דרוש פתרון מערכתי
דרוש פתרון מערכתי

ושוב פיגוע נורא, אמא יקרה בישראל, אחות העוסקת ברפואת בני אדם, ובעלת חסד גדולה, מהיישוב עתניאל, נרצחת על ידי מחבל בן עוולה שמנסה לפגוע בעם ישראל השב לארצו.

ושוב עולה השאלה הקשה, עד מתי? עד מתי רשעים יעלוזו? עד מתי יימשכו הפיגועים הנוראים הללו? מה עושים גורמי הביטחון והצבא על מנת לעצור את האירועים הנוראים האלו, את גל הטרור המשתולל בארצנו.

ראש הממשלה אמר מיד אחרי הפיגוע שנעשה הכל כדי להגיע לאותו מחבל שביצע את הרצח הנורא, וב"ה שאכן כוחות הביטחון הצליחו לתופשו בתוך זמן קצר. אך האם זה הפיתרון? האם זה ימנע את המשך הטרור? האם זה ימנע את הפיגוע הבא? זוהי פעולה חשובה והכרחית בתוך המערכה, אך האם זה פתרון מערכתי?

הרי אויבינו קמים עלינו כדי לנסות להחליש אותנו, לגרום לנו לעזוב את הארץ הקדושה והאהובה שלנו, ארץ מולדתנו שבהרי חברון ויהודה, שומרון וגוש עציון, לפגוע בתהליך הציוני ההיסטורי הצודק של שיבת עם ישראל לארצו שעתידה להיות לברכה לו ולעולם כולו.

האם בכך שכל פעם רק נגיב למה שהמחבלים עושים, ורק אחרי פיגוע נורא נרדוף אחרי המחבלים שעשו זאת, נצליח לעצור אותם מלבצע זממם בעתיד? ומה עם חבריהם ותומכיהם למאות ולאלפים, כיצד נמנע מהם את הפיגוע הבא?

התשובה היא שחייבים תגובה מערכתית, לייבש את הביצה שגורמת את המוטיבציה לאויבינו לצאת ולפגוע בנו. הם רוצים לגרשנו מהארץ, אדרבה שהממשלה תפעל מיד לחידוש תנופת ההתיישבות, על כל פיגוע שהיה להקים עוד שכונות גדולות ביהודה ושומרון, להגדיל ולהרחיב את ההתיישבות בעתניאל, בהר חברון, ביהודה ושומרון. אם המחבלים ידעו שהם רק גורמים לעם ישראל להתחזק בבניין ארצו, תפחת מאד המוטיבציה שלהם להלחם נגד עם ישראל.

וכמובן ביטחונית, חייבים להגדיר שזהו מצב חרום, לפקח על הנסיעה בכביש 60 שתהיה לכוחות הביטחון ולתושבים היהודים בלבד, ולערבים לבנות כבישים חלופים ועד אז אכן יאלצו הערבים לסבול מאי נוחות זמנית כשאחיהם שופכים דם יהודי.

להרוס בתי מחבלים בצורה מיידית שתרתיע, אמנם יש התקדמות מסוימת בנושא זה שבמקום שתהליך ייקח חודשים ארוכים ושנים זה מתחיל להיות יותר סמוך למועד הפיגוע, אך גם כאן גודל ההרתעה באפקט המהירות, וכמובן המשך פעילות צבאית למנוע תשתיות של טרור ופיגועים.

אם בדרך זו תלך הממשלה, חידוש והרחבת ההתיישבות, חידוש היתרי בניה ליישובים, ובפרט אלו שכבר נפגעו מגל הטרור האחרון, קריית ארבע, עתניאל, לבנות שם שכונות חדשות להנציח הקדושים הי"ד הרב יעקב ליטמן ובנו נתנאל הי"ד ודפנה מאיר הי"ד, ובמקביל יד נחושה נגד הטרור הערבי, בטוחים אנו שהניצחון קרוב ויגיע.

ונמשיך להתפלל לה' שיחד עם השתדלותנו יחיש ישועתנו ויגאלנו מיד הקמים עלינו, ויראנו בנחמה השלמה של בניין ציון וירושלים במהרה בימינו.