בג"צ הביא על עצמו כליה
בג"צ הביא על עצמו כליה

עוד מראות הפינוי הלא אנושי והקשה בעמונה שורפים את הלבבות וכבר יש לדרוש וביתר שאת מתמיד את חיסולו של מוסד הבג"צ.

באם אי אפשר להעביר לחלוטין את המוסד המיותר הזה מן העולם כי אז יש לפעול בכל האמצעים הפוליטיים והחוקיים כדי להביא לידי שינוי מהותי בסמכויותיו ובפועלו על מנת שיחדל לפעול במתכונתו הנוכחית תוך שהוא זורע הרס, חורבן פירוד ושנאה.

שח לי חבר שהמציאות הפכהו מאיש מרכז שמאל לאיש ימין את הסיפור הבא: במפגש משפחתי הביעו קרוביו אי אמון ב"סיפורי המתנחלים" לפיו בג"ץ החליט להרוס את עמונה בגלל טענה ערבית לבעלות על כשני דונם בעוד שטח היישוב כולו כחמש מאות דונם. "לא ייתכן" אמרו קרוביו "שבגלל פחות מחצי אחוז יהרסו יישוב שלם".

הם צודקים כמובן, באמת לא ייתכן! אלא שכוחו המופרז של הבג"צ, יהירות שופטיו והתנשאותם, העובדה שהם מנותקים לגמרי מרחשי לב העם ויושבים בנוחות על כס השיפוט משם הם משליטים ברשעות חסרת רחמים אג'נדה פוליטית למהדרין-פוסט ציונית, אנטי יהודית ופרו ערבית - כל אלה הופכים את אשר לא ייתכן למציאות חיים מרה.

כמעט שאין כבר כוח להצביע על העוולות של בג"ץ, עייפנו מזה. מה גם שאי השוויון בפני החוק, העדפת האתוס הערבי והתנכלות ליהודים בכלל ולהתיישבות בפרט היו מן המפורסמות. מישהו מעלה על קצה דעתו שהבג"צ היה מעז להרוס ישוב בדווי בנסבות דומות? הרי רק כאשר ביהודים מדובר כי אז "שלטון החוק מעל הכול", בעוד כאשר מדובר בבניה ערבית או עבור הערבים מתברר שיש עוד שיקולים מלבד שלטון החוק - מדיניות,ביטחון, התיישבות,זיקה למקום,פרנסה ועוד...

נזכיר שהשופט מני מזוז התבטא בעת דיון בעתירה של רגבים נגד בנייה לא חוקית של האיחוד האירופי (עבור הערבים כמובן....) שהחוק אינו מעל הכול וכי יש שיקולים נוספים! לא בעמונה, כך רואות עיננו הכלות היום השחור הזה.

רוצים להשתגע מתסכול? ההרכב האחרון שדן בבג"ץ בעניין עמונה כלל את השופט הערבי ג'ובראן, את השופט דנציגר ואת השופט הנדל. ההרכב דחה בקשה לדחייה נוספת עד אשר יסתיים הדיון בעניין "מתווה" ליישוב חלופי על ההר בסמוך לעמונה עצמה. הבקשה נדחתה כמובן. והרי זה פלא - אותו דנציגר שישב בהרכב זה של עמונה נדרש להחליט בעניין אחר-ערבים אותם יש לפנות מרכוש יהודי בבית חנינה. קבע שם השופט (שעצר את פינוי הערבים....): "מדובר בצעד בלתי הפיך שיגרום לנזק אדיר" ועוד: הבתים שהערבים נדרשו לפנות –"הנם בתי המגורים היחידים שלהם לפיכך משמעות הפינוי היא השלכתם לרחוב". צדק נוסח דנציגר, שופט גבוה לצדק.....

אז מה אפשר לעשות? הרעיונות וגם האפשרויות מגוונים ורבים. ניתן להוציא מידי הבג"ץ הסמכות לדון בענייני ההתיישבות. ניתן להחיל ריבונות על הישו"ב (יהודה שומרון ובנימין). ניתן לפזר בחוק את בית המשפט העליון ולמנות תחתיו יהודים טובים להם זיקה לארץ ישראל עם ישראל ותורת ישראל. ניתן לחוקק חוק לו יינתן מעמד של חוק יסוד - לפיו אין לבג"צ כוח או סמכות להתערב במעשי מדינה כלל.

כרגיל בעת התייחסותי לבג"ץ אני מפנה תשומת הלב לדבריו הנכוחים של פרופסור מנחם מאוטנר, לשעבר דיקן פקולטה למשפטים, שבהרצאה לפני כמה שנים העביר משנה סדורה ובה הסביר כיצד השמאל הישראלי שראה במפלתו הפוליטית בשנת 1977 סוף לשלטונו, דאג להעביר הכוח והשלטון מהכנסת לבג"צ. משם שולט השמאל, חבר מביא חבר, יד רוחצת יד ואליו "נכון להביא" רק אנשים מה"משפחה" כדברי השופט אהרון ברק לאחרונה.

למצב זה שהוא אבסורדי ועוקף דמוקרטיה יש לשים סוף ולאלתר!

באם לאחר החרבת עמונה ייעשו מעשים ויינקטו צעדים כדי להעביר את "בית העוול העליון" מן העולם ולהמליך תחתיו ערכאה ראויה יותר עם שופטים כבראשונה, יכול שיתברר שזו הפעם האחרונה בה בג"ץ מתעלל ביהודים טובים, מחריב את יישובם, מגרשם מנחלתם וזורע תסכול, חימה, עצב וכעס בקרב רוב העם היושב בציון.