מה קורה לזקני הליכוד
מה קורה לזקני הליכוד

1.זקני הליכוד, ככל שהם מזקינים, דעתם מתבלבלת עליהם. זה מה שקרה עם אריאל שרון וזה מה שקרה עם שורה של נסיכי ליכוד: דן מרידור, בני בגין, אהוד אולמרט, רוני מילוא, רובי ריבלין והרשימה ארוכה. במרוצת השנים הם נודדים שמאלה, ומסיימים בנחיתה רכה בחיקו המחבק והמפנק של השמאל.

קולמוסים רבים נשתברו במאמץ לפענח את התופעה הבוגדנית. גיל סמסונוב, לשעבר בכיר בליכוד, עשה על זה דוקטורט. פרופ' אריה אלדד פירסם באחרונה את ספרו 'דברים שרואים מכאן – מה קורה למנהיגי הימין כשהם עולים לשלטון', בו חקר את הטענה, שכשהגיעו לשלטון המנהיגים מנחם בגין, יצחק שמיר, אריאל שרון, אהוד אולמרט ובנימין נתניהו, הם המירו את האידיאולוגיה שלהם, בעקרונות השמאל. אפילו יצחק שמיר, שמבין החמישה היה הצוק שניצב איתן מול דרישות הפלשתינים, נכנע והלך לקנוסה, כלומר לוועידת מדריד, וישב אז מול סוכני אש"ף, שהתחפשו למשלחת ירדנית-פלשתינית.

2. השבוע הצטרף לגלריה זו משה ארנס, בן ה-91, לשעבר שר ביטחון וחוץ בממשלות הליכוד. אחרון המוהיקנים, שנופף כל ימיו בגאווה בדגל האידיאולוגיה הליכודית, לא נכנע לשום שיקול כיסאולוגי או קונייקטורלי. עכשיו, ממרומי גילו, קרס גם המעוז האידיאולוגי ששמו ארנס. הוא שבר שמאלה והפך לסניגורו הנלהב של בוגי יעלון, השלוחה המפא"י'ניקית בליכוד.

ארנס נוהג לספק טור דעה שבועי לעיתון הארץ, שנועד להיות האיכפא מסתברא של הקו המערכתי האנטי ציוני. אבל השבוע הוא התיישר לשמאלו של עיתון האופוזיציה לממשלה ולמדינה. היה צריך לשפשף את העיניים בעת קריאת הטור בחתימתו.

תחילה חששתי שמדובר בטעות: שמו הוענק בטעות לטור של בוז'י הרצוג. אבל בדיקה נוספת גילתה שיש ארנס חדש, דמוי בוז'י. כקודמיו המנהיגים והנסיכים, גם הוא המיר את 'דתו'. במאמרו השבוע הוא מקונן נוסח בוז'י והארץ, על "העיסקה המפוקפקת להדחת שר ביטחון מצויין"; קובע כי "שפר גורלם של אזרחי ישראל שיעלון עמד בראש מערכת הביטחון בשנים האחרונות"; ומגדיר את "הדחת יעלון" בתואר - "התעלול הנוכחי".

לקרוא ולא להאמין. הזהו ארנס? גם אתה, ברוטוס? האם ארנס, לשעבר שר ביטחון מוצלח, חי בשנים האחרונות על המאדים?

3. "שר ביטחון מצויין"?? "שפר גורלנו שיעלון הופקד על ביטחוננו"??

איך לא שמע שיעלון התייחס בזילזול מחפיר, בחוסר אחריות משווע, לאיום המינהרות האסטרטגי, מנע דיון בנושא בקבינט, וסיכן במודע את חייהם של מאות מתושבי עוטף עזה? כלום לא שמע על הוונדטה הסמי-מוסרית שניהל נגד אלאור עזריה, בעוד שמקרים אחרים דומים פחות או יותר, נסגרו בנזיפה? האם נעלמה ממנו תמיכת יעלון בדבריו המוסרניים המקוממים של אלוף גולן, שהישווה את ישראל לגרמניה הנאצית?

האם הוסחה דעתו מן הקריאה של יעלון לקציני צה"ל לנהוג באנרכיה כלפי הדרג המדיני: "הגידו את אשר על ליבכם, גם בניגוד לדעת הדרג המדיני"? האם שכח את כינויי הבוז שהטיח כלפי החולקים עליו: 'ראשי כנופיות', 'מתבהמים' ו'מתלהמים'? האם לא הבחין במדיניותו האֶגוֹ שלו, שכללה התעלמות מחובת הסולידריות כלפי ראש הממשלה, ורמיסה גסה ויהירה של הנחיותיו: למשל, לא למסירת גופות מחבלים לפלשתינים; ולהבדיל, כן להענקת האחריות למינהל האזרחי לסגן השר בן דהן?

4. לא צריך, מר ארנס, להיות אסרטג גדול כדי להבין שמשהו רע עבר על צה"ל בעידן יעלון. הצבא הלך והשמאיל תחת מטריית יעלון. מפקדים שתפקידם הבלעדי לספק ביטחון ולמגר את האוייב, העדיפו לברוח מחובתם המיקצועית, והתעסקו בפילוסופיה ואתיקה, בחינוך ואינדוקטרינציה, בהגנה על חיי האוייב ומיזעור נזקיו וסיבלו, בתיקון עולם במלכות הפוליטיקלי קורקט.

עד כדי כך השמאיל 'הצבא השמאלני' (כך הוא נתפס בציבור), שנוצר משבר אמון בינו לבין הציבור הרחב, שראה את חייליו – כלומר ילדיו ונכדיו - מושפלים בידי פורעים פלשתינים חצופים, מבלי שיורשו להגיב על הביזיון, שמשפיל את המדינה והעם בכלל. לפני שהשמאלנים הרוני דניאל'ים שקלו לרדת מן הארץ, בשל הדחת יעלון, שקלו אזרחים פשוטים לדרוש מילדיהם, שלא להתגייס ליחידות קרביות, שבהן נאלצים הלוחמים לעמוד עם ידיים קשורות מאחורי הגב מול שבאב פלשתיני חצוף, מוגן בחסות הנחיות הזויות של יעלון וקציניו, אשר דואגים מאוד לחיי האוייב.

איפה הזמנים, מר ארנס, שבהם כל חייל למד בטירונות, שלפני הכל ואחרי הכל, את האוייב יש לנצח – ולהרוג? כן, להרוג! - ולא לנטרל. מי ירצה לשלוח בן או נכד לצבא החדש של יעלון, שבו מלמדים 'להכיל' את האוייב ולהבין לליבו, ושלא כל הקם להורגך השכם להורגו, ובוודאי כשמדובר ברוצחת עם מספריים.

5. אתה, מר ארנס, הרי מבין גם דבר ושניים בענייני חוץ. שימשת שר חוץ, שגריר ישראל בארה"ב, יו"ר ועדת חו"ב. איך לא נדהמת מול הגילוי המבהיל של קרוליין גליק (ג'רוזלם פוסט, 12.5.16), ולפיה ראה ממשל אובמה במערכת הביטחון הישראלית, תחליף לממשלה. כך הודה בפניה דייוויד מקובסקי, שהיה חבר בצוות המו"מ של קרי. מקובסקי שיבח את צה"ל בעידן יעלון: "הצבא פעל להעמיד את עצמו כשומר על הערכים הדמוקרטיים וכמייצב הזירה הישראלית-פלשתינית". לא הזדעזעת למקרא מסקנתה של גליק, ש"משמעותם של דברי מקובסקי, שהמטכ"ל הוא נציג השמאל, ומשמש ממשלה חליפה מטעמו, נגד רצון הממשלה והציבור"??

    ואחרי כל זה, אתה מכתיר את אבי אבות ההתנהלות הכושלת, הדפנסיבית, החתרנית, המסוכנת הזו, בתואר "שר ביטחון מצויין". ואתה מעיד ש"שפר עלינו גורלנו", כשיש לנו שר ביטחון שפועל מהבטן, מתנהל כמו בגן הילדים, עיוור לסכנת המינהרות, מחרף ומגדף, נטול הבנה פוליטית, ומפר הנחיות סידרתי.

    6. אז מה באמת קורה להם לזקני הליכוד, שמתבלבלים, מאבדים את הצפון והמצפון, ומתנפצים אל סלעי החוף כמו לווייתנים קשישים שאיבדו את ייצר הקיום?