התקשורת מיואשת - ותוקפת
התקשורת מיואשת - ותוקפת

האוליגרכיה השולטת שנים רבות בתקשורת הישראלית מתקשה להתאושש מתוצאות הבחירות. מאמצים כבירים בעמל, ביזע ובכסף ירדו לטמיון.

הציבור הישראלי כבר מזמן התנתק לנצח משלום עכשיו ומסוציאליזם בימינו. גם כאלה שיש להם ביקורת על בנימין נתניהו לא רואים ביצחק הרצוג ובציפי לבני אלטרנטיבה ממשית לשלטון הימין. מדינת ישראל ניצבת בפני אתגרים משמעותיים בתחום הביטחון ויחסי החוץ, ובמציאות שכזו אי אפשר להפקיד את הגה השלטון בידי חסרי ניסיון ומשוללי יכולת עמידה בלחצים בינלאומיים.

ייאוש התקשורת מתעצם גם לאור התנהלות יאיר לפיד. כמומחה לתקשורת המונים, לפיד בחושיו המחודדים ניתח את תוצאות הבחירות והחל במסע ימינה. לא אתפלא אם בקרוב נשמע על הייחוס הרבני המפואר שלו ועל שאיפתו הכנה לכרות ברית אחים עם כל קבוצות האוכלוסייה, ובעיקר בין חרדים לחילונים.

בנסיבות אלה לתקשורת לא נותר אלא לתפקד כאופוזיציה, בעיקר למדינה ולאו דווקא לשלטון. מבוקר עד ערב דוברים ידועים בתקשורת ומומחים מטעמם משחירים את החיים במדינה. באופן שיטתי רומסים ברגל גסה כל אפשרות לנהל את המדינה לטובת כל אזרחיה. כשלעצמי איני יודע באיזו מדינה הם חיים.

האבטלה בישראל מזערית, מיליוני ישראלים יוצאים הקיץ לחו"ל, הכבישים מלאים מכוניות חדשות ומספר הישראלים שלקחו רק בחודש האחרון משכנתאות לרכישת דירות הרקיע. נכון שיש בישראל משפחות במצוקה, אך להפוך את מדינת ישראל למקבץ של מקבצי נדבות זו הצגה זדונית ומרושעת.
כעת לקראת הדיונים על התקציב נראה שוב את הריב והמדון שהתקשורת תלהיט בין המגזרים השונים בחברה הישראלית. עיקר החיצים יופנו כלפי הציבור החרדי, כאילו קצבאות הילדים נועדו רק עבור ילדי החרדים. מייד אחריהם ייספר כל שקל שיופנה ליו"ש כאילו מדובר באזרחים סוג ב', ולא במגשימי חזון אדיר העומדים כצוק איתן בהגנה על מרכז הארץ. לבסוף מומחים מטעמם יסבירו שתקציב הביטחון מנופח, ורק אם נוותר לחמאס ולרש"פ ייכון שלום באזורנו ונוכל להפוך את צה"ל למשמר אזרחי.
לאחרונה אנו עדים למאמץ־על בתקשורת למנוע את הפקת הגז והרווחים הגלומים בו. בשיטתיות סטליניסטית הם מבלבלים את הציבור ויוצרים רושם כאילו הם נעשקים בידי כוחות אופל דמוניים. ביתר עוז התקשורת, בהשפעת גורמים מסיתים ואנרכיסטיים מיוצאי אתיופיה, מנסה להפוך את אברה מנגיסטו לילד של כולנו. עם כל ההתחשבות - הוא לא. מדינת ישראל לא שלחה אותו לעבור את הגבול לעזה. את מירב האש המניפולטיבית ספג נציג המדינה לוטן. רק משום שהתבטא באופן לא ראוי שמו אותו כמטרה במטווח ירי, התמחות ידועה בתקשורת הישראלית, שיש לה לעיתים גם מחיר בנפש. 
עתה מתנהל מסע מתוזמן נגד קציני צה"ל. מיראת התקשורת קצין צה"ל נחקר באזהרה רק משום שרצה להגן על חייו מפני פורעים שביקשו להורגו באמצעות אבנים שפגעו ברכבו. כך גם כלפי קצין שמואשם בירי לעבר "מרפאה" של חמאס, כאילו בתי החולים והמרפאות בעזה לא היו מעוזי מחבלים.
מזלה של המדינה שהישראלים כבר למדו לקרוא את מפת העוינות של התקשורת, שמלעיגה מה שטוב וראוי במדינת ישראל.

מתוך "ישראל היום"