כוחו של דובר צה"ל
כוחו של דובר צה"ל

נדמה שעד לפני כשנה אף אחד מאתנו לא ידע איזה תפקיד משמעותי ורציני ממלא מי שמכהן במשרת דובר צה"ל.

השנה האחרונה לימדה אותנו שדובר צה"ל הוא, לא פחות ולפעמים אף יותר, כל צה"ל. מה הצבא עשה או לא עשה, במה הוא דוגל ובמה הוא מאמין, כל זה לא משנה, מה שכולנו נדע זה רק מה שיפורסם באישורו ועידודו של הדובר הנ"ל.

קודמך בתפקיד דחף את הצבא לקלחת מלחמת התרבות והזהות שמתנהלת במדינה. הוא לא רק נקט עמדה, הוא לקח על עצמו להיות מהבולטים והמובילים שלה.

הוא גייס את המשאב התקשורתי הכי יעיל וחזק, חיילי צבא הגנה לישראל, והפך אותם לדוגמנים של אחד הפלגים במלחמת התרבות. מחיילות שעומדות מול המצלמה ולועגות לרבנים החשוכים שלא מבינים שהעולם התקדם וגם הן יכולות לעשות תפקידים קרביים, דרך הסתרת העובדות על הורדת רף הכשירות של הצבא בגלל שילוב הנשים ביחידות הלוחמות, ועד לפרסום בלתי פוסק של תמונות של חיילים הומואים שחיים יחד, כאלו שעברו ניתוח לשינוי מין במימון הצבא, וראיון עם תת אלוף שיצא מהארון וחושב שהוא צריך להיות דוגמה לצעירים וצעירות.

קודמך מעל בתפקידו, לא כי השקפת עולמו ראויה או לא ראויה, כי אם בגלל שהוא הפך את הצבא לכלי הפרסום של השקפת עולם מסוימת מאוד, וכל זאת בלי לקבל מנדט מאתנו אזרחי המדינה.

אני מברך אותך לרגל כניסתך לתפקיד החדש שתשכיל לשמור על צה"ל כגורם מלכד ולא מפלג. אני בטח לא מחדש לך שכוחו של הצבא לא תלוי רק במספר המטוסים והטנקים שברשותו. צה"ל נשען יותר מכל על תמיכת הציבור, על כך שכולנו רואים בו גוף לא פוליטי שאינו מגויס לשום מטרה בעולם פרט לניצחון במלחמה נגד האויבים.

אנא ממך שמור על מדי צה"ל נקיים מכל כתם של מאבק תרבותי, שנמשיך לראות בהם דבר שמייצג מסירות, נאמנות והקרבה למטרה שהיא גדולה ממך ומהשקפתך בחייך האישיים.

אל תטייח בעיות ותסתיר כשלים. המחשבה שאם מתעלמים מנתונים קשים הם פשוט יעלמו, איננה נכונה. מי שבא בביקורת על צה"ל, גם אם היא כואבת, רוצה בטובתו, רוצה שלא נגיע למצב בו אנו מפסידים מערכה כיוון שהיינו עסוקים יותר בלהצטלם טוב ולקבל הרבה 'לייקים' בפייסבוק מאשר בתיקון הכשלים.

דע מה גדול הכוח שבידך ותשכיל לעשות בו רק טוב. מאמינים שתוכל לשנות כיוון, לעלות את הצבא שוב על המסילה בה הוא נסע כל השנים, שיהיה מה שהוא ראוי להיות – צבא ההגנה לישראל. לכל ישראל.