אין בחירות, תרגיעו
אין בחירות, תרגיעו

האופוזיציה של השמאל - התקשורת - נזקקה לשנה תמימה על מנת להתאושש מהלם תוצאות הבחירות. השקעה עצומה שלה במשאבים, בזמן שידור, בטריקים, בשטיקים ובספינים ירדה לטמיון.

הציבור הישראלי החכם לא הלך שולל אחרי הבטחות שווא, הזיות שלום ופופוליזם ניאו־סוציאליסטי. כאשר היהודים ראו דגל פלשתיני בירושלים, לא עניינו אותם מחיר הקוטג' ויוקר הדיור. בימים אלה ממש, במלאות שנה למפולת, מנסה שוב התקשורת ליצור אווירת בחירות באמצעות פרסום סקרים, שערכם שווה בדיוק לאותם סקרים שפורסמו לפני הבחירות האחרונות.

לאחר הנפילה, שמקורה בהישענות על המחנה הציוני, התקשורת מנסה כעת לבנות את האלטרנטיבה בדמותו של יאיר לפיד. נכון שלפיד מזהה את הנהירה ימינה, וכפוליטיקאי לכל עת - הוא מתאים את עצמו להלכי הרוח בחברה הישראלית. יחד עם האח החדש, אביגדור ליברמן, הוא מנסה למכור חזות ימנית. אולם במדינה שבה כל שנה ילדים חוגגים פורים, יש קושי גדול למכור תחפושות למבוגרים. הציבור יודע להבדיל בין אמת לבין מראית עין של אמת. הוא לא קונה ימניות לרגע כמו גם התחרדות לצרכים זמניים. לפיד נהנה בשלב זה מקריסת המחנה הציוני, אולם רק פתי יאמין שיש בחירות באופק או שלסקר יש משמעות אמיתית. 

הקואליציה של נתניהו, למרות היותה צרה, היא חזקה ומגובשת. המנהיגות של נתניהו לא מוטלת כרגע בספק. כדי שלשמאל הישראלי יהיה סיכוי כלשהו, עליו להעמיד הנהגה אלטרנטיבית. התסכול העיקרי בשמאל הוא מחוסר היכולת, כבר שנים רבות, להציג מועמד אלטרנטיבי.

כל אזרח יודע שכדי להנהיג את מדינת ישראל במציאות הגיאו־פוליטית העכשווית נדרשים כישורים מיוחדים, ניסיון ובעיקר הבנה מעמיקה במדיניות בינלאומית - כישורים שאין לאף אחד בהנהגת השמאל הישראלי היום. אשר על כן, המאבק ימשיך להיות על ראשות האופוזיציה ולא על ראשות הממשלה. אפשר כמובן להתבשם מניחוח הסקרים, אולם מטבעו של בושם שהוא חולף כענני נוצה.

הצלחת הימין בבחירות מתבססת בעיקר על חזון שהוא מעמיד בפני החברה הישראלית והנחישות להגשים אותו, תוך תמרון מול אינטרסים צרים של מדינות שאינן אוהדות. ירושלים נמצאת בליבו של כל יהודי ומעט מאוד יסכימו לוותר על אחדותה. לכל בר דעת ברור שהמאבק הוא על גבולות 48' ולא על קווי 67'. הישראלים רוצים התנהלות כלכלית שבה ניתן להגשים את רוח היזמות הישראלית ולא לכבול את העם היצירתי ביותר בעולם בכבלים של סוציאליזם בולשביקי. הישראלים גאים ביהדותם ומבינים שיש רק מדינה יהודית אחת בעולם, מדינה שבה כל העדות והאזרחים אמורים להשתלב. הישראלים מוכנים לשלם את מחיר החירות במולדת גם בימים לא קלים.

הצעתי לכן לתקשורת, להרגיע. אין בחירות באופק ואין שום טעם ביצירת אשליות, באמצעות סקרים, אצל פוליטיקאים שחיים מכותרת לכותרת. 

מתוך "ישראל היום"