זכות המחאה של עמונה
זכות המחאה של עמונה

חופש הביטוי וזכות המחאה אינם נעצרים בקו הירוק ובתל אביב, חופש הביטוי וזכות המחאה הן זכויות יסוד של כל אזרחי המדינה ובכללם ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון.

עקירת משפחות יהודיות מביתן בארץ ישראל, לאחר 20 שנים, שליש מפרק הזמן מאז תקומתה של הארץ הזאת, הוא טראגי, כואב והרסני.

הכאב חד ומתעצם מהידיעה שהחורבן הזה לא יועיל לאיש, לא ליהודים ולא לערבים, ואדמת השממה שהופרחה על ידי חלוצי עמונה עלולה להפוך לחורבות וגלי אבנים כמו בגוש קטיף – רק בגלל טיעון משפטי שחוטא לאמת. אני מלווה את תושבי עמונה במטה המאבק בחודשים האחרונים וקובע שמדובר באזרחים הכי טובים, הכי נאמנים שמדינה יכולה לייצר.

אני עדיין טוען בלהט כי ניתן למנוע את ההרס, ניתן למצוא פתרון יצירתי שישאיר את הכבוד של בג"צ במקומו וגם ישאיר את חלוצי עמונה על ההר – ורק בידיו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו להחליט עליו, הוא המנהיג הנוכחי של מדינת ישראל וברצותו זה יקרה.

ומנגד יש לנו את החובה להיאבק על הארץ, בכל כוחנו, במלוא גרוננו הניחר, עם ילדינו וטפנו. לדחות את הבטחות השווא שנכשלו באירועים דומים בעבר ואת הקומבינות של מועצת יש"ע, שעושה רושם שהמאבק והלהט של ההתיישבות היהודית הפך אצלה לדילים מתנשאים מאחורי גבם של מתיישבי עמונה.

זכות המחאה היא חובה של עם ישראל – שהילדים יראו, שהעולם יראה, שהממשלה תראה ושהערבים יראו ויפנימו שעל רגביה של הארץ הזאת אנחנו נשיב מלחמה, חוקית ולא אלימה, אבל נשיב מלחמה.

כל הקריאות של חלק מזערי ממנהיגי הציבור לוותר מראש, לא לעלות להר, לא להגיע להפגנות – הן חולשה וויתור, אסור שזה יקרה, צריך להלחם על ארץ ישראל והמערכה הכי חשובה מתנהלת כרגע על ההר בעמונה"