אל תתייאש - השומר מתחדש
אל תתייאש - השומר מתחדש

לפני מאתיים שנה משהו השתנה בעם ישראל. לפתע, כאילו בפקודה, התעוררו אלפי יהודים מכל קצוות הארץ לעלות לארץ ישראל ולבנותה. יהודים מפולין, תימן ומרוקו החליטו בנחישות עצומה ליישב את ארצם העתיקה כנגד הקשיים האדירים. רוח של קדושה וחלוציות אפפה את העוסקים במלאכה וכך לאט לאט התנועה צברה עוצמה אדירה.

ישובים החלו לפרוח בכל פינה ותרבות מתחדשת נולדה בעולם. יהודי האוחז בנשק ביד אחת וטוריה ביד שניה ונלחם למען עצמאותו. אחד המעשים האופייניים ביותר לתנועת ההתיישבות היה השמירה. אזרח נעמד בלילה קר כדי לשמור על אדמות מדינתו העתידית. הוא לא שמר רק על אדמותיו הפרטיות אלא על כל אדמה שמחרשה יהודית חרשה בה. רגש עוצמתי חימם את ליבו מול רוחות הלילה הקרים - עם ישראל חי!

בחסדי ה' עלינו ועל ידי המאמצים העילאיים שלנו קמה מדינת ישראל. לאחר שנות הקמה קשות החלה המדינה להתבסס מבחינה צבאית וכלכלית עד שנהפכה למעצמה אזורית ובנושאים מסוימים אפילו למעצמה עולמית. המצב הכלכלי השתפר מאוד והמצוקות של השנים הראשונות כבר נעלמו אצל רוב העם היושב בציון.

דווקא בגלל השלווה החומרית - איבדנו את זה.

החלוציות נשחקה, הקשר לארץ נאבד, האידיאולוגיה הציונית נעשתה לשק חבטות של חכמים בעיניהם, תנועת ההתיישבות החלה למכור את נכסיה ובלי לשים לב התחלנו לפורר בעצמנו את האימפריה שבנינו בעשר אצבעותינו. אויבינו המרים ביותר הבינו זאת והצהירו שהם מתכוונים להאיץ את תהליכי הקריסה.

הם לא היו היחידים שסברו כך שהרי אליהם הצטרפו יהודים קיצוניים מבפנים שהתייאשו מהמדינה. אחד מהרוצחים הגדולים שידעה האנושות, חסן נסראללה ימ"ש, הגדיר את זה בנאום קורי העכביש. לפני שש עשרה שנה, לאחר נסיגת צה"ל מלבנון הוא נעמד בעיירה בינת ג'ביל ואמר שלמדינת ישראל יש "נשק גרעיני והכוח האווירי החזק ביותר באיזור אבל באמת שהיא חלשה יותר מקורי עכביש". הוא טען שאנחנו חברה מפונקת שלא מסוגלת להילחם ולשמור על עצמה. בדמיונותיו יש לנו טכנולוגיה משוכללת ועוצמה צבאית אך אנחנו חלשים בחוסן החברתי שלנו.

חסן - טעית. הפעם טעית בגדול.

טעית מבחינה צבאית ומבחינחברתית. מבחינה צבאית נלחמנו נגדך ונגד ארגונך השפל ומאז אתם מפחדים לפתוח במערכה נגדנו. יתר על כן, טעית מבחינה חברתית כי עם ישראל חי. שבע שנים אחרי הנאום קמו שני יהודים גיבורים, יואל זילברמן ואון ריפמן, והחליטו לעשות מעשה. הם הקימו את ארגון השומר החדש אשר מטרתו המעשית היא לשמור על אדמות מדינה ומטרתו הערכית היא לחבר את עם ישראל מחדש לאדמתו.

המציאות בשטח היא שאין ריבונות ומשילות בשטחים הפתוחים של המדינה ומי ששולט בפועל בשטח אלו פורעי חוק. הפשיעה כוללת בתוכה מעשים כמו גניבות, איומים, חבלות ועוד. ארגון השומר החדש מפעיל מערך מסועף של מתנדבים השומרים על אדמתנו. הם לא עושים טובה לחקלאים אלא לכולנו, הם שומרים על אדמת ארץ ישראל.

בשביל שפעולת השמירה לא תישאר פעולה טכנית הם מתחילים כל שמירה עם לימוד משותף על ערכה של ארץ ישראל כדי שנתחבר מחדש לאדמה. ארגון זה כבר מזמן איננו רק ארגון אלא תנועה של ממש. השנה התנדבו בשומר החדש 38,000 מתנדבים ובשנים הקרובות הם מצפים להגיע ל50,000 בשנה.

התופעה המדהימה היא שארגון זה נמצא בלב הקונצנזוס ויש הסכמה רחבה על פעילותו ולכן מצטרפים אליו יהודים מכל הסוגים. דתיים, חילוניים וחרדים, שמאלנים וימנים, אשכנזים וספרדים מוצאים מקום בארגון החשוב הזה. טווח הגילאים של התנדבים מתחיל בעשרים ואחת ומסתיים בשמונים וארבע.

המתנדבים שומרים על שבע מאות אלף דונם שזה פי 14 משטחה של תל אביב. מתברר שלמרות כל הצניות הפוסט-מודרנית ששולטת בתרבות יש ציונות אדירה בתוככי הלבבות היהודיים. אנחנו חברה עם חוסן ערכי מדהים וארגון השומר החדש הוא חלק ממנו. תנועה מדהימה זו שהולכת ופורחת בקצב מהיר מאוד אומרת דבר גדול

עם ישראל חי!