מכתב גלוי לנתניהו
מכתב גלוי לנתניהו

שבוע טוב מר נתניהו.

החלטתך האחרונה, להעביר לרשות הפלשתינית את כספי המסים שהקפאת בחודשים האחרונים כתגובה למתקפה המדינית של אבו מאזן – לא הפתיעה אותי, לצערי.

זה היה יותר מצפוי, שבימים הראשונים שלאחר הבחירות, תקלף מעצמך במהירות את המסכה שעטית על עצמך כדי לזכות בקולות הימין.

נכון, ראש ממשלה ימני היה פועל עכשיו בדיוק להפך: הוא היה מבהיר לראש הרשות הפלשתינית, שאם הוא אכן יגיש ביום רביעי הקרוב את התביעה הראשונה לביה"ד הבינלאומי  - צעדי הענישה נגדו יוחרפו, ולא יבוטלו. הוא היה מייצר סל תגובות ישראלי, שאבו מאזן ידע עליו מראש, ויוכל לשקול אם בכלל כדאי לו להמשיך במתקפה הבינלאומית נגדנו.

ראש ממשלה ימני היה מבהיר לקצונה הבכירה בצה"ל, שלחצה להעביר את הכספים מחשש שמא הרשות הפלשתינית תקרוס, או שמא תבטל את שיתוף הפעולה הביטחוני, שעם כל הכבוד מי שמעוניין בשיתוף הפעולה הוא אבו מאזן עצמו, שיושב על כסאו בזכות שירותי הביטחון הישראלים, והוא גם הראשון שיינזק מקריסת הרשות הפלשתינית. הוא היה שולח את הקצינים הבכירים לעשות כל מה שנדרש כדי שה"מקבילים" שלהם יבינו שממש לא כדאי להם לייצר עכשיו עוד אינתיפאדה.

אבל כאמור, לא הפתעת אותי, לצערי. ידעתי שתנצל את התקופה שטרם הקמת הממשלה, תקופת "שתיקת הדגים", בה חברי הכנסת הימניים של הליכוד ממתינים לתיקים ולתפקידים, כדי לבטל את כל הצעדים שנועדו (והצליחו, לצערי) לבלבל את ציבור הבוחרים הלאומי.

אבל למה, אדוני ראש הממשלה, למה שכחת את חוסני?

לפני 4 חודשים עשיתי לך היכרות עם חוסני. ניצלתי את מעמד "40 החתימות" בו אתה נאלץ לשבת במליאה ולהאזין לנאומי חברי הכנסת, כדי להקריא בפניך פרוטוקול ממשפטו של חוסני, מחבל תושב חברון , שביצע בעבר פיגועים, ישב בכלא הישראלי, סיים את תקופת המאסר שלו והשתחרר, ולאחר מכן חזר לעשות פיגועים. בפרוטוקול חושף חוסני כיצד ומדוע החליט לחזור לכלא הישראלי.

ואלה דברי חוסני אותם הקראתי אז באוזניך: "היו לי קשיים כספיים, אני מאורס והייתי אמור להתחתן בספטמבר. אחרי השחרור עבדתי במפעל נעליים, המשכורת שלי היתה 1500 שקל. היה לי 45 אלף שקל ממשרד האסיר הפלסטיני (- המשרד של אבו מאזן). ... קניתי דירה ב-140 אלף שקל. נשאר חסר לי סכום של 30 אלף ₪ לחתונה, ואז בגלל מצבי הקשה, החלטתי להעצר... אחרי שיהיה לי 5 שנים בכלא יהיה לי  משכורת מהרשות הפלשתינית, שתגיע ל-135 אלף שקלים וכך אכסה את החובות שלי".

אמרתי לך אז, אדוני ראש הממשלה,  שאתה מכיר את המציאות הזאת לא פחות טוב מחוסני. אתה יודע היטב שאבו מאזן מעודד ומייצר טרור על בסיס קבוע, בסיס של משכורות קבועות המשולמות מידי חודש בחודשו לכל המחבלים הכלואים בישראל. אתה יודע שעל פי התעריף שאבו מאזן קבע, ושאותו עיגן בחוק (חוק האסירים המשוחררים), אין עסק כלכלי משתלם יותר ברשות הפלשתינית, כי משכורת ממוצעת של מחבל שפוט גבוהה יותר ממשכורות של קצין במשטרה הפלשתינית. ושלפי החוק הזה, ככל שהפיגוע יותר אכזרי, כך עולה סכום הכסף שהמחבל מקבל.

אתה יודע שעכשיו, עם הכסף שהעברת לו, הוא ישלם גם את המשכורות האלה. ואתה גם יודע שאפשר לקזז את כספי משכורות המחבלים – עשרות מיליוני שקלים מידי חודש, מהסכום שאתה מעביר לרשות הפלשתינית.

אתה אפילו יודע לתרגם לאנגלית את הפרוטוקול של חוסני, ולהסביר לעולם הנאור מדוע החלטת לקזז את הסכום הזה. זה מן הסתם יעזור לקלף את המסכה הדיפלומטית מפניו של הארכי-טרוריסט הזה.

אז למה, אדוני ראש הממשלה, למה לא החלטת לכל הפחות לחלט מהסכום שהעברת לפרטנר שלך, את כספי משכורות המחבלים?

בסוף השבוע הזה, בערב ליל הסדר, נציין שנה לרצח של נצ"מ ברוך מזרחי. המחבל שרצח אותו, אדוני ראש הממשלה, עשה בדיוק את החשבון של חוסני.

זיאד עוואד, מחבל ששוחרר מהכלא בעסקת שליט, סיים את התקופה בה קיבל "פנסיה" מהרשות הפלשתינית, וחזר לבצע פיגועים בידיעה ברורה שכך יכפיל ואף ישלש את משכורתו.

במלאת שנה לרצח המזעזע הזה, האם לא הגיעה העת לקבל את ההחלטה המתבקשת כל כך, ולהודיע שמכאן ואילך ישראל לא תהיה שותפה עוד למימון משכורות המחבלים?