מיעוט צווחני אינו הימין כולו
מיעוט צווחני אינו הימין כולו

משפט אזריה יצר הזדמנות מצוינת לשמאל להציג את החברה הישראלית כשסועה, על סף מלחמת אזרחים • אבל רובנו אוהבים את המדינה, והרמטכ"ל ומפקדי הצבא זוכים לאמון נרחב 

מובטחני שכל אזרחי ישראל מעוניינים באחדות וכמהים אליה. כל מי שלמד היסטוריה יהודית מכיר מחלוקות קשות, מריבות בין אחים, שנאות גדולות וקטנות, כאלו שהובילו לימים שחורים ולחורבן. חיים בינינו נשים ואנשים שזוכרים היטב ויכוחים לוהטים ולעיתים מדממים בין ימין לשמאל, בין חרדים לחילונים, בין יהודים לערבים ובין אשכנזים לעדות המזרח. 

לשמחתנו זה יותר מעשור, המתחים שאפיינו את החברה הישראלית הלכו והתפוגגו. הוויכוח הקשה ביותר על המזרח התיכון החדש ושלום עכשיו, הוכרע. כל בר דעת מבין שהשלום הוא חזון רחוק ולא מעשי עקב הדרישות המוקדמות של הפלשתינים, שלא מוכנים להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. נותר רק מיעוט קטן ומצומצם שעדיין מאשים, בעיקר בפורומים בינלאומיים, את ישראל באחריות לעימות. 

המתחים הקשים סביב שירות החרדים בצה"ל פחתו ודעכו. ראשית משום שמספר החרדים שמשרתים עולה בכל מחזור גיוס, ומספר הבלתי מתגייסים שאינם חרדים עולה ומשתווה למספר החרדים שאינם מתגייסים. גם הוויכוח על השיטה הכלכלית הוכרע, אין מניין ישראלים שרוצים לחזור לימי הסוציאליזם בימינו. בנסיבות אלה כל מה שנותר לשמאל השוקע הוא לעורר מדנים ולהציג את החברה הישראלית כשסועה על סף מלחמת אזרחים.

משפט אלאור אזריה יצר הזדמנות מצוינת לשמאל לחזור על הסיסמאות המוכרות בדבר סכנה לדמוקרטיה, קץ שלטון החוק והצורך לחנך את האזרחים. רוב האזרחים אוהבים את המדינה, את צה"ל ומפקדיו ויודעים שטוב מאוד לחיות בימים אלה בישראל, גם בהתחשב באלטרנטיבות. הרמטכ"ל ומפקדי הצבא זוכים לאמון נרחב, מתוך ידיעת אחריותם לביטחון המדינה. אסור לאיש להסית נגדם או נגד שופטים, גם אם יש כאלה שחושבים שהם טועים. 

ספין נבזי נגד הימין

מתוך קרוב לשמונה וחצי מיליון אזרחים התקשורת כדרכה בחרה להעצים קבוצה קטנה, צווחנית ובעייתית, שכוללת 250 מפגינים, ולזהות אותם עם הימין כולו. ספין נבזי מצד אלה שהשכם והערב טוענים שהימין הוא קבוצה פרימיטיבית של מנשקי מזוזות ומשתטחי קברים שלא מבינים דמוקרטיה מהי.

לא צריך להיות מומחה לסקרים כדי להעריך שרוב האזרחים סבורים שיש להעניק חנינה לחייל אלאור אזריה, גם בהתחשב בתקדימי העבר. אפשר כמובן להתווכח על המועד הנכון להעלאת הנושא ועל מהות הנימוקים, אך אי אפשר להכליל את כל התומכים בחנינה ככאלה שרוצים לפגוע בשלטון החוק. 

חבל שאנשים טובים, הגונים ונאמנים, מתוך כוונות טהורות, נפלו לתוך מהמורה מתוחכמת, ובשם האחדות שחשובה להם מצדיקים את הרושם המוטה כי העם בישראל חצוי. תמימות קדושה אינה תכונה יהודית מוכרת.

באדיבות "ישראל היום"