למישהו יש קשרים עם ענת וקסמן?
למישהו יש קשרים עם ענת וקסמן?

הי, למישהו יש קשרים עם ענת וקסמן? כי אני חייב שתסייעו לי להתקבל ל"עם שלה", אני לא ממש בטוח אם אתקבל... אז הנה כמה מילים על דמוקרטיה, אחדות העם וענת וקסמן.

צפיתי בראיון עם ענת וקסמן. נחרדתי, אבל בעיקר התאכזבתי, מהמילים הרדודות והמפלגות שבהן היא בחרה לתאר ציבור שלם שבאופן דמוקרטי בחר (לצערי אמנם) להצביע לנתניהו ולימין.

ה"שוקולדים", "היוצאים מהחורים", "אלה שצועקים רק ביבי רק ביבי", "קשיי היום" אלה ש"אין עם מי לדבר בכלל" איתם. כל אלו הם עם אחר בשביל וקסמן. 
הזילזול וההתנשאות שניכרו בקולה של ענת, היא כאילו, אבל רק כאילו, הפוגעת, והמעליבה.

אך לא זו הבעיה שלי, כי בינינו - נעלב מי שבוחר להיעלב ומי היא בכלל להעליב. אך המילים שהכי כאב לי לשמוע, הבעיה האמיתית, היו דבריה "זה שני עמים אחרים".

באמת ענת? חילקת את העם? מצביעי ימין הם לא חלק מהעם שלך? ולמי בעצם באמת עוד התכוונת? מי עוד לא חלק מהעם שלך? תושבי הפריפרייה ושכונות המצוקה? המזרחים? מה עם עולי רוסיה? הם חלק מהעם או שהם "עם נפרד"? ואם היו מצביעים ללפיד או למרצ או לעבודה? היית ״מקבלת״ אותם לעם הסגולה שבו את חיה, או רוצה לחיות, בבועה המעוותת הזו שלך?

במערכת הבחירות הזאת לא הצלחנו לצערי במחנה המרכז-שמאל, להעביר לרוב הציבור את המחויבות הגדולה שלנו לחברה, לכלכלה ולביטחון. העברנו במידה רבה, אך לא מספיק. הפסדנו. הפסדנו גם בגלל גישה והתבטאויות כמו שלך ששויכו אלינו (ולא בצדק).

אנו מקבלים בהכנעה (וגם בבעסה) את הכרעת הבוחר, שבחר באופן דמוקרטי. להיות מבועס מותר, אבל לחלק את העם שלך לשני עמים? באמת? את מבינה לאן את הולכת ומובילה כשאת מברברת את גיבובי ההתנשאות נגועות הגזענות שלך?

וענת, תגידי, לאיזה ״עם״ אני שייך? אני חצי מרוקאי גאה, חצי אשכנזי גאה, ילד שגדל בשכונת מצוקה בעיירת פיתוח, חבר גאה במפלגת העבודה ששייך למחנה המרכז-שמאל רחמנא לצלן. תגידי, ביום שתחלקי את עם ישראל לשני עמים, אני יכול להתקבל לעם שלך או שתשאירי אותי לעם האחר? אני עומד בקריטריונים שלך? מה דיני? מה גורלי?

את יודעת מה, אני מעדיף להיות שייך לעם אחד, מאוחד, שעובד על איחוי הקרעים שבו ולא ממשיך לקרוע אותם. יש לי הרבה אהבה לעם המורכב הזה שלי, על כל גווניו, שגעונותיו, דעותיו וחלקיו. אבל אם חלילה תצליחי ויהיו כאן שני עמים, אני בכל מקרה בוחר את זה השני, לא זה שאת נמצאת בו.

פורסם בעמוד הפייסבוק של ח"כ בר