מי שחושב שהשמאל הצרפתי או הישראלי, ובוודאי זה האמריקני היהיר, יתעורר עכשיו ויכריז "שקר נחלו אבותינו" - ואז יצטרף להמון המפוכח הרואה בבירור את הסכנה האיסלאמיסטית מתעצמת ויוצאת מהחצרות האחוריות אל כיכר העיר המרכזית לטבוח ולטבוח בשם דת רצחנית - לא מבין את עומק מנגנון הדיכוי של המחשבה החופשית ומשטר השפה שקיבל על עצמו החלק הליברלי בציביליזציה המערבית במאת השנים האחרונות, וביתר שאת מאז מלחה"ע השנייה.

בתהליך ארוך שנים נשבתה תודעת הקיום הטבעית של עמים ולאומים בכלא של נוסחאות פילוסופיות מתוחכמות, שדבר אין להן עם המציאות אך הן מצטלמות יפה ומקבלות שבחים בתקשורת. 

ב־2006, בגל המהומות בפאריס, העז הפילוסוף אלן פינקלקראוט לומר אמת על טבעה של האלימות והותקף באלימות נגדית על ידי שומרי הסף של התקינות הפוליטית. הוא נאלץ לסגת וללכת לקנוסה. תשע שנים אחר כך, ביוני 2015, הוציא מפיו ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, את הביטוי "מלחמת ציביליזציות" ועדיין לא חולל את המהפכה התודעתית. 

גם עכשיו, אצל רוב קובעי המדיניות באירופה ובארה"ב, בחלק הארי של מערכות העיתונים, במחלקות ההומניזם ומדעי החברה ברוב האוניברסיטאות במערב - אין לרוצחים הללו אידיאולוגיה ידועה, גם לא דת או אומה עולמית, כי "אסור להכליל", ולא דומה מקרה אחד למשנהו, ואנחנו לא פרימיטיביים כמו ההם, אתם יודעים, אלה שצורחים עד שוורידיהם יוצאים מגרונם; ובכלל, מי רוצה מלחמת דת? לחזור אחורה במורד ההיסטוריה, השתגענו? 

"אנחנו" גם יודעים היטב מה ההבדל בין רצח צרפתים, אנגלים ואמריקנים לבין רצח יהודים בישראל. לרצח היהודים יש סיבה ידועה: כיבוש. אתם יודעים, כמו הצרפתים באלג'יריה, היהודים פלשו לפלשתינה - מכל הארצות שבעולם - אחרי אלפי שנים שהיו תחת חסותנו הנדיבה, ועכשיו הם מתעללים באומה הפלשתינית שחיה באדמה הזאת מאז המפץ הגדול. קיראו בתנ"ך ולימדו שעוד לפני 3,000 שנה ישבו בירושלים מלכים מבית עבאס ועריקאת. אפשר להבין מדוע הערבים המדוכאים רוצחים "אותם".

אבל "אנחנו", מה עשינו לרוצחים שלנו שהם מתנהגים כך?! הרוצחים "שלנו" הם מה? ובכן, הם אוסף "בודדים חסרי זהות", פרי "הקולוניאליזם המערבי" ו"מעורבותו הדכאנית" ארוכת השנים במדינות לא לו, עד שלא נותרה להם ברירה אלא להטיס מטוס לתוך מגדלים בניו יורק ולהניח פצצות בלונדון ובמדריד, מסכן מתוסכל שריסס בליינים באורלנדו או בבאלי באינדונזיה, נהג משאית ש"סבל מדיכאון בשל גירושיו" ולכן דהר לתוך אלפי חוגגים או יורה שנעלב מקריקטורה. ומה על מאות האלפים שנרצחים באפריקה ובמזרח התיכון? נו, זה עניין פנימי של המדינות, השבטים והזרמים הדתיים.

בוודאי. הרוצחים האלה הם ה־כ־ו־ל, לבד מהאמת. אנחנו כה מתוחכמים ועמוקים, עד שבניגוד להמון הניאנדרטלי, יש לנו היכולת להבדיל בין רוצח לרוצח ובין טבח לטבח, ולא נרשה להרוס את התיאוריה גם אם ערימת הקורבנות "שלנו" ממשיכה לגבוה. 

מתוך "ישראל היום"