צה"ל 2016: והתמכרתם לאוייביכם
צה"ל 2016: והתמכרתם לאוייביכם

1. אחת מן הקללות בתוכחה היא ההתמכרות לאוייב: "וְהִתְמַכַּרְתֶּם שָׁם" (דברים כ"ח ס"א) לאוייביכם. פירושים שונים ניתנו להתמכרות זו, ואחד מהם: השתעבדות נפשית לאינטרסים של האוייב, עד כדי העדפת צרכי האוייב, תוך כדי נטילת סיכונים עצמיים, והטחת האשמות בעצמנו כמקור כל הצרות הפוקדות אותנו. היהודים אשמים בכל.

כך זה עבד במרוצת אלפיים שנות גלות: היהודים, קרבנות של רדיפות ואינקוויזיציות, שואות ופוגרומים, גירושים ושחיטות, האשימו את עצמם. לא האנטישמים אשמים, אלא אנחנו היהודים. שהרי אחרת, הם, הגויים, לא היו שונאים אותנו.

כך זה התנהל בגולה. מייסדי המדינה שיערו שכאן יצמח היהודי החדש, הגאה, הזקוף. הם לא שיערו שהקללה הגלותית של התמכרות לאוייב, תרים ראש גם במולדת.  

הם טעו, למרבה הצער. שוב הוכח, שיותר משקשה להוציא את הגלות מהיהודי, קשה להוציא את הגלות מ...סגן הרמטכ"ל של צה"ל, אלוף יאיר גולן. ההשוואה השערורייתית המופרכת, בינינו לבין הנאצים הארורים, חלאת המין האנושי, מעידה על תפיסת עולם גלותית: אנחנו, היהודים, אשמים בכל. ממש כמו שחשב מושקה השפוף, הגלותי, שריקד בהכנעה 'מה יפית' מול מגפי הפריץ.

2. יאיר גולן הוא סימפטום לתופעה של שנאה עצמית שמחלחלת בקרב בכירים בצה"ל: הקם להורגך וכו' זו רק סיסמה, מחבלת בת 12 עם נשק קר ראויה לחמלה, סכינאי שהגיע לדקור חיילי צה"ל ו'נוטרל' זכאי לחיים.  

את מח"ט גבעתי עופר וינטר שיפדו על שהשמיע באזני החיילים מסר יהודי אותנטי ערב הקרב בעזה, אבל קיבלו בהכנעה את אמירתו התבוסתנית של האלוף ישראל זיו להורים השכולים של מורן ורדי: "אזרחי האוייב חשובים לא פחות מחיילי צה"ל".

את תא"ל אפי איתם, לוחם מהולל, לא קידמו לאחר שאמר כי "אין אפשרות לתת את ירושלים לרוצח עלוב כזה, כמו ערפאת... אי אפשר, אין סיכוי", אבל מג"ד 'צבר' בגבעתי, שטען בראיון למעריב כי "אני לא מאמין בביטוי הבא להורגך השכם להורגו... אני מעדיף להשאיר מחבלים בחיים", יקדמו בעתיד הקרוב לתפקידים הרבה יותר משמעותיים.

כך בדיוק נראית קללת "וְהִתְמַכַּרְתֶּם שָׁם לְאֹיְבֶיךָ". חיי האוייב חשובים יותר!

3.מניין הגיעה רוח ההתמכרות לאוייב? מהו מצע הזבל שעליו צמחה התבוסתנות הזו, ששותף לה גם הדרג המדיני בראשות יעלון שחזר לבחרות הסוציאליסטית שלו, ונתניהו שאינו עושה דבר להרחקת המשת"פ של מחבלי ה-BDS משורות הצבא (אשר הדיח בכירים אחרים בשל מעידות הרבה פחות פוגעניות)?  

נראה כי הרוח הרעה השתלטה על צה"ל ברגע שהצבא נכנע לאירגוני השמאל הפוסט ציוניים, והחליט שמוסר הלחימה היהודי, אינו מתאים לו. שהרי מוסר הלחימה היהודי גורס לא רק שהבא להורגך השכם להורגו, אלא גם נוסח במדוייק בפסוק: "אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם" (תהילים י"ח, ל"ח).

במקומו מבקש צה"ל להעניק חינוך פלורליסטי ללוחמי צה"ל. תחילה הועבר ענף תודעה יהודית מידי הרבצ"ר 'החשוכה' לידי יחידות 'נאורות' ששום תודעה יהודית אין בהן, ומשום כך הן נאלצות לרכוש שירותי חינוך שמספקים אירגונים 'נאורים' שיודעים לבצע שטיפות מוח בקרב המפקדים. אלה מובילות להטלת ספיקות בצידקת הדרך, להבנת ה'נכבה' של האוייב ולהשוואה מעוררת חלחלה של מדינה יהודית הנאבקת על חייה לגרמניה הנאצית.   

אחרי שטיפת המוח הזו, מובן מדוע צה"ל גנז מונחים שליוו אותו מראשית דרכו: הכרעה, ניצחון, כיבוש, השמדת האוייב וכדומה, לטובת שפה אוראווליאנית חדשה שנלקחה מבית השמאל הפוסט ציוני: הכלה, עימות מוגבל, עצימות נמוכה, הבנת האוייב.

כך שבסך הכל מתברר שדבריו הנוראים של סגן הרמטכ"ל לא היו מעידה או פליטת פה. זה פרי החינוך מחדש שעובר על צה"ל. בגיבויים של הרמטכ"ל ושר הביטחון שיצאו להגנת גולן, וראש הממשלה שחוץ מדיבורים אינו עושה דבר כדי להבהיר מיהו בעל הבית האמיתי כאן.  

4. להתנהלות החדשה הזו, שותף גוף שמאלני ושמו 'בינה, ליהדות חברתית' (קרי – חילונית), שהוא מראשי סדנה צה"לית בשם 'יעוד ויחוד', המועברת למפקדים, ובה מוקנים ללוחמים, בין היתר, "ערכי מוסר אוניברסליים המבוססים על ערך האדם וכבודו" (ציטוט מתוך לו"ז אחד ממיפגשי הסדנה).  

מה הם ערכי המוסר האוניברסליים של בינה? סמנכ"ל בינה, נוגה ברנר-סמיה, מבהירה, למשל, את תפיסת העולם של בינה: "ראיית סבלו של הצד השני, לא הופכת אותנו לפחות ציוניים.... אלא רק ליותר אנושיים, יותר ערכיים ויותר נאמנים לדרכו של א-לוהים" (14.8.14).

ובכיר אחר בבינה, פעיל מרצ ליאור טל, המרבה להופיע ב'ייחוד ויעוד', כתב כבר לפני שנים: "הנאצים המחישו במעשיהם את הקצה המזוויע ביותר אליו יכולים להוביל גזענות, קידוש האומה וציות בלתי מרוסן לסמכות הנתפסת כקדושה. גזענות, קידוש אומה וציות עיוור לפקודות... קיימות בכל ציבור, גם בשלנו...; יש לחנך ולמחות כנגד גילויים של גזענות, קידוש הלאום וציות עיוור בתוכנו. אחרת נגלה שאת לקחי השואה לא הפנמנו". מזכיר לכם את דברי האלוף גולן? לא במקרה.

5.תמורת שירותיה הטובים מתוגמלת בינה ע"י צה"ל, שרוכש את שירותי שטיפת המוח שלה. אבל לא רק צה"ל מממן את החרפה הזו. כמו בכל פעילות אנטי ציונית אחרת, משתתפת בחגיגה גם הקרן להכחדת ישראל, שהשקיעה בבינה רק בשנת 2014 למשל, 61,000$. סכומים אחרים משקיעה הקרן להכחדת ישראל באירגונים נוספים חובבי ישראל: עדאללה, בצלם, שוברים שתיקה, מחסום ווטש, ועוד.

6. תדע אם כן מעתה כל אם עבריה, כי הפקידה את בניה בידי מפקדים, שמטרתם להעניק לבניה חינוך מחדש, ברוח אורווליאנית: הקם להורגך – בן אנוש שצריך להבין אותו; המשכים להרוג את אוייבו – רוצח; הנמנע מחיסול טרוריסטים – גיבור; האוהב את אוייבו – אנושי וערכי.  

אורוול היקר, מי יגלה עפר מעיניך?