ברוך הבא למועדון, הרצוג!
ברוך הבא למועדון, הרצוג!

כנס הרצליה נחשב לבמה יוקרתית ביותר, במסגרתו פורסים אישי ציבור בעלי חשיבות והשפעה את משנתם המדינית בפני הנוכחים.

בהעדר קריאות הביניים שישנן בכנסת, שואף כל איש ציבור לזכות לאותה במה, בה יופנו הזרקורים כלפיו, ומלבד הפרסום והתהילה, הוא יוכל גם למנף רעיונות חדשים תוך חשיפה ציבורית מקסימלית.

יו"ר האופוזיציה הינו ללא ספק דמות בעלת חשיבות בציבוריות הישראלית, ועל-כן חשבתי שמן הראוי להטות אוזן לדברים שאמר
באותו כנס חשוב.

בהיותו מייצג של המחנה ה"שפוי" וה"סבלני" בישראל, הדוגל בדו-קיום ובשוויון עם האוכלוסייה הערבית, ציפיתי לשמוע ממר הרצוג מילים, המביעות את אותם ערכים דמוקרטיים, העומדים ביסוד קיומנו כעם נאור ממשפחת העמים. 

אך אבוי, שוד ושבר! תחת זאת שמעתי מילים, אשר כל ליברל והומניסט אמור להתקומם כנגדם! "תוך כעשור, יהיו הערבים בין הירדן לים לרוב – 52% ערבים ו-48% יהודים. מיעוט יהודי בארץ-ישראל", מתריע הרצוג.

ברצוני לשאול את מר דמוקרטיה – בהנחה שכל אזרחי ישראל זכאים לשוויון מוחלט בפני החוק בלא הבדל דת, גזע ומין, כפי שקובעת מגילת העצמאות, מה זה משנה מהי דתם של רוב אזרחי המדינה? ואם יהיו 70% מהאזרחים הודים עובדי אלילים שאוכלים ג'וקים? האם אדם נאור ודמוקרטי אמור להיבהל מכך? למען הסר ספק, מסכם הרצוג את דבריו במילים ברורות – "אני רוצה לשמור על מדינה יהודית עם רוב י-ה-ו-ד-י. אני לא רוצה 61 חברי כנסת פלשתינים בכנסת ישראל. אני לא רוצה ראש ממשלה פלשתיני במדינת ישראל... אני לא רוצה שיחליפו את שם המדינה לישרא-שתין!".

אתה שמעת את זה, אחמד טיבי? ראית את הדברים, איימן עודה? בוז'י לא רוצה 61 חברי כנסת כמוכם. הוא לא רוצה שמישהו מכם יהיה ראש ממשלה. למה? לא מפני שאתם לא מוכשרים, או לא נחמדים, או לא מוצלחים. רק מסיבה אחת. משום שאתם ערבים!משום שאתם "פלשתינים"! כך מתבטא ראש מחנה השלום בישראל. כיצד אפשר לסבול גזענות שכזו? אם על נתניהו הלנתם כשהוא דיבר על "נחילים של ערבים" שהולכים להצביע, מה תאמרו על הרצוג? ומה יאמר הדוד אובמה מוושינגטון? שווה גינוי, לא?

במערכת הבחירות הבאה, ככל הנראה ישובו גורמי השמאל ויבקשו מוועדת הבחירות המרכזית לפסול אותי מלהתמודד לכנסת. זאת, מכיוון שאני "גזען". קשה עד מאד יהיה לי להסתיר את החיוך במידה והרצוג יתמוך בהצעה. ובמחשבה שניה, אולי נשב יחדיו על ספסל הנאשמים. זו בוודאי תהיה חוויה מרתקת. שמעתי שהיה עורך דין מוצלח לפני שנכנס לפוליטיקה. הוא בוודאי ימצא פלפול משפטי שיסביר את ההבדל בין "גזענות" לבין "שמירת הרוב היהודי על-פי ערכי הציונות".

אני מצפה לכך בכיליון עיניים.