נתניהו - האשם העיקרי
נתניהו - האשם העיקרי

בטרם תרימו גבה על הכותרת, ארגיע אתכם ואומר, כי זוכר אני היטב, שלא רק נתניהו, אלא גם פרס, ברק, שרון ואולמרט אפשרו את ההפקרות בהר הבית, והפקרות קטנה מביאה להפקרות גדולה.

ובכל זאת, בנימין נתניהו, שהצהרותיו על מרכזיותו של הר הבית כסלע קיומנו נועדו לכסות על מחדליו והפקרתו הנוראית, הוא האשם העיקרי במצב השורר כיום. במהלך אפשר נתניהו למחבל ראאד סאלח ולתנועת הטרור האיסלאמית להשתלט על הר הבית, לבנות באורוות שלמה מסגד ענק, אשר במהלך בנייתו אפשר נתניהו למחבלים לפעור בור ענק של 12 מטר עומק ברוחב 2 דונם, תוך שהטרקטורים הורסים באגרסיביות עשרות אלפי ממצאים ארכיאולוגיים חשובים מזמן בתי המקדש הראשון והשני ושופכים אותם למזבלה, כאשר בין היתר הם הורסים רצפה מבית ראשון, עמודים וכלים עתיקים.

דו"ח חמור מאוד של מבקר המדינה החושף את מחדלי הממשלות ובעיקר ממשלת נתניהו הפך לחסוי על-ידי אמתלאות מוזרות של תירוצים ביטחוניים. אילו הדו"ח היה מתפרסם, הוא היה גורם לזעזוע קשה בארץ ובעולם.

נתניהו סגר את הר הבית לכניסת יהודים במשך חודשים רבים, וגם אפשר למורביטון ועוד חבורות טרוריסטים לנהל את סדר היום בהר הבית (ולגרש את הירדנים, שלטענתם היו 'מתונים') ולפגוע במשך שנים בכל יהודי המגיע למקום.

לכן כיום, כשנתניהו מדבר על הר הבית כ'סלע קיומנו', וכאשר הוא שוב מקשקש בהצהרות רהב ועושה רושם באמצעות קולו הסמכותי ופרצופו חמור הסבר, עלינו לזכור שהמחדל בהר הבית הוא עוד אחד בשרשרת מחדלי נתניהו - הסכם חברון, הסכם וואי, שלוש 'פעימות' של שחרורי מחבלים רוצחים המוניים, הקפאת הבניה בירושלים וביו"ש – צעד חסר תקדים אף בימי ממשלות השמאל, המנעותו של נתניהו מבנית ולו ישוב אחד בכל שנות שלטונו, תמיכתו  בהתנתקות, והרשימה עוד ארוכה. אולם מחדלו בהר הבית, סלע קיומנו, יזכר לדראון עולם כאבי אבות המחדלים.

אז היום יאמרו כולם, שכבר קשה להחזיר את המגנומטרים שהיו בעבר בהר הבית, קשה לעצור את ההסתה החמורה שיש על ההר מידי יום, קשה להחזיר את השד האיסלמי חזרה לבקבוק.

אולם זאת עלינו לדעת - המגנומטרים אינם אלא משל - הם הראי מול נתניהו וממשלתו, שלכל אורך המהומה של השבוע האחרון אמרתי שאין כאן שאלה האם נתניהו וממשלתו יכנעו ויורידו את המגנומטרים, אלא מתי יורידו ואיזה ספין יעשו על-מנת לכסות את הבושה.

במידה ואין לממשלה כוח עוז וגבורה לעמוד על החלטה שהיא מקבלת, אל תקבלו אותה, כי ההתקפלות משדרת חולשה, וחולשה מביאה  לפגיעה ביהודים בהרתעה ובביטחון המדינה. בכל מקרה המצב מביך... 

תפקידנו לזכור, שנתניהו והליכוד הם האשמים העיקריים במצב בהר הבית, ושוב אנו נוכחים לראות, שבדיבורים נגד האויב הממשלה שלנו אמנם חזקה, אבל במעשים בתחום הלאומי הציון שלה הוא נכשל מהדהד.