הצדק עם 'בצלם'

איתמר סג"ל , כ"ד בתשרי תשע"ז

איתמר סג"ל
איתמר סג"ל
צילום: עצמי

מה לא נכתב ונאמר אודות נאומו הבוגדני של מנכ"ל בצלם בפני האו"ם. חשוב לציין, מדובר בנאום מרתק, מנומק, נשכני ובנוי לתלפיות, המאשים את מדינת ישראל בפשע הכיבוש הנכנס בקרוב לשנתו ה - 50 ותובע ממדינות העולם להתערב בהקדם על מנת לסיים את הכיבוש.

למי שלא קרא, מומלץ לקרוא. גם תגובתו של אלעד להתקפות נגדו, תגובה שפורסמה בעמוד הפייסבוק שלו, מהוה מסמך מרתק וחשוב.

הבעיה האמיתית היא, שחגי אלעד צודק. אי אפשר לכבוש שטח של מישהו אחר ולהתעמר בו ואחר כך לטעון שמדובר באדמות מדינה. כתב התביעה של מנכ"ל 'בצלם' מכוון בראש ובראשונה לימין של ביבי נתניהו ותומכיו, המדברים השכם והערב על המחוייבות לפתרון שתי המדינות לשני עמים ומאידך ממשיכים להחזיק בשטח ולחזק מעת לעת את ההתנחלויות.

טענותיו של ביבי נתניהו בארץ ובעולם הסובבות הלוך וחזור סביב הצורך להגיע להסדר שיבטיח את עתידה הביטחוני של מדינת ישראל לא משכנעות איש. חגי אלעד טוען ובצדק, שמאז נאומו באו"ם הוא שומע הרבה: איומים בביטול אזרחות, ביטול תקן מצ'וקמק של שירות לאומי והתייחסות מיוחדת של ראש הממשלה בעמוד הפייסבוק, שם כינה אותו כארגון קיקיוני. הכל אמרו, אומר אלעד, מלבד התייחסות, אפילו לא אחת, לגוף הטענות אותן השמיע באו"ם: על הרצון הישראלי להשאר בשטח למרות שהם מדברים על שלום, על הריסות הבתים ועל הרחבת וחיזוק ההתנחלויות.

אם פלשת לשטח של השכן והוא מכה אותך, אולי זה לא יפה, אבל זה מובן והגיוני, ו'עביד איניש דינא לנפשיה'. באותו מטבע בדיוק עונים לנו בעולם: גם אנחנו נגד טרור כמובן, אבל כל עוד אתה כובש, שליט דיקטטורי קולוניאליסטי בשטחם של אחרים, אל תתפלא אם יורים בך ומניחים לך מטענים, אי אפשר שלא להבין את נאקת העם הנכבש תחת הכובש, כפי שלימד אותנו ראש ממשלה לשעבר שסיפר כיצד היה מצטרף לארגוני הטרור לו היה פלסטיני. הצדקנים העיקריים ממחנה עיתון הארץ מטעימים ומזכירים לנו שגם אנשי המחתרות לפני קום המדינה הניחו מטענים נגד הבריטים.

השיטה של ביבי פשוטה: נספר לעולם כל הזמן כמה אנחנו בעד שלום, כמה אנחנו ששים לעשות ויתורים כואבים למען שלום, וכמה אנחנו מאמינים בפתרון שתי מדינות לשני עמים. אנחנו מתים לתת הכל! רק הבעיה היא, שאין למי לתת, כי אין פרטנר, וזה מסוכן, כי תקום כאן מדינת חמאסטאן. ביום שיהיה פרטנר רציני, ניתן לו הכל תמורת שלום אמת. ראשי המעצמות שומעים את זה ועושים חשבון פשוט: אם כך, הרי שהם מודים בעצם שחבלי יהודה ושומרון אינם שלהם. לעומתם, עוד לא שמענו על פלסטיני שמסתפק האם יהודה ושומרון שלהם או לא, וממילא, כפי שאמרו חכמים, ברי ושמא, ברי עדיף, ואין מוציאים ספק מפני ודאי.

יתרה מזו, כיון שכל הפלסטינים תובעים את הארץ כולה, מן הים עד הירדן הרי שהאומר כולה שלי והאומר כנגדו רק חציה שלי, זה נוטל חציה, ואת השאר יחלוקו.. אם אתה דורש רק את חציה של הטלית, אנא שחרר את חציה. אומות העולם טוענים טענה פשוטה: אם זה אכן לא שלכם, צאו כבר, ואת בעיות הביטחון נפתור בהמשך. גם הפלסטינים מבינים את זה היטב. הם רואים כיצד יש שכר לפעולתם, וכיצד הטרור המתמשך יותר ויותר מעורר את הספק והבלבול בקרב בני ישראל ביחס לבעלותם על ארצם.

כל עוד לא נאמר בגאון שהארץ הזו שלנו, כולה, במורשת אבות, בהבטחת התורה ובזכותינו ההיסטורית, אין לנו פנים לשאת ולתת מול טענותיו של חגי אלעד. הוא ימשיך לתבוע, ואנחנו נמשיך להתנצל ולהתפתל ולספק הסברים לא משכנעים להפקעת אדמות, למחסומים ולהתנחלויות על שטחי המחיה הפלסטיניים. אין לנו לגיטימציה להלחם, לסכן את חיילינו לפצוע ולהרוג כל עוד איננו רוצים בארץ הזו. רק אם נגיד בביטחון גמור שכולה שלי, אזי יש לנו סיכוי לזכות בטלית כולה. כל עוד לא נאמר בפה מלא שהטלית כולה שלנו, אל נא נתפלא אם לוקחים ממנה נתחים וקורעים אותה לגזרים.