6 הערות על ח"כ גליק
6 הערות על ח"כ גליק

א. חבר הכנסת יהודה גליק לא חייב לי כלום. לא הצבעתי לו בפריימריז של הליכוד. לא הצבעתי בכלל לליכוד בבחירות האחרונות. זכותו לחשוב אחרת ממני. ואם הוא רוצה, גם לספק כותרת פרובוקטיבית לתקשורת כל שעתיים.

ב. אני לא חושב שהוא צבוע, ואני לא חושב שהוא החליף את עורו. את דעותיו הליברליות במיוחד בנושאי דת ומדינה הוא השמיע מימים ימימה, את דעתו על הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא לא הסתיר כלל. את הפלורליזם הרדיקלי שלו הוא השמיע כל הזמן.

ג. הביקורת שלי היא דווקא על חברי הליכוד שתמכו בו ותוך שבוע הספיקו להתאכזב לחלוטין מהאיש. מה גרם לכם להתאכזב פתאום? מה השתנה? אולי פעם הבאה תקשיבו לדעות של מי שאתם שוקלים להצביע עבורו ולא תסתפקו בכך שיש לו כיפה וזקן או בהיותו מתנחל?

ד. ובכל זאת, גליק הוא לא אדם פרטי. ירצה או לא ירצה הוא מייצג את הציונות הדתית. מה הלהט שלו לספק אמירות שמקוממות עליו את רוב רובה של הציונות הדתית כל כמה שעות? האם אמירותיו הן צו השעה גם על פי תפיסתו? אין לו עוד נושאים לעסוק בהם?

ה. אני חושב שבאופן פרדוקסלי, השהות של גליק בכנסת תפגע דווקא בחבריו של גליק, פעילי הר הבית. שלל ההתבטאויות של גליק יבנו תדמית רפורמית למאבק של פעילי הר הבית והמקדש. ירצו או לא ירצו, יהודה גליק מייצג אותם. הסברה של שנים על ההיתר ההלכתי לעלות להר הבית ועל המחויבות האבסולוטית לתורה, שהחלה לתת את פירותיה, עומדת לספוג מכה קשה.

ו. אחרי כל הראיונות וכל הכותרות שסיפק גליק בשבוע האחרון, אני מציע שנציג מחוז יהודה ושומרון בליכוד יעסוק קצת בשאלה למה הוצרכנו לתרום מהכיס שלנו במקום הממשלה, לצורך שיקום חייל שנפצע אנושות במלחמה, אך ורק בגלל שהוא גר ביהודה ושומרון. אני בטוח שאם רק יבקש, יהיה מי שיסכים לראיין אותו על כך.