יצא המרצע מהשק לאלוף פיקוד המרכז לשעבר גדי שמני. שמני שכיהן כמפקד פיקוד המרכז בשנים 2007-2009 אמר דברים קשים בכנס שנערך במרכז הבינתחומי בהרצליה וטען כי צה"ל מאבד מערכיותו וכי הוא עצמו היה "אלוף הכיבוש".

מעבר לנזק הבינלאומי האדיר למדינת ישראל, שכל התבטאות של דמות ציבורית ישראלית גורמת כאשר היא מסתנוורת מאור הזרקורים של התקשורת ומעצימה את ארגוני ה BDS, מדובר בשקרים גסים ובעיוות המציאות.

גדי שמני הוא קצין קרבי עתיר זכויות שמונה לתפקיד מפקד פיקוד המרכז לאחר שהיה מזכירו הצבאי של ראש הממשלה אהוד אולמרט. 

עד שהיה מזכיר צבאי לראש הממשלה, שמני היה קצין שמיישם מדיניות מוכתבת כפי שנדרש ומצופה מכל קצין בצה"ל, אולם מרגע שחצה את דלתות הלשכה הוא ספג פוליטיקה שללא ספק השפיעה עליו ואולי גם סייעה לו להגיע לתפקיד הנחשק הבא כאלוף הפיקוד.

המזכיר הצבאי לראש הממשלה הוא אחד האנשים הכי צמודים וקרובים אליו, הוא לא ממש משרת בצה"ל, הוא נמצא בלשכת רוה"מ עטוף בפוליטיקאים ובדיונים פוליטיים - חלקם הגדול מה שאנחנו קוראים "שיחות מסדרון".

פעם המזכיר הצבאי לא היה בדרגת אלוף, כי תכלס מדובר בעבודת פקידות שתכליתה קשר עם צה"ל, אך מביני דבר יעידו שתפקידו מסתכם רוב הזמן בהעברת הודעות ופתקים לרוה"מ, אולי זה מפתיע אבל זאת האמת.

שמני "לא ספר" את ה"מתנחלים" מהיום הראשון בתפקידו כאלוף הפיקוד, אני כיהנתי כבר אז כראש מועצה ביהודה ושומרון. שמני לא ביקר אותי, שמני לא ענה לי למכתבים, שמני לא קיים איתנו דיאלוג והמועצה שלי היא מועצה שכל הבנייה בה חוקית, על פי תב"עות בתוקף ועם מערכת יחסים מעולה עם גורמי צה"ל – אבל שמני הגיע עם אג'נדה פוליטית סדורה מבית מדרשו של אהוד אולמרט, שכידוע הציע לפלסטינאים 97% משטח יהודה ושומרון ונדחה בבוז על ידם.

אנחנו לא שולטים על הפלסטינאים, יש להם עצמאות אזרחית כמעט מוחלטת. ישאלו למה רק כמעט? התשובה ברורה, כי עם ישראל צריך להגן על עצמו מפני הטרור הרצחני האיסלאמי.

שמני יודע שאנחנו לא שולטים על עזה ולא על לבנון ולא על סוריה, אבל נאלצים להתמודד גם עם הטרור שמגיע משם.

לפי דבריו האחרונים של שמני, הוא היה "אלוף הכיבוש", זוהי הגדרה קיצונית וחמורה, חציית קו אדום, משימה שלכאורה "דגל שחור" מונף מעליה – משימה שאדם עם עקרונות יסרב לבצע, אבל שמני לא היה מספיק אמיץ לסרב.

שמני כבר גרם למדינת ישראל כולה את הנזק התדמיתי בתקשורת העולמית – לנו נותר להוציא את הצבא מהפוליטיקה וכדאי להתחיל במזכיר הצבאי בלשכת רוה"מ.