להתגורר עם ערבים
להתגורר עם ערבים

הסיפור המובא לקמן ארע לפני שנים בשכונה בצפון תל אביב. קרוב משפחה (רופא ושמאלני למהדרין) רצה לפתוח קליניקה בבנין משותף בשכונת מגורים שקטה שמאפייניה הסוציו אקונומיים הם אשכנזים חילונים, בצפון תל אביב כמו צפון תל אביב...

השכנים, טעמיהם עימהם, התנגדו נחרצות, לא יקום ולא יהיה ! בשכונה שלווה ובבית מגורים מדובר והסכמתם לא תינתן בשום אופן, מסוכם ומוגמר !! התחכם לו קרוב המשפחה, יצר קשר עם אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב ו"בשר" להם שיש בבעלותו דירה להשכיר באותה השכונה וכי הוא מעוניין להשכירה לסטודנטים ערבים בלבד.

נקבע מועד להצגת הדירה בפני שוכרים פוטנציאליים, יום ששי בשעות אחר הצהריים. מהשעה המיועדת התחילו לזרום לדירה ולמדשאות שבחזיתה כמה וכמה סטודנטים וסטודנטיות, ערבים כולם , במטרה לזכות בדירה הנכספת. (חשוב לציין כי באותם ימים היה קשה מאד לערבי למצוא דירה להשכיר בתל אביב). כך במשך כמה שעות ובצפיפות לא מבוטלת חנו בסביבת הדירה עשרות ערבים. קרוב המשפחה הראה לכולם את הדירה, בסבלנות וביסודיות, כדי שיתרשמו מהמושכר...

בזמן ההמתנה התחולל באזור הדירה "הפנינג" של ממש. סטודנטים הגיעו עם חבריהם מהכפר, בחורות ערביות הגיעו יחד עם האבא, האמה, האח הבכור, הדוד ולעתים אחים ואחיות קטנים. משך הזמן הממושך גרר פתיחת בקבוקי שתייה, אכילה מזדמנת, מוזיקה ממיטב בית היוצר של המוזיקה הערבית ועוד כיוצא באלה. השכנים ההמומים מגודל האירוע הסתגרו בבתיהם, מבוהלים ואובדי עצות.

במוצאי השבת הגיעה אל קרוב המשפחה משלחת שכנים המורכבת מועד הבית ועוד שניים. הם פנו לקרוב המשפחה בדברי כיבושין ואמרו לו שבמחשבה שנייה החליטו שטוב שתהיה קליניקה בבית המשותף. מאחר שרוב האוכלוסייה מבוגרת המצאות רופא בקרבתם רק תועיל, ממילא הדירה בקומה נמוכה ולכן לא תהיה הפרעה למגורים במקום. כמובן, הוסיפו השכנים בעלי הכוונות הטובות, יש צורך לייפות את הכניסה כדי שלא תבייש את בעלי הדירות ולכן החליט הוועד לצבוע ולהציב במקום אגרטלים עם פרחים.

לא חלפו ימים רבים והקליניקה נפתחה.

חשבתי להוסיף דברים משלי אך דומני שכל המוסיף גורע. אציין רק שהסיפור אמיתי עד לאחרון פרטיו.