על פנאטיות והתנשאות
על פנאטיות והתנשאות

בראיון ששודר במסגרת יומן השבוע של קול ישראל ב- 26.12.15 קבע עמוס עוז ש"הקונפליקט העמוק של המאה ה- 21 הוא בין הפנאטים לבין כל היתר, בין הפנאטים שאצלם המטרה, כל מטרה, מקדשת את כל האמצעים, לבינינו, אלה שמאמינים שחיי אדם הם מטרה בפני עצמה".

כדי להבהיר את דבריו הגדיר עוז מיהו בעיניו פנאט: "הפנאט הוא אלטרואיסט גדול. הוא כל הזמן מעוניין בך, לא בעצמו כי אין לו עצמו, אין לו חיים עצמיים, החיים הפרטיים שלו לא קיימים. כל הזמן הפנאט רוצה לשנות אותך, להשפיע עליך, לטובתך, לשנות את הרגלי החשיבה שלך ....., לטובתך. הוא תמיד נופל על צווארך, כי הוא נורא אוהב אותך, הוא רוצה להציל את נשמתך. אם זה לא יעזור ואתה לא תשתנה, כיוון שהוא כבר נפל על צווארך הוא גם יחנוק אותך בגרונך, גם כן לטובתך ..... . ואם אין לך תקנה אז לטובתך מוטב שלא תהיה בעולם הזה, אבל הוא כל הזמן רוצה להושיע אותך, הוא כל הזמן דואג לך שתעבור ממקום למקום, מדת לדת, ממפלגה למפלגה, מהרגל להרגל .....".

ככל הנראה, הראיון עם עוז, האדמו"ר של דת "השלום" מבית מדרשו של השמאל הקיצוני, הוקלט בחדר ללא מראה. על כן לא יכול היה הדובר לראות את האלטרואיזם הזורם ממנו וממרעיו בשמאל הקיצוני, אשר כל הזמן רוצים לשנות אותנו, לטובתנו, לשנות את הרגלי החשיבה שלנו, להציל את נשמתנו. דת "השלום" היא דת מיסיונרית קיצונית וכופה, אשר מאיימת לחנוק אותנו בגרוננו – לטובתנו, כמובן, ומרוב אהבה להולכים בחושך, מי שאין להם תקנה. על כן, הנאורים בעיני עצמם מתנשאים ומתיימרים להביא את האור אל החשוכים בעיניהם, ולהרקיד את כולנו סביב עגל הזהב של דתם.

על כן, עשבים שוטים מביניהם תוקעים סכין בגב של חיילי צה"ל ומבאישים את ריחם ברחבי תבל; על כן, גידולי פרא מביניהם פונים למדינות זרות, כדי שאלה תפסולנה אזרחים ישראלים מלשמש שגרירים באותן מדינות, רק בגלל שמקום מגוריהם של אותם אזרחים אינו מקובל על אותם גידולי פרא; על כן, אוטו-אנטישמים מביניהם פונים לגורמים אנטישמים בעולם כדי שאלה יטילו חרמות על ישראל ויגרמו לה נזקים; על כן, ברוני הסתה והצתה מביניהם, הנושאים את שם "השלום" והדמוקרטיה וזכויות האדם לשווא, אינם מחמיצים הזדמנות לתקוף בגסות ובהתנשאות ראש ממשלה שנבחר בבחירות דמוקרטיות; על כן, מסיתים מטעמם מאשימים את חצי העם ברצח רבין, ואינם מוכנים כלל לבצע תחקיר רציני שיבחן מי הפיק תועלת פוליטית מן הרצח ומי נפגע ממנו פוליטית; על כן, טחו עיניהם מלראות שהמדיניות הנכונה בעיניהם היא מדיניות של אפליה גזענית ואנטי-דמוקרטית נגד יהודים, כזו המבוססת על נישולם הגזעני של יהודים מבתיהם בארצם רק בגלל היותם יהודים.

הפנאטים המתנשאים של דת "השלום" מאיימים לחנוק אותנו בגרוננו – לטובתנו, כמובן, והשיטה: הקמת מדינה לאויב לצד ישראל בתחילה ועל חורבותיה בהמשך. הפנאטים המתנשאים של דת "השלום" כל הזמן דואגים לנו שנעבור ממקום למקום (הינתקות, התכנסות, טרנספר), מדת לדת (מן היהדות לדת "השלום"), ממפלגה למפלגה (שמאלה ככל האפשר), מהרגל להרגל, והכל – לטובתנו, כי רק הם יודעים מה טוב לנו, ולעזאזל הבחירות הדמוקרטיות. הפנאטים המתנשאים של דת "השלום" מסרבים לקלוט שיש אחרים המאמינים שחיי אדם הם מטרה בפני עצמה, ואפילו אם אינם נמנים על הפנאטים המתנשאים של דת "השלום", אלא חושבים באופן שונה.