על חיילות וצבא
על חיילות וצבא

מג״ד קרקל הודח בעקבות יחסים אסורים עם קצינה בפיקודו. אני לא שופט אותו עד שיגמר דינו אבל אני מדבר על אווירה סקסיטית שמלווה את המפקדים והיא בעיניהם איך נאמר, דבר צעיר ומרענן.

קציני שלישות יודעים שטוב להם לשבץ בלשכות האלופים את החיילות הנאות. כך היה בעבר בגלוי ושמעתי שגם היום הטעם שלהם לא השתנה.

הנה דוגמא: מספר תמונות שנבחרו בקפידה על ידי דובר צה״ל לפרסום בכתבה על הגדוד המעורב "הקרקל", כתבה שלהבנתי יזם דובר צה״ל במאבקו נגד הקצינים הדתיים (וגם חילונים) שמתבטאים בפומבי נגד השרות המעורב.

כמי שהיה עיתונאי וצלם עיתונות בצעירותי הבנתי שיש פה מלחמת מחשבת של דובר צה״ל ואנשיו ליצירת אהדה לגדוד. אבל הוא אפילו לא חשב שעל ידי כך שהוא מבליט את יופיין של חיילותיו, הוא פוגע באינטרס של עצמו לנתק את הגדוד מאווירה סקסטית.

כשהתווכחתי עם חיילת דתייה מהגדודים ועל הכתבה עם החיילות - דוגמניות סיפרה לי החיילת  שגם אצלן בגדוד צילמו, והיה ברור שהחיילות נבחרו לפי מראיהן ולא לפי הביצועים, מה שהכעיס את האחרות.

מה שמזכיר לי, שבעבר היו מוזמנים צלמי עיתונות לימי מילואים ללוות את היחידות בנופש. שם היו מפיקים תמונות של חיילות על יד הברכה בבגדי ים לשער האחורי של העיתונים. אשכרה.

מנהג זה פסק בהוראת המטכ״ל דאז לאחר שאיימנו, קבוצת חיילי מילואים, שנדביק את תמונות החיילות על קירות מחנה מטכ״ל לאורך רחוב קפלן, עם שלטי מחאה.

אני לא מחווה דעה לעצם שירות בנות זאת מאחר ואני אישית הכרתי את אשתי בצבא וטרם שילמתי את דמי השדכנות. ככה גם שניים מידידי הם מפקדים שהתחתנו עם פקידותיהם - בתוכם גם השר אורי אריאל.

אבל מפקדי הצבא הלכו רחוק מדי עם הגדודים המעורבים. כשצעירים וצעירות מתאמנים יחד בלילה בבגדי גוף, אל תספרו שהדבר לא פוגע בהתמקדות באמונים.

כשהם בעמדה אחת משותפת במשך מספר ימים רצופים אל תספרו לי שהערנות המבצעית שלהם לא נפגעת, אלא אם הם מלאכים והם לא!

הצבא, שפעם אימן בגדודים ובבסיסים נפרדים את הקצינים והקצינות היום מעודד את המעורבות.