חשיפה תקשורתית - חטטנית וגרועה
חשיפה תקשורתית - חטטנית וגרועה

תחילה חשבתי שאין ראוי לדון בנושא בפומבי וישתקע הדבר. משראיתי וקראתי התייחסויות מעל גלי האינטרנט (אינני 'חבר' ברשתות חברתיות אחרות) החלטתי להצטרף למביעי דעה, מבלי שיש לי ולו בדל מידע מעבר למה שפורסם. אני מעריך שאני משמש פה לרבים;

1. פורסם שפורום תקנה קיבל תלונה חסויה וניסה לזמן את דוידי לבירור (לאחר נטילת רשות מהיועץ המשפטי לממשלה) אך הוא לא ניאות לכך. כנראה התנהל מו"מ ביניהם באמצעות עו"ד.

2. אינני מכיר במדויק את תקנון 'תקנה', את ניסוחו ואת גבולות המנדט שקצב לעצמו, אבל מכיון שלא מדובר במוסד חינוכי (לכל הגילאים, כולל מכללות), וכמדומני שלא נטען כי מדובר ביחסי מרות, אלא 'בעל שררה' מול צעירה מתלוננת – לדעתי בנקודה זו מסתיים תפקידו – המבורך, יש לציין – של פורום תקנה.

3. גם אם מדובר בחובש כיפה – זה נושא משטרתי והגשת התלונה היא הכרחית. רבנים ופסיכולוגים ואנשי מוסר אינם יכולים לחקור תחת סירוב. וכנראה שאגן כך נהגו אנשי 'תקנה' שמשכו ידיהם, וכל קישור תקשורתי לפעלם המבורך בעבר איננו במקום. אכן, בתחומי מוסד חינוכי יש מקום לאילוץ הסרבן תחת איום לפרסם, אך כל בעל שררה אחרת, בהקשר זה, דינו כבעל מפעל או מנהל חנות או סניף בנק או משרד ראיית חשבון.

4. הנקודה ה'בוערת' בתקשורת היא הדיסטנץ' בין בעל שררה לאשה אלמונית מפוחדת. סיטואציה זו היא לרעתה ודעת לנבון נקל. אך מאידך, יש לדיסטנץ' זה צד מהופך; יכולת האיום שלה והסחיטה שלה גבוהים בהרבה מאשר מבעל מפעל, מנהל חנות וכו'.

5. בהקשר של פרשת דוידי עולה תמיהה רבתי, כיצד הנושא הגיע לפרסום בערוץ 10? לדעתי שלוש אפשרויות בדבר ושתים מהן חמורות ביותר; האחת – המתלוננת או סובביה הדליפו, לצורך מעין נקמנות או סחטנות. השניה – הנושא דלף מפורום תקנה להאדרת שמו או כ'ענישה' על הסירוב לבירור בפניהם (לדעתי עליהם להבהיר זאת חד משמעית. ואם אמת זו לא תיאמר אין לפורום זכות קיום בעיני). השלישית – מישהו פטפט בשוגג ושדרן חד אוזן קלט. היש למישהו רעיון נוסף?

6. לפיכך, אם פורום תקנה, והתקשורת, אינם רוצים לשמש בתפקיד של 'משטרת מוסר' כלפי הציבור הדתי-לאומי - על הפרשה להשתקע בהקשר הציבורי, כולל תביעת ההתפטרות. ולהורים לבנות צעירות ייאמר: תלונה ל'פורום תקנה' היא דרך נכונה. אם איננה צולחת – אזי רק תלונה משטרתית. אין תחליף! מי שממאנת בשל צינעת הפרט (או בשל חשש שיטענו נגדה שהיה 'קצת שיתוף פעולה') אזי אין בכח התקשורת להושיע. אדרבה, חשיפה תקשורתית תהיה חטטנית וגרועה יותר.

7. וכבר מילתי אמורה כי בתחומי מוסדות החינוך לכל גווניהם וגילאיהם שאני! שם הפורום צריך להפעיל איומי פרסום אם אין שיתוף פעולה חקירתי, ואולי דרישה להעברה מן התפקיד גם בעקבות תלונות שלא אומתו כל צרכן.

ובפרוס הימים הנוראים נזכור כי "גדולה תשובה שמגעת עד כסא הכבוד", ועוונות שבין אדם לחברו נמחלים "משיירצה את חברו".