תפילה - לצלול לתוך עצמך
תפילה - לצלול לתוך עצמך

אחי היקר,

נכון שיש דברים שאתה רוצה ויש דברים שאליהם אתה משתוקק? יש דברים שאתה רק רוצה שיהיו בחייך אבל אתה יכול לחיות בלעדיהם. טוב שהם יתרחשו אבל אינך תלוי בהם. לעומת זאת, יש דברים שאליהם אתה משתוקק ומרגיש שאתה חייב אותם ולא יכול להמשיך לחיות בלעדיהם.

ברגעים שבהם הרצון כובש אותך אתה מרגיש כאילו שכל העולם מרוכז כרגע רק בדבר הזה וכל דבר אחר בטל ומבוטל. כדי להכיר את עצמך אתה צריך לבדוק מה מעורר בך תשוקה ולא רק רצון, מכיוון שהתשוקה היא עומק הרצון, עומק הלב. אתה נמצא איפה שהתשוקות שלך נמצאות.

כולנו מכירים את עצמנו ויודעים שבין הדברים שאליהם אנחנו משתוקקים נמצאים דברים שאינם כל כך טהורים. לפעמים אנחנו משתוקקים לדברים נמוכים ולפעמים אפילו לדברים אסורים ממש.

רגעי התשוקה הנמוכה מעוררים בלב תפיסה כאילו אנחנו חלשים מבחינה ערכית, כאילו שאין בנו תשוקה לעשות טוב אלא אולי רק רצון להיטיב. בעצם, נסדקת האמונה בנשמה שחיה בתוכנו, אנחנו קצת פחות מקבלים באמת את ההנחה שיש בתוכנו הרבה תשוקות טובות. בלי לשים לב אנחנו מאבדים את את האמון בטוב שבתוכנו וביכולת לעשות דברים טובים וגדולים.

כל זה משתנה כשאתה מתפלל. תפילה מעומק הלב ולא רק להגיד את המילים. תוך כדי החוויה המדהימה של העמידה לפני ה' אתה מוצא את עצמך מתחנן ובוכה על דברים מדהימים. פתאום אתה מגלה את אותם נקודות שאליהם הלב שלך מתחבר לנושאים עליונים. אתה מגלה כמה בניין ירושלים חסר לך, כמה היית עוד רוצה שיהיה חכמה בעולם, כמה אתה משתוקק ממש להתעצמות של אנשים צדיקים.

אולי עכשיו הנושאים האלו נדמים כרחוקים ממך אבל כשאתה צולל לעומק הלב בתפילה אתה מגלה עד כמה הם מוטבעים בתוכך. פתאום, בתוך כל הרעש והלכלוך של היומיום נובעים מים זכים מתוכך, פתאום אתה מגלה את הנשמה שלך.

שלום נשמה, מזמן לא נפגשנו. כמה התגעגעתי. כמה רעננות ועוצמות חיים יש בדקות המעטות הללו. אם הצלחת לבנות את עולם התפילה שלך אתה תמצא את עצמך מחכה להתפלל. כל תפילה תיהפך לעמדת הטענה בעוצמות חיים עדינות הנובעות מדבקות בהשם יתברך.

אז תצלול לתוך עצמך!