מי טועה ה"וויז" או שר הביטחון?
מי טועה ה"וויז" או שר הביטחון?

"בואו נחזור רגע במנהרת הזמן". המקום הוא רמאללה 12 באוקטובר 2000 (תחילת האינתיפאדה השנייה) במהלכו תקף המון פלסטיני שני חיילי מילואים של צהל – יוסי אברהמי, וואדים נורז'יץ – שטעו בדרכם אל הבסיס שאליהם נקראו לימי המילואים.

ההמון הערבי הבחין בחזותם ולוחית הזיהוי הצהובה והחל לסקול אותם באבנים עד אשר רצח אותם והשחית את גופותיהם, עד כדי כך שאף חתכו את גופותיהם ורקדו עם האיברים הפנימיים שלהם, וכאשר הטלפון של וואדים נורזיץ הי"ד צלצל ומן העבר השני הייתה אשתו, ענה לה ערבי בצחוק מתגלגל:

"שחטתי את בעלך לפני כמה דקות" 

בואו נחזור חזרה -

29 בפברואר 2016 שני חיילי צהל טעו בדרכם עקב ניווט כושל של "הוויז" ונכנסו לקלנלדיה (לא כפר מעבר לקו הירוק אלא בתוך שטחי מדינת ישראל) והמון ערבי החל משליך לעברם מכל הבא ליד אבנים ובקבוקי תבערה באורח נס הצליחו לברוח עד אשר הגיע כוח צבאי וחילץ אותם תוך חלופי אש כבדים...אפשר לנשום לרווחה הפעם זה נגמר אחרת.

אז מה באמת קורה-

הלינץ ברמאללה קרה לפני 16 שנים, הרבה לפני עידן ה"וויז" אך כנראה כבר אז עידן הטרור הערבי היה חי, גועש וצמא לדם, תגובתו הבזויה של שר הבטחון דהיום ואני מצטט "צריך לדעת לנווט עם מפה" היא תגובה שמראה המון על היחס המדיני שאינו חדש לאף אחד מאיתנו שבסופו של יום נותן לנו לחיות בין הטיפות גורם לנו להתפלל ולחכות לניסים אך בעיקר מתחמק מלהתמודד עם הטרור שרוצח בנו בכל רגע.

זו לא פעם ראשונה שאנשים תמימים מתבלבלים בעקבות ניווט שגוי של הוויז או של כל gps אחר, האם זה אשמתם? האם אנו צריכים להסתובב מפוחדים בדרכים? ואני בכלל לא מדבר על שטחי יהודה ושמרון.

מה יאמרו לאדם שעבר בבית חנינא או בשועפאט, בעיר העתיקה, בוואדי ג'וז, בית צפאפא? וכמה זמן יקח לנו עד שנבין שהיום זה קלנדיה ומחר זה גילה ותלפיות דרום תל אביב והנגב?

הלינץ ברמאללה הוא אחד המאורעות המזעזעים שקרו במדינת ישראל מפאת ליבנו הרך לא ירדתי לפרטים אך כפי שאתם רואים רמאללה עדין עומדת על תילה מלאה בטרור והאיש שכולנו זוכרים על אדן החלון שידיו מגאולת בדם וזאת לאחר שתלש את ליבו של וואדים נורזיץ הי"ד בעודו מחרחר את נשימותיו האחרונות שוחרר בעיסקת שליט

ולך בוגי יעלון
צריך לדעת לנווט עם מפה?, כמה מוזר? 
ואני חשבתי שצריך לדעת לטפל בטרור
זה לא הוויז ששוגה אלא אתה
אם יש טרור אין מפה!