כאשר נבחר ראש ממשלת ישראל אריאל שרון לקדנציה הראשונה שלו, הוא נתן התחייבות ברורה לאזרחי ישראל לפיה לא יתנהל בשום שלב מו"מ תחת אש, וזאת בניגוד לקודמו בתפקיד ברק, ממשיך דרכו של יצחק רבין המנוח אשר המציא את הסיסמא המבישה: "ננהל מו"מ כאילו אין טרור ונלחם בטרור כאילו אין מו"מ".

עתה, תחת האצטלה של: "מה שרואים מכאן לא רואים משם" מיישם שרון את סיסמאותיו של רבין, ובמוצ"ש האחרון, בעוד דמם של בני הזוג שנרצחו בחברון שותת, ישב שרון בלשכתו וניהל מו"מ מדיני עם משלחי הטרור אבו-מאזן ודחלן. התירוץ היצירתי כי אין מדובר במו"מ מדיני אלא במו"מ להפסקת הטרור(?!) מוכיח כי שרון מוכן לדבר עם הטרוריסטים בארבע עיניים במקום לדבר אתם בעין אחת דרך כוונת הרובה. מיעוט מפגיני הימין שטרחו להגיע להפגנה במקום, רק חיזקו אצל שרון את ההנחה כי הוא נמצא בקונסנזוס וכי התחייבויות לחוד ומעשים לחוד. "אני קיבלתי מנדט מהעם ואני אעשה הכל כדי להגיע להסדר מדיני" נוהג שרון לומר כמעט בכל הזדמנות.

אכן, שרון קיבל מנדט מהעם. המנדט שהוא קיבל היה בראש ובראשונה כדי להכניע את הטרור ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. אין חולק כי שרון נותן יד חופשית למערכת הביטחון להלחם בטרור בכל מקום שהוא. אולם, כאשר באותה נשימה מנהל שרון מו"מ עם הטרור ונואם מעל כל במה בזכות הענקת מדינה לטרור, זהו זרז לטרור במקום מעצור לטרור.

נראה כי הפיגוע הרצחני בגבעה הצרפתית ביום ראשון בבוקר, הביא את שרון להחלטה לדחות את נסיעתו לארה"ב, אולם אין בכך די. על שרון לכנס מסיבת עיתונאים היום או מחר, לאור רצף הפיגועים, ולומר לאומה ולעולם כולו כי הרשות הפלשתינית היא ארגון הטרור הגדול בעולם והפיכתה כיום למדינה ריבונית תקים בלב ארצנו מדינת טרור, ועל כן נושא המדינה הפלשתינית יורד מסדר היום.

היות והטרור הנו כלי אסטרטגי להגשמת תוכנית השלבים האש"פית – הרי שהכרזה כזאת תקטין באופן דרסטי את המוטיבציה לפגע באזרחי ישראל בראותם שהטרור מרחיק אותם מיעדם, מה שיסייע באופן ממשי למערכת הביטחון להביא להכנעת הטרור.

העם זרק את השמאל מהשלטון לא כדי ששלטון הימין יחזור על מחדלי השמאל אלא כדי לפעול בדרך שונה בתכלית. דרכנו השונה והנכונה אינה רואה ב"שלום" מטרה המקדשת כל אמצעי, כולל בטחון אזרחי ישראל. דרכנו רואה את המטרה בכך שיהודים יוכלו לחיות כיהודים, בביטחון מלא, בארצנו הקדושה. כל עוד לא השגנו מטרה זו אין מה לדבר על שלום. היהודים שנרצחים כל היום אינם "קורבנות השלום" כטענת השמאל, אלא קורבנות המלחמה הנוראית שכפתה עלינו הרשעות הפלשתינית ואותה יש למגר מן הארץ.



עו"ד יוסי פוקס הוא יו"ר תנועת היום שאחרי