אילו הבחירות נערכו היום
אילו הבחירות נערכו היום

סקר שנערך בימים אלה ממש עבור רדיו דרום על-ידי יוסי ודנה ומכון הסקרים "שווקים פנורמה" הצביע על התוצאות הבאות אילו הבחירות לכנסת היו נערכות היום (בסוגריים – המצב בכנסת הנוכחית):

הליכוד: (30) 33

המחנ"צ: (24) 16 (העבודה/האבודה)

ישראל ביתנו: (6) 15

הבית היהודי: (8) 11

יש לפיד: (11) 11

ש"ס: (7) 8

יהדות התורה: (6) 8

כולנו: (10) 5

מרצ: (5) 0

הרשימה המשותפת (13) 13

המשמעות של סקר זה, שכמובן אינו מנבא את הרכב הכנסת הבאה, היא שיש פער עצום בין משאלות הלב של השמאל/התקשורת לבין רצון הציבור. הזינוק החד של 3 מפלגות המרכז/ימין מצד אחד, והקריסה של מפלגות השמאל (אובדן שליש כוחו של המחנ"צ וצניחתה של מרצ אל מתחת לאחוז החסימה) מצביעים על הכיוון שאליו מעונין להתקדם רוב הציבור, ועל הסתייגותו מהכיוון האובדני שמנסה השמאל/התקשורת לכפות עליו ועל ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, על אף מעידותיו, מתגלה כמבוגר האחראי, ומעמדו זה בולט על רקע הקוראים תיגר על מנהיגותו, הן במפלגתו והן באופוזיציה. לא מיותר למנות את שגיאותיו העיקריות:

נאום בר-אילן והחזרה שלא לצורך שוב ושוב על "פתרון" שתי המדינות;

האפליה המתבטאת בהקפאת הבנייה ליהודים בירושלים, ביהודה ובשומרון, אפילו בלי לדרוש הקפאה מקבילה של הבנייה הערבית;

ההתפארות בכך שהוא בנה בלב הארץ פחות מאשר ראשי ממשלה אחרים. לא על דרך זו תהיה תפארתו;

האפליה המתבטאת בהכרה הרשמית והפומבית באיסור על יהודים להתפלל בהר הבית, המקום הקדוש ביותר לעם ישראל.

החרפה של החילול האנטישמי חוזר ונשנה של בית העלמין היהודי בהר הזיתים והסכנה למבקרים במקום.

אספקת חשמל חינם לאויב, על חשבון אזרחי ישראל.

לעומתו, ראש האופוזיציה יצחק הרצוג התמסר ערב הבחירות למנהיגה-בעיני-עצמה והשתכר מהעלייה הזמנית בסקרים, עד כדי כך שכבר תפר לעצמו חליפת ראש ממשלה והבטיח לציבור שיתמסר גם ליו"ר רשות הטרור הפלשתינאית היושב ברמאללה. בפועל, העבודה והתנועה ביחד הגיעו לאותו מספר ח"כים שהיה להם בכנסת הקודמת, כך שלמעשה הרצוג מכר את מפלגתו בנזיד עדשים, ללא תמורה, וכך התכוון לעשות גם עם ארצו/ארצנו במסגרת המדיניות של שטחים תמורת טרור.

הציבור לא בחר במדיניותו של החומץ-בן-יין, דבר המתבטא בתוצאות הבחירות לכנסת הנוכחית ועוד יותר מכך בתוצאות הסקר שנערך השבוע. מכאן קצרה הדרך לכך שגם מפלגתו לא תבחר בו: הסכינאיות כבר אורבות לו, ויש המחפשים יו"ר נוסף לשרשרת היו"רים של המפלגה האבודה, בבחינת מדים לך, קצין תהיה לנו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, על אף מעידותיו, נהנה לפי שעה מהנשק הסודי שלו: מפלגת העבודה. כל עוד מפלגה זו דוגלת במצעד האיוולת של ה"שלום" ובכוונה לבצע גירוש גזעני של מאות אלפי יהודים מבתיהם בארצם, שלטונו של נתניהו מובטח. בעקיפין, גם התוקפנות והסחטנות של עבאס/חמאס מחזקים את מעמדו של נתניהו בעיני ציבור הבוחרים בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, על אף מעידותיו, מנתח נכון את המציאות בשעה שהוא אומר שבעתיד הנראה לעין אין לישראל ברירה אלא להמשיך להחזיק את החרב בידה. זו האמת! הציבור מאס בתרבות השקר האובדנית הגורסת התאבדות תמורת "שלום".

הנחת היסוד הגלומה בדרך של השמאל/התקשורת בישראל היא שלסכסוך הערבי-ישראלי יש רק פתרון אחד – "פתרון שתי המדינות" – והסירוב העקשני אפילו לדון באפשרות שאולי כלל אין פתרון, ואולי לא בדורנו, ואולי לאו דווקא בתחומי ארץ ישראל המערבית – כל עוד הנחת יסוד זו מסמאת את עיני השמאל/התקשורת – שלטון של נתניהו מובטח. הציבור אינו מעוניין ב"פתרון" שאיננו פתרון, וכל כולו המשך הטחת הראש בקיר והקזת דם של יהודים וערבים כאחד.