נחמתנו – דבר אלוקינו יקום לעולם
נחמתנו – דבר אלוקינו יקום לעולם

כשם שישנה מצוה לנחם את האבלים ולחזק את רוחם ואמונתם, כך גם יש חובה לנחם את האומה אחרי חורבן בית המקדש ואלפיים שנות  גלות. כדברי הנביא ישעיהו: "נַחֲמוּ נַחֲמוּ עַמִּי יֹאמַר אֱ-לֹהֵיכֶם".

מה היא הנחמה שאנו מנחמים את אומתנו? ראשית, יש גבול וסוף לגלות ולצרות של עם ישראל: "כִּי נִרְצָה עֲוֹנָהּ כִּי לָקְחָה מִיַּד ד' כִּפְלַיִם בְּכָל חַטֹּאתֶיהָ". אמנם בסוף הגלות יהיו קשיים גדולים ומלחמות כהיום הזה, ולכן אומר "עַל הַר גָּבֹהַ עֲלִי לָךְ מְבַשֶּׂרֶת צִיּוֹן הָרִימִי בַכֹּחַ קוֹלֵךְ מְבַשֶּׂרֶת יְרוּשָׁלִָם הָרִימִי אַל תִּירָאִי אִמְרִי לְעָרֵי יְהוּדָה הִנֵּה א-לֹהֵיכֶם: הִנֵּה ד' א-להים בְּחָזָק יָבוֹא".

הנביא צופה את התנגדותם של הגויים לתחיית האומה לכן הוא מחזק ומנחם אותנו באומרו כי הגויים משולים לטיפה מדלי ולאבק דק שלא נחשב בעיני אלקים ככתוב: "הֵן גּוֹיִם כְּמַר מִדְּלִי וּכְשַׁחַק מֹאזְנַיִם נֶחְשָׁבוּ הֵן אִיִּים כַּדַּק יִטּוֹל" - ופונה אל אותם אנשים הספקנים והחלשים באמונתם הרואים שחורות, באומרו: "לָמָּה תֹאמַר יַעֲקֹב וּתְדַבֵּר יִשְׂרָאֵל נִסְתְּרָה דַרְכִּי מד' וּמֵאֱ-לֹהַי מִשְׁפָּטִי יַעֲבוֹר: הֲלוֹא יָדַעְתָּ אִם לֹא שָׁמַעְתָּ אֱ-לֹהֵי עוֹלָם ד' בּוֹרֵא קְצוֹת הָאָרֶץ לֹא יִיעַף וְלֹא יִיגָע אֵין חֵקֶר לִתְבוּנָתוֹ: נֹתֵן לַיָּעֵף כֹּחַ וּלְאֵין אוֹנִים עָצְמָה יַרְבֶּה". אדרבא, יש להתחזק באמונה להפיח רוח ותקווה ומתוך כך יתקיימו דברי הנביא " וְקוֹיֵ ד' יַחֲלִיפוּ כֹחַ יַעֲלוּ אֵבֶר כַּנְּשָׁרִים יָרוּצוּ וְלֹא יִיגָעוּ יֵלְכוּ וְלֹא יִיעָפוּ" כי "כָּל הַגּוֹיִם כְּאַיִן נֶגְדּוֹ מֵאֶפֶס וָתֹהוּ נֶחְשְׁבוּ לו".

נכון לעכשיו, אויבינו נלחמים בנו במטרה להשמיד את מדינת ישראל, לא יקום ולא יהיה! הם טוענים שאת כוחם ורוחם הם שואבים מאללה שלהם, מהקוראן ומדברי מוחמד הקורא להילחם ולהכניע את ישראל ואת כל העולם תחת חרב האיסלם ח"ו. מול האויב שבא בשם אללה המנהל נגדנו מלחמת ג'יהאד אין זה מספיק להעמיד טנקים ומטוסים וצבא מודרני. יש להעמיד מולם עם וצבא חדור באמונה חזקה ובידיעה על מה ולמה הוא נלחם.

עם וצבא שיכיר  וידע מהו עם ישראל מה ייחודה של אומתנו ומהו ייעודה. יש ללמוד ולהכיר, שהאלקים בחר בו מכל העמים לקדש שם שמים בעולם ולהביא אור וטוב, אמת וצדק לכל האנושות. אויבינו המוסלמים וכל אויבי ישראל בכל הדורות מטרתם לכבות את האור האלוקי המתגלה דרכנו. עלינו להיות חדורי נחמה ואמונה שאנו ננצח כהבטחה שהבטיח לנו הנביא "דְבַר א-לֹהֵינוּ יָקוּם לְעוֹלָם".

מהמצפה לישועה השלמה

מתוך העלון "באהבה ובאמונה"