זה לא הזמן לפילוג
זה לא הזמן לפילוג

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שהנאום בפני הקונגרס בארה"ב חיוני להבטחת קיומה וביטחונה של המדינה.

ניסיון אחרון לשכנע את המחוקקים ודעת הקהל בארה"ב שלא ללכת שולל אחר משחקי ההונאה של האיראנים. ההנהגה האמריקנית הוכיחה פעמים בעבר תמימות בלתי רגילה וקשיי הבנה לתהליכים במזרח התיכון. הבזאר המזרח־תיכוני מורכב למי שהתרגל לחשוב בדפוסים רציונליים חד־מימדיים.

עד להגעת נתניהו לארה"ב היה לגיטימי לגמרי לנהל ויכוח ישראלי פנימי בשאלת נחיצות הנאום, ויכוח שהפך להיות חלק ממערכת בחירות הזויה. במסגרת הסיסמה "רק לא ביבי" גויסו כלי תקשורת, ביטחוניסטים לשעבר, פרשנים מוטים והגיגנים מובילים לשכנע כי המהלך של נתניהו מוטעה.

מתוך ניסיון למצוא חן בעיני אובאמה ראשי המחנה הציוני טענו בלהט, גם בכלי תקשורת בארה"ב, שהנאום מזיק. עכשיו, כשראש הממשלה נמצא בארה"ב ועומד לנאום בפני עולם ומלואו, חובה לקחת פסק זמן, להפסיק את הוויכוחים ולתת לידידי ישראל, כמו גם לאויבי המדינה, את התחושה וההכרה שאין כוח בעולם שיכול לפורר את ברית הגורל היהודית.

חשוב מאוד שיצחק הרצוג, ציפי לבני ויאיר לפיד יפנימו שתפארתם הפוליטית לא תהיה בזריעת פירוד ומחלוקת ברגעים שבהם נדרשת אחדות. בל ישחקו לידי שונאי ישראל הגדולים ביותר, שחיפשו מאז ומתמיד את נקודות התורפה שבהן אפשר לפלג את העם, לפגוע בביטחונו העצמי ולהחליש את אמונתו בצדקת דרכו.

כל אדם רציני בישראל יודע כי נשק גרעיני בידי האיראנים מסכן את המדינה ומוביל למירוץ גרעיני באזורנו. חשוב לכן שגם פוליטיקאים ישראלים לא ישתמשו בנושא המהותי ביותר לביטחון המדינה ככלי ניגוח פוליטי, גם לפוליטיקאים מותר לפעמים להתעלות מעל שיקולי רווחיות רגעית.

ראש הממשלה אמור לנאום היום בפני חברי השדולה היהודית איפא"ק. יהודי ארה"ב יודעים היטב שהיכולת שלהם לחיות בביטחון בארה"ב מותנית בקיום מדינה יהודית חזקה בארץ ישראל. כל מי שהפנים את הלקח מהשואה מעריך את משמעות עוצמתה של ישראל לכל יהודי באשר הוא. בימים הקרובים נקרא את מגילת אסתר. סיפור הצלה מופלא מנחת זרוע מלך פרסי, שמתוך תאוות ממון היה מוכן להשמיד את עמנו. תחילת נס ההצלה היתה כאשר היהודים התכנסו והתאחדו כאיש אחד בלב אחד. חשוב שכולנו יחד נישא תפילה להצלחת השליחות של ראש הממשלה, כי בנפשנו הדבר.

פורסם ב"ישראל היום"