איימו עלינו שיפוצצו לנו את כנס "קדושים תהיו". - אז איימו.

אמרו לנו שלא כדאי שנחשף בכנס שעוסק בלהט"ב עם הלוגו של האיגוד - אז אמרו.

רצו שניתן מקום גם לדעות שלא לרוחנו - אז רצו.

חשבו שאף מתמודד לא ישתף אתנו פעולה - אז חשבו.

ואנחנו - מה אנו עשינו בזמן הזה, שאיימו ואמרו ורצו וחשבו ולהגו וצחקו?

אתמול קיימנו לראשונה את כנס 'קדושים תהיו' בנושא הלהטבי"ם, בדגש על הלהט"ב במגזר הדתי ובכלים שיש לרבני הקהילות לסייע לאלו שמעוניינים בכך.

למדנו מאחינו בצד השמאלי של המפה. למדנו שבנושא המשפחה, חשוב מאד לשתף פעולה, יחד, מספר גופים ועמותות. כך הקמנו מעין "הקרן המתחדשת לישראל סבא" בבחינת, 'מחזירים עטרה ליושנה'. כך, 'איגוד רבני הקהילות' יחד עם מרכז 'בקדושה' הרמנו נס ודגל. כי במשפחה יש אבא אמא וילדים -הרבה ילדים אם רק אפשר. כל אחד נותן כתף, כל אחד מוסיף את הזווית המיוחדת לו וכך יחד נבנה לו כנס ייחודי, אריח על גבי לבנה.

אז זהו, אין לנו את הכסף שיש בצד השני אבל בדיוק כדי לחפות על כך יש לנו מרץ בלתי נלאה ורצון גדול להוביל שינוי בשיח החברתי, לייצר תהליכים חדשים במרחב הציבורי ולקדם מהפכה במכבסת המילים הבלתי נגמרת מבית מדרשם של הארגונים השונים, אותם ארגונים שמהם הזהירו אותנו מראש.

פתאום - הפלא ופלא, לא הפגנות ולא נעליים. כשאומרים דברים ברורים ויודעים מה רוצים, כשאומרים את הדברים מתוך הלב פנימה, אז הכל בהיר ונהיר לכולם.

ה'ביחד' הזה שנוצר נתן את ביטויו בשלל הגוונים של המשתתפים.

ככה אמרו לנו:

אתם חרדלי"ם מידי - מי ישתף אתכם פעולה?

אתם בוטים מידי - מי יוכל לשמוע את הדברים הללו?

ובקרב המשתתפים, לפתע מתגלה מנעד רחב ביותר של 'לייטים' מצד אחד וחרדים מצד שני ובתווך כמה 'חרדל"יים' אמיצים. כנראה, רק כך ניתן לבנות מדינה. כנראה, רק כך ניתן לקבץ את הקצוות השונים, במיוחד בנושא המשפחה שעומד לו היום במתקפה חסרת מעצורים בכל החזיתות במרחב הציבורי – בצבא, באזרחות, בתקשורת ובכנסת. רק מתוך נקודת אמת בהירה ומתוך אומץ לב פשוט וישר ניתן לעשות דברים גדולים באמת.

אז הנה לכולם -  פתחנו לעומק את הסוגיה של הלהטבי"ם במגזר הדתי ולא נפלו עלינו השמיים, גם לא התעוררה חמתם של אלו שחושבים שהשמיים הם המקום שרק להם מותר לשוט בו.

מה הלאה? נמשיך לפעול, לפעול יחד נמשיך לגעת בכל מקום שרק יגידו שזה מסוכן לגעת.

ד"ר אקרמן: זה פיקוח נפשות