הרמטכ"ל אייזנקוט חייב להתפטר!
הרמטכ"ל אייזנקוט חייב להתפטר!

גדי אייזנקוט הוא כנראה בחור טוב מיסודו, ובעברו גם היה לוחם טוב. אולם כנראה, שתכונות אלו אינן מספיקות בכדי לפקד, להוביל ולקדם את צה"ל, צבא גדול המתמודד מול אויבים רבים מחוץ וגם מבית.

העובדה שבשנות כהונתו של הרמטכ"ל ישנה ירידה דרמטית בנכונות לשרת ביחידות קרביות - ובמידה ונוציא את גיוס הנשים הנתונים קשים אף יותר - היא תוצאה של מדיניות כושלת רצופת טעויות.

אני מתנגד לכינויים שהושמעו כלפי הרמטכ"ל לאחרונה בהפגנות ובשידורי הרדיו, אבל העובדה שהוא הרמטכ"ל הראשון שקוראים לו בכאלו קריאות מחייבת את אייזנקוט ואת המערכת כולה בחשבון נפש מעמיק, כיצד הגענו לראשונה למצב, בו בעל התפקיד שתמיד היה בקונצנזוס ותמיד היה נערץ על-ידי הכל כיום מושפל ברחובות.

לא מדובר רק בפרשת אלאור עזריה, אותה היה רמטכ"ל חכם מסיים תוך חודשיים מבלי שאיש היה זוכר מיהו אלאור ומבלי שהדבר היה פוגע קשות במורל של הלוחמים ובנכונות שלהם להסתער ולחסל מחבלים (מי שאומר שאפקט אלאור אינו קיים או שאינו מכיר את המציאות בשטח או שהוא משקר).

פרשת עזריה יצרה בפועל שני צבאות, צבא מפקדים בכירים וצבא של חיילים ומפקדים זוטרים.

הרמטכ"ל צריך ללכת הביתה גם בגלל קידום אג'נדות פוליטיות אזרחיות על חשבון הלכידות של הצבא. אייזנקוט הצליח לקחת את הרב הראשי של הציבור הדתי הממלכתי הרב יגאל לווינשטיין ואת הרב שלמה אבינר, אשר תמך בצה"ל גם כשהיה שותף לפגיעה חמורה בהתישבות ובעיניני דת אחרים, וכיום שניהם מבקרים בחריפות את התנהלות הפיקוד בצה"ל.

הרמטכ"ל חייב ללכת, כי השירות המשותף הפך אצלו לכה חשוב, עד שהוא מוכן לפגוע ברמת הלחימה של הצבא בעבורו.

אייזנקוט חייב להתפטר גם משום שהוא הורס היום - אחרי 70 שנים שבהם צה"ל היה צבא העם וכל דבר שצה"ל עשה התקבל באהבה - את החיבור של העם לצבא. הוא רודף את כל מי שתורם ונותן מזמנו לטובת חיילינו, דבר שמאז ומתמיד הכל הכירו בכך שהיה חשוב מאין כמוהו לחוסן של צה"ל.

אייזנקוט כרמטכ"ל גם לא הראה לנו, שגם במידה והיה נשאר לו זמן ללחום באויב היה יודע לסמן אותו ולהכות אותו כראוי

הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט, למען צה"ל ובטחון ישראל – התפטר!