מכתב גלוי לממשלת צרפת
מכתב גלוי לממשלת צרפת

אני קורא בעיתונים:

הפרלמנט הצרפתי אישר הצעת החלטה להכרה במדינה ערבית בארץ שבירתה ירושלים ובדרישה לנסיגת ישראל מהשטחים ה"כבושים".

ממשלת צרפת אימצה את החלטת הפרלמנט.

נציגי צרפת במועצת הביטחון תמכו בהצעת ה"פלסטינים" נגד מדינת ישראל.

זכרתי לך קלון בגידותייך, צרפת.

כיצד בשם העם הצרפתי ראש הממשלה שלכם דלדייה חתם הסכם "שלום" עם היטלר במינכן זמן קצר לפני מלחמת העולם השנייה ובגד בצ'כוסלובקיה שהיה חתום עמה בהסכם הגנה הדדית, סרב לתחינת הממשלה הצ'כית לעזרה ואפשר להיטלר להשתלט על המדינה הצ'כית שהייתה יצרנית הנשק מהגדולים בעולם, וכך הפכה גרמניה למפלצת צבאית שהשתלטה על היבשת האירופית.

וכאשר הטנקים הגרמנים שעטו על צרפת, איך הצבא ה"מפואר" שלכם נכנע כמעט ללא קרב, הפקיר את הצבא הבריטי שבא לעזרכם – דבר שאילץ כוחות אנגלים גדולים למלט נפשם דרך דנקירק ולהותיר כלי מלחמה רבים לידי הגרמנים.

ההיסטוריה גם לא תשכח איך "גיבור ורדן" - המרשל פטן מסר את פריז – הבירה המפוארת של צרפת עם חלק גדול של מה"שטחים" של צרפת לכיבוש גרמני ללא התנגדות והסתפק במדינת וישי הקטנה שלמעשה הייתה כפופה לחסדי הגרמנים.

זוכרים אנו היטב את מפעלי הנשק הצרפתים שייצרו למען הגרמנים הרומסים את אירופה כלי משחית ובעיקר טנקים.

לא ניתן לכם להשכיח את העובדה שממשלתכם ציוותה על כל הצי המלחמתי הצרפתי להתמסר לשרותה של גרמניה וכך בגדתם בבעלי בריתכם האנגלים ובאמריקאים שהצילו אתכם בשתי מלחמות עולם.

זוכרים אנו היטב כיצד הפכתם את מושבותיהם בכל רחבי האימפריה הצרפתית, בהודו-סין, באפריקה ובלבנון לבסיסים צבאיים בשרות הגרמנים.

ואנו היהודים לעולם לא נשכח שהמוני העם הצרפתי הסגירו את יהודי צרפת לידי הגסטאפו הגרמני והובלו בהמוניהם למשרפות.

ומי יודע – אם האנגלים והצרפתים שבגדתם בהם לא היו שופכים כל כך הרבה דם לשחרור צרפת, אולי עד היום פריז שלכם הייתה נשלטת ע"י הגרמנים.

לא נשכח שבשנת 1967 כאשר כל ארצות ערב התלכדו סביב נשיא מצרים גמאל עבדול נאצר במטרה להשמיד את מדינתנו, ממשלת דה גול הצרפתית שחימשה חלק גדול מהעולם הערבי בכלי משחית מכל הסוגים הטילה אמברגו על מכירת נשק לישראל ומנעתם אפילו אספקת מטוסים וסטי"לים ששילמנו עבורם בכסף מלא.

אתם יכולתם לוותר על פריס שלכם לטובת הגרמנים.

אתם הרשיתם לעצמכם לבגוד בבעלי בריתכם פעמים רבות.

אתם לא היססתם ובגדתם בצרפת שלכם לטובת הגרמנים.

וממש בימינו אלה אנחנו רואים איך אתם מאפשרים לערבים להשתלט אל ארצכם בכיבוש מוסלמי.

אנחנו איננו צרפתים ולעולם לא נוותר על ירושלים של דוד ושל נביאי ישראל ולא על יהודה ושומרון "חבל הסודטים" של המזרח התיכון.

אנחנו צאצאיו של אברהם שבקומץ חניכיו שחרר את הארץ מארבעת המלכים הכובשים.

אנחנו ידענו למרוד באשורים ובבלים, ביוונים וברומאים ובאנגלים ולא חסנו על התוצאות הנוראות שעלו לנו בכל-כך הרבה דם. כי הארץ הזאת היא כולה שלנו ורק שלנו. לא של האשורים ולא של הבבלים ולא של ההלנים ולא של הרומאים ולא של הטורקים ולא של האנגלים ולא של הערבים. עדים לכך נחלי הדם ששפכנו למענה. יעיד ים הדמעות שהזלנו למענה. עדים אלפי שנים של תפילות שהתפללנו למענה, - ומעל לכל מעידה תורתנו כי בעל בריתנו הנאמן, אלוהי ישראל קבע: ארץ ישראל היא ארצו של עם ישראל.

עזרא אלנקם יכין