איש אחד רצח, לא מחנה הימין
איש אחד רצח, לא מחנה הימין

רצח ראש ממשלה הוא מעשה נורא שאין עליו כפרה. הרוצח השפל הועמד לדין ונידון למאסר עולם. למרות זאת, כבר 20 שנה ללא הרף מאשימים ברצח את הימין כולו, במישרין או בעקיפין, ברשעות או בתחכום. כאילו יגאל עמיר נשלח למשימת הרצח על ידי הימין. התקשורת, שמניעיה מוכרים לכולם, הקרינה גם אמש במהלך העצרת את "סרטון ההסתה" על מנת להמשיך ללבות את אש השנאה והמשטמה נגד הימין ומנהיגיו.

כאיש ימין, מעולם לא חשתי תחושת אשם או הכאה על חטא בגין מעשיו של הרוצח. פעולותיו היו על דעת עצמו, וכל הטענות כאילו מורים, רבנים או מנהיגים רוחניים עמדו מאחוריו, התבררו ככוזבות.

הנשיאים אובאמה וקלינטון אינם מעודכנים. חלום השלום התאייד. גל הטרור העכשווי הוא תרועת האשכבה שלו. לא כדורי המרצח הרגו את השלום. הפלשתינים והנהגתם, שמאז ומתמיד לא התכוונו אפילו לרגע להשלים עם קיומה של מדינת ישראל, הם שגרמו לרוב הישראלים לזנוח שלום של תמימים. כדאי מאוד לא לשכתב את ההיסטוריה למטרות פוליטיות, אין יותר מסוכן מזה.

ההלוויה ההמונית אתמול בחברון למחבלים הרצחניים בנוכחות נציגי הרשות מחכימה את היהודים יותר מכל נאום על חלומות שלא יתגשמו בעתיד הנראה לעין. זו גם הסיבה העיקרית והמובנת שכותרת הכנס הפעם היתה הגנה על הדמוקרטיה, ולא טיפוח חזון השלום שנעלם, וכל שנותר ממנו הוא השיר.

השנאה מסוכנת מהאויב

אכן, חובה על כל אזרח ישראלי לזכור ולא לשכוח את רצח יצחק רבין ז"ל. יהודים רבים צמים כבר אלפי שנים על רצח גדליהו בן אחיקם. כדאי שנזכור שמלחמת אחים ושנאה תהומית מסוכנות יותר מכל אויב חיצוני.

חשוב לכן להגן על הדמוקרטיה הישראלית. לצערי, רבים בשמאל בישראל, המתהדר בנוצות הדאגה לדמוקרטיה, לא הפנימו את הלקח מאותו לילה מר ונמהר.

ההסתה נמשכת ללא הרף. בימאית מוכרת כותבת "כשהיטלר עלה לשלטון 'הבסדר' קיטרו אבל המשיכו בשגרת יומם?" מיהם אותם אלה "בסדר" ולמי היא מתכוונת בהשוואה להיטלר? לא קשה לנחש. אנשי תקשורת שמאלנים המשיכו את התובנות שלה וביצעו השוואת נוספות קשות יותר.

כל מי שמטיף לדמוקרטיה צריך קודם כל לסגל לעצמו את עיקריה. תקוותי שהעצרת אמש תצליח להנחיל לדור הצעיר שעל הדמוקרטיה חובה להגן, כדי שהיא תגן עלינו.

מתוך "ישראל היום"