תגידו את האמת לויקי כנפו. אל תשקרו לאילנה אזולאי. הישירו מבט לכל האמהות החד-הוריות, הנכים, המובטלים, החלכאים והנדכאים וספרו להם להיכן הולך הכסף שנגזל מקצבאות הבטחת ההכנסה שלהם. אל תגמגמו כשאתם מספרים ל"עניי עמך "למה גזלתם את כבשת הרש שלהם, כאשר בשר כבש הוא לא יותר מחלום בספמיה עבורם.

האוצר הפחית את קצבאות הבטחת ההכנסה של ויקי ושאר מאה אלף המשפחות הנזקקות ב – 600 ש"ח החודש. בס"ה הוא יוכל לחסוך מכך, תאורטית, לכל היותר 720 מליון ש"ח. זה בהנחה, הדמיונית, שהעניים המרודים ביותר יוכלו לספוג את הקיצוץ של 20% בקצבת המחייה שלהם בשקט, מבלי "ליפול" על רשויות אחרות (בריאות, רווחה, משטרה) בעלות גבוהה הרבה יותר. קיצוץ דרסטי כזה אפילו עובדי המדינה המרוויחים עשרות אלפי ש"ח לחודש התמרדו וסרבו לקבל.

אבל שאלת השאלות היא , לאן הולך הכסף? מה מצדיק את גזילת האוכל מפיהם של העניים? על מה ולמה עומדת מדינת ישראל להפוך ממדינת רווחה מודרנית למדינת עולם שלישי שבה אנשים מתחננים לאוכל ברחובות?

השבוע תצביע ועדת הכספים על תוספת תקציב של 720 מיליון ש"ח. בדיוק הכסף שנגזל מהעניים. מי יקבל את כספי הקצבאות השדודות? גדר ההפרדה. אותו בור חסר תחתית, שאיש לא יודע מה הוא שווה, אם בכלל, למעט התינוקת נועם לייבוביץ' הי"ד, שרוצחיה הסתתרו וחמקו מכוחות הבטחון בחסות הגדר. שאיש אינו יודע את התוואי שלה, על מי היא תגן, היכן היא תעבור. הגדר שכל העולם זועק ומגנה אותנו בגינה, שאיש אינו יודע כמה היא עוד תעלה לנו בכסף, בנפש, בכוח אדם ובשירותי רווחה.

הגדר כבר עלתה למדינת ישראל יותר מ – 2 מיליארד ש"ח, והיא עוד צפויה לעלות יותר מ – 10 מיליארד ש"ח. ועדיין איש אינו יודע אם היא תציל נפש אחת. הגדר כבר עלתה יותר מכל הקיצוצים בקצבאות הבטחת ההכנסה, בקצבאות הילדים, יותר מכל הסכומים הנדרשים למניעת קריסתה של מערכת הבריאות, יותר ממה שנדרש למערכת החינוך כדי להגיע לרמה בסיסית מתקבלת על הדעת כולם ביחד אינם מגיעים אף לרבע מעלות הגדר.

ארה"ב הודיעה רשמית כי היא מתנגדת לגדר. אם מישהו חושב שהאמריקאים מתבדחים, הוא כנראה לא יודע לדבר את שפתם. האמריקאים הם לא שרון, אולמרט וסילבן שמחליפים את דעותיהם כל שני וחמישי . כשהינקים אומרים "לא" מפורש על הפרויקט, הם מתכוונים לכל מילה. הם ישיגו את שלהם, גם אם יצטרכו בשביל זה לסובב את ידינו לאחור ולא להרפות עד שנגיד "די". קיצוץ הסיוע לישראל יהיה רק "מקדמה".

איש אינו יודע עדיין מה ערכה של הגדר. איש אינו יודע גם מאין יילקח כוח האדם הנדרש לאייש אותה . כוח אדם הגדול פי כמה מזה הנדרש היום לאבטח את מרחב התפר , וגם בו צה"ל קצץ אנושות. עוד לא תמו הדי הקרבות בעיראק, וצה"ל כבר נדרש לפרק אוגדות. עוד לא ברור מתי יהיה לאיראן נשק גרעיני ומערכת הבטחון נדרשה לדחות את הפרויקטים שיספקו מענה לאיום הגרעיני. החזבאללה יורה מידי יום בגבול הצפון וצה"ל מקצץ את ימי המילואים שלו. מהיכן יגיעו האוגדות של החיילים שיידרשו לאייש את העמדות והמחסומים לאורך הגדר?

האם ההודנה תתפוס , ואז לא נזדקק לגדר? אולי היא תקרוס , ואז הגדר רק תפריע לחופש התנועה של הכוחות?

חברי הכנסת , התשובה לכל השאלות האלה היא: עצרו! אל תרוצו לאשר את תקציבי העתק לגדר המיותרת ולמוטט את מערכת הרווחה! תנו למאה הקילומטר שכבר נבנו להוכיח את עצמם, להראות לנו שאכן "יש תמורה לאגרה". אם נגלה, ככל הנראה כרגע, שהגדר משנה מעט מאד לטרור, שלא ניתן לאייש אותה כראוי, שעלותה גבוהה מידי למשק במיתון ולמערכת הרווחה המתמוטטת . עצרו עכשיו לפני שאתם מדרדרים את ויקי כנפו ושאר עניי ישראל לתהומות הרעב והיאוש.



אביעד ויסולי הוא בעל תארים בהנדסה ומנהל עסקים, אשר יזם, הקים וניהל מספר חברות בארה"ב בשנים 1983 - 1999