החלטה שערורייתית
החלטה שערורייתית

החלטת ועדת האתיקה של ההסתדרות הרפואית לטפל קודם בפצוע הכי קשה גם אם הוא המחבל, היא החלטה שערורייתית וחסרת הגיון בסיסי.

א. הטענה שהרופאים הם לא שופטים היא טענה דמגוגית וחסרת תוכן ממשי. גם שוטרים וחיילים אינם שופטים ואף על פי כן יורים על מנת להרוג את מי שהם מזהים כמחבל. ירי על חשוד בטרור איננו משפט אלא התגוננות של החברה. גם טיפול בקורבן לפני הטיפול במחבל הוא לא משפט אלא התגוננות של החברה מפני אויב אידאולוגי. טיפול במחבל לפני הקורבן הוא הגשת הלחי השניה לזרועותיו של המחבל.

ב. הטענה שרופאים עלולים בקלות לטעות בזיהוי היא מגוחכת. ברוב מוחלט של המקרים ברור לחלוטין מי התוקף ומי המותקף. הסתמכות על תקדים נדיר שבנדירים ולהפוך אותו למקרה מייצג ועל פיו לקבוע החלטה גורפת היא אבסורד. מדובר באבסורד כל כך גלוי ושקוף עד כדי כך שיש לחשוד במניעים של הוועדה.

ג. ובכן, מאחורי ההחלטה עומדת פניית ארגון "רופאים לזכויות אדם", שידועים בגישתם הניטרלית (במקרה הטוב) לסכסוך. לפי שיטתם, רופא מצד מהות תפקידו הוא ניטרלי בגישתו לסכסוך, והשאלה מי אשם ומי צודק היא שאלה שאינה בלקסיקון הרפואי שלהם.
ארגון שפל זה הפעיל לחץ על הוועדה "להתאים" את המוסר היהודי המיושן למוסר הנאור ביבשת אירופה. אגב, המוסר האירופאי הביא לעולם גם את המתת החסד.

ד. לפני הבחירות היה קמפיין שהעלה את השאלה אם אנחנו קודם כל יהודים או קודם כל ישראלים, והאם העיתונאים צריכים לייצג את העם שלהם או לשמש כמשקיפי האו"ם. הוועדה היום החליטה שהרופאים קודם כל רופאים ואם יש זמן ופנאי גם יהודים.