"שבנו הביתה ומכאן לא נזוז"
"שבנו הביתה ומכאן לא נזוז"

ביום שחרור הכותל זכו הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל והרב דוד הכהן זצ"ל, הרב הנזיר, להיות מהראשונים שהגיעו לכותל, יחד עם הצנחנים משחררי הר הבית, ואז הכריז הרב צבי יהודה זצ"ל בתוקף: "שבנו הביתה ומכאן לא נזוז!" כולנו היינו בהתרוממות רוח. הקריאה ההיסטורית של מוטה גור ז"ל "הר הבית בידינו!" הרטיטה לבבות מיליוני יהודים בארץ ובעולם.

ברגעים הללו היה קשה להבין את תוקף קריאתו של הרב צבי יהודה זצ"ל "מכאן לא נזוז", וכי מישהו איים עלינו?! הרי ברגעים הללו רק שבנו. אלא איזהו חכם הרואה את הנולד. ואכן הרב צבי יהודה זצ"ל ראה את הנולד. הוא ראה שאויבינו השכנים ואומות העולם לא ישלימו עם העובדה ששבנו הביתה, שהר הבית וירושלים בידינו. ומאז ועד היום הם נלחמים בנו ומתאמצים להזיז אותנו מירושלים ח"ו, אם על ידי מלחמות, אם באינתיפדה ואם במלחמה המסוכנת ביותר, מתקפת ה'שלום', כאשר המטרה של כולם אחת: לכבוש את ירושלים ולגזול אותה מידי העם היהודי ח"ו.

נכון לעכשיו, המלחמה על ירושלים לא פסקה לרגע, היא עוברת דרך המאבק על אחיזתנו בכל מרחבי ארצנו, ביו"ש, בגולן, בגליל, בנגב וכו', ומחובתנו להגן עליה, לבנות אותה, לחזק אותה, להילחם עליה ולהיאחז בכל מרחבי ארצנו. מניין נשאב את העוז והתעצומות להילחם ולהיאבק על ארצנו ועל ירושלים? אם נדע באמת מהו תפקידה ההיסטורי הקוסמופוליטי של ירושלים לנו ולעולם כולו. ירושלים היא לב האומה ולב העולם. שם ד' נקרא על ירושלים ועלינו "כי שמך נקרא על עירך ועל עמך".

דרך ירושלים ועם ישראל מתגלה הטוב האלוקי בעולם, כדברי משה רבנו עליו השלום "אעברה נא ואראה את הארץ הטובה אשר בעבר הירדן ההר הטוב הזה והלבנון" (דברים ג כה) וכפירוש רש"י: ההר הטוב זו ירושלים והלבנון זה בית המקדש (שם).

ירושלים היא הר של טוב. ירושלים היא אורו של עולם. על הטוב וגילוי האור האלוקי בעולם – על זה אנו נלחמים מול בני חושך – ובירושלים ננצח את הרוצים להחשיך את העולם, כפי שנאמר: "הנצח זו ירושלים" (ברכות נח א), שהיא נצחונם של ישראל (מהרש"א שם).

מהשמח בשמחת ירושלים ומצפה לישועה השלמה

מתוך בעלון "באהבה ובאמונה"