קבורת חזיר
קבורת חזיר

1.

השנה 1953. ביטחונם האישי של אזרחי המדינה הצעירה, שכל כך גאים בה, הולך ומתערער. המוראל ירוד, גם בצבא. כוחות הביטחון אינם מצליחים לבלום את המסתננים החודרים כמעט מידי לילה משטחי הגדה המערבית שבשליטת ירדן ורצועת עזה שבשליטת מצרים, לתוך  יישובי הספר וגם ליישובים במרכז הארץ, במטרה להרבות בפיגועי גניבה ורצח אזרחים ישראליים. פידאיון קראו אז לקבוצות טרור בלתי מתואמות אלה, שהופעלו בידי מדינות ערב למטרות גרילה, על מנת לפגוע בגופם וברוחם של הדיירים החדשים בשכונה – הישראלים.  

למעשה החלה ההסתננות הערבית מיד לאחר שוך קרבות מלחמת השיחרור. צה"ל לא הצליח לסכל חדירות אלה. שר הביטחון וראש הממשלה דוד בן גוריון חיפש פתרונות מחוץ לקופסה. הוא הבין שרק הרתעה בדמות תג מחיר יקר מאוד כנגד כל פגיעה בריבונות הישראלית ובאזרחיה, יבלום את מוטרפי הפידאיון. הפתרון נמצא בדמות ייסוד יחידת קומנדו קטנה וזריזה, שתבצע מעבר לגבולות, בגדה המערבית הירדנית דאז וברצועת עזה המצרית, 'פעולות תגמול', שיגבו מהשכנים מחיר דמים כבד.

היחידה הרימה את גאוותם של הישראלים. סוף סוף החלה ישראל לגבות מחיר. היינו אז ילדים, שהתלהבו עד קצה האוזניים מסיפוריהם המופלאים של גיבורי יחידה 101, מבצעי פעולות התגמול, בפיקודו של אחד, רס"ן אריאל שרון. הבעיה היתה שהמדינות השכנות לא הבינו לגמרי את המסר.

2.

עד שהוחלט כאן באוקטובר 1953, בעקבות רצח ברוטלי של אם ושני ילדיה ביהוד שבמרכז הארץ, לבצע פעולת ראווה שתכאיב. המשימה הוטלה על אנשי 101, מתוגברים בלוחמי צנחנים מגדוד 890. היעד היה כפר קיביה, שממנו יצאו המרצחים. בפקודת המבצע של הפשיטה נאמר: "הכוונה: תקיפת הכפר קיביה, כיבושו ופגיעה מקסימלית בנפש וברכוש".

הפעולה הצליחה, מבחינה צבאית, מעבר למשוער. מספר ההרוגים בכפר הגיע לכ-60 עד 69. 45 בתים פוצצו. הכוח חזר ללא נפגעים.

הפעולה חוללה הלם בעולם ובארץ. אך מצדדיה טענו, שרק מהלך חריג יניע את בית המלוכה בירדן ואת הנשיא המצרי מוחמד נגיב, לפעול לבלימת ההסתננויות. רק כעבור 39 שנה, גילה מפקד הפעולה אריק שרון במאמר בחתימתו, כי בן גוריון אמר לו אז: "אינני מייחס חשיבות של ממש למה שייאמר על פעולת קיביה ברחבי העולם. החשוב הוא כיצד ייראה הדבר כאן באזורנו. זה יאפשר לנו לחיות כאן".

בעקבות פעולת קיביה נבלמו ההסתננויות. אבל, למרבה הצער, רק לזמן מה.

3.

השתוללות הטרור הערבי, באה לאחרונה לידי ביטוי אכזרי ברצח ילדה תמה, הלל אריאל הי"ד, בשנתה בביתה בקרית ארבע, בידי נער ערבי בן 17 מוסת, מהכפר באני נעים, סמוך לחברון; ברצח הרב מיכאל מרק הי"ד, בידי חיות-אדם ערביות שטרם נלכדו; בנסיון הדקירה שביצעה ביום ו' שעבר קרובת משפחתו של הרוצח מבאני נעים כנגד כוחות הביטחון במערת המכפלה; ובעשרות מקרים נוספים של יידוי אבנים ובקבוקי תבערה, שהסתיימו בנס ללא נפגעים (ורובם לא הגיעו כלל לפירסום מיזערי בתקשורת). כל אלה הוכיחו שההרתעה הישראלית נשחקה ואיננה.

הקברניטים המדיניים והצבאיים אמנם החמירו השבוע את אופי התגובות הישראליות: סגר, כתר, הגליית משפחת המרצח וטירטור בני משפחה בחקירות מעיקות, הרס בתים (שלא תמיד צולח, עקב עמדות אנטי לאומיות של הבג"ץ), שלילת רשיונות עבודה בארץ, אי מסירת גופות למשפחות, מיחזור ההחלטה הישנה על בניית 42 יח"ד בקרית ארבע (וגם, לשם האיזון, עוד 600 יח"ד לפלשתינים בגבעת המטוס בירושלים!) ועוד  ועוד. אך כל הפתרונות הללו כבר נוסו בעבר, ולא היו אלא בבחינת More of the Same.

4. על מנת לגדוע את הגל המאיים על כל יהודֵי הארץ, שכל חטאם הוא, שהם חיים בארץ ישראל, חובה למצוא פתרונות מקוריים, שמגיעים מחוץ לקופסה, לבלימת המרצחים הפוטנציאליים. לא צריך להיות מזרחן מדופלם כדי להבין שהאמצעים קיימים בשטח, אך מדינת ישראל נמנעת מלהשתמש בהם, מטעמים של יפייפות נפש. שוב מסתבר שהממשלה הכי ימנית בישראל מתנהלת על פי עקרונות השמאל הסהרורי. ממשלה הכי ימנית, עם שתי ידיים שמאליות.

כך למשל ניתן בהחלט לנטרל את תעבורת מסרי ההסתה ברשתות החברתיות, וגם בטלוויזיה וברדיו המשדרים מרמאללה. ואל תגידו אי אפשר. כבר בטירונות למדנו, ש'אין לא יכול; יש לא רוצה'. כל עוד תמשיך מדינת ישראל להקריב חייהם של אזרחיה על מזבח הבלים במיץ עגבניות, מסוג קדושת חופש הדיבור, תגבר ההסתה שהופכת נערים מופרעים לרוצחים אכזריים.

פתרון אחר הוא, תנופת בנייה של יישובים חדשים ברחבי הארץ, שתחדיר למוחם של הרוצחים בפוטנציה, שכל רצח יניב יישוב יהודי חדש ויאיין במידה רבה יותר את חלומותיהם הסהרוריים להכחדת היהודים מארץ ישראל. עוד פתרון שעשוי להרתיע - הטלת ריבונות ישראלית וסיפוח שטחים נוספים למדינת ישראל, ואפשר להתחיל למשל במעלה אדומים.

5.

ויש עוד פתרון שלא נוסה בישראל, אך הוכיח עצמו, ונקרא לו לשם הקיצור – קבורת חזיר (על משקל הביטוי המיקראי: קְבוּרַת חֲמוֹר, ישעיהו כ"ב). המוסלמים, שלמדו מן היהודים רבים מעקרונות תורתם, הפנימו שהחזיר הוא בעל החיים המאוס עלי אדמות. הם אף שידרגו את רמת התיעוב של בעל חיים טמא זה, לרמות לא ייאמנו. הם למשל מאמינים בלב שלם, ששהיד איסלמיסטי שאמור להגיע לגן העדן האיסלמיסטי על 72 בתולותיו, יגיע תחת זאת למעמקי התופת, אם גופתו כרוכה בנבלת חזיר.

הבריטים שלחמו במאה שעברה נגד טרור איסלמי במלאיה ובארץ, הפעילו פיתרון פשוט זה, אשר הוכיח את עצמו. והאמריקאים שלחמו בפיליפינים בלמו אלימות איסלמית במריחת קליעי הכדורים של לוחמיהם בדם חזיר. אם זה הצליח בעבר, למה שלא ננסה אמצעי זה?

עקמומי הנפש ונמוכי הרוח בקירבנו, יטענו מן הסתם שהרעיון אינו אנושי.

אינו אנושי? כאילו שלרצוח יהודים זה מאוד אנושי. אבל סיכול רצח חפים מפשע, הוא-הוא מעשה בלתי אנושי.