אלי אוחנה?
אלי אוחנה?

פרשנויות רבות סובבות בחירתו של בנט לשריין מקום לשחקן הכדורגל אלי אוחנה. מעט תומכים, רבים מתנגדים, ובעיקר תמהים.

על פי הבנתי, ישנה תוכנית עבודה מחושבת, עם מטרה מאוד ברורה: למנוע איחוד בין אלי ישי לבין בן ארי.

כידוע, גם מפלגת "יחד" וגם מפלגת "עוצמה יהודית" נמצאות במצב שיש חשש גדול שכל אחת מהן לבדה לא תעבור את אחוז החסימה, ומתנהלים ביניהם דיונים על ריצה משותפת, שתבטיח את מקומן בכנסת הבאה.

רבים וטובים בציבור, שחוששים מאיבוד קולם, מעוניינים מאוד להצביע עבור הרשימה המשותפת, אך ימנעו מלהצביע עבור כל אחת מהן, אם תרוץ לבדה.

בנט יודע, שאם הן תתמודדנה ברשימה משותפת, הרי שתהיה זליגה משמעותית ממצביעי הבית היהודי אל עבר המפלגה המשותפת החדשה, זליגה שכבר התבטאה בסקרים, שריצה משותפת של אלי ישי ובן ארי, תניב שבעה מנדטים, כאשר חלק משמעותי מהם על חשבון הבית היהודי.

את זה בנט מנסה למנוע.

איך עושים זאת?

משריינים מקום לאלי אוחנה.

מה זה קשור?

יש כאן רווח כפול: מחד גיסא, רבים מהציבור התורני לאומי, כועסים על המהלך, וליבם נוטה כעת למפלגתם של אלי ישי ויוני שטבון. כעת מפלגת יחד מרגישים שהם פחות "לחוצים" להתאחד, והדיונים על האיחוד מתנהלים בעצלתיים.

ומאידך גיסא, יתכן ששריונו של אלי אוחנה ימשוך מצביעים מקהל האוהדים של בית"ר ירושלים, שחלק מהם מתכוונים להצביע עבור בן ארי. כך שבדיוני האיחוד בין המפלגות, יוני שטבון מעלה כעת את הטענה שלאחר השריון בן ארי שווה פחות, וממילא נתקע תריז נוסף במהלך הריצה המשותפת.

בסופו של דבר, אם לא יהיה איחוד בין המפלגות, הרי שרבים מהכועסים על בנט, יצביעו עבורו בקלפי. מכיון שאם לא יהיה איחוד, הרי ששתי המפלגות הנ"ל ספק תעבורנה את אחוז החסימה, והרבה מאוד אנשים מעדיפים להצביע עבור מפלגה שוודאי עוברת, גם אם היא לא מושלמת, מאשר מפלגה שספק עוברת גם אם באופן תאורטי היא היתה המועדפת.

כך שהשריון של אלי אוחנה הוא "תרגיל מבריק" של בנט לפוצץ את איחוד מפלגות הימין. פיצוץ שיחזיר הרבה קולות לבית היהודי.

רק חבל, שבגלל חשבונות אישיים ומפלגתיים, בנט (ולא רק הוא!), מעדיפים את האינטרס הפוליטי האישי והמפלגתי שלהם, על פני אובדן של 5-6 מנדטים, יחד עם סיכון גדול שהשמאל יעלה לשלטון, על כל האסונות שעלולים להיגרם מכך.