מעניין מה הייתה תגובת הציבור האמריקאי אילו היה נשיא ארה"ב מוציא הוראה לשחרור גורף של פושעים – רוצחים , אנסים ומחבלים ?

זוהי בעצם דרישת נשיא ארה"ב מראש ממשלתנו אריאל שרון והנימוק לדרישה זו הוא "בניית צעדי אמון " ו"חיזוק " מעמדו של אבו- מאזן , כדי שהערבים ביש"ע יראו בו מנהיג חזק ,אשר יוכל להמשיך במשא ומתן עם ישראל.

לא זכור מקרה של חנינה לרוצח שנידון למוות או שחרור פושעים אחרים כ"מחווה" לציבור, בתקופת כהונתו של ג'ורג' בוש כמושל מדינת טקסס.

איזה מדינה שמכבדת עצמה תשחרר טרוריסטים שפוטים וכלואים רק כדי לספק את המאווים הפוליטיים של מנהיג מדינה אחרת ,גם אם מדינה זו תומכת בה כספית וטכנית .

האם היה נשיא רוסיה ,וולדימיר פוטין, משחרר טרוריסטים צ'צ'נים מוסלמים , שפשעו נגד אזרחים רוסיים או שפגעו בחיילים רוסים ?

האם היו הגרמנים משחררים אסירים שמשתייכים לכנופיית הטרור באדר מיינהוף?

האם היה מובארק נשיא מצרים משחרר אסירים המשתייכים לארגון ה"אחים המוסלמים" כדי למלא רצונו של נשיא ארה"ב ?

מובארק לא מוכן לשחרר אפילו אסיר ישראלי אחד ,עזאם עזאם , שנעצר ונכלא בכלא מצרי על עבירת ריגול , זאת למרות שעלו אליו לרגל בבקשת חנינה ישראלים רבים וביניהם חברי כנסת ושרים בממשלת ישראל. הוא לא מוכן לעשות מחווה של רצון טוב .

האם הציע מזכיר המדינה האמריקאי , קולין פאוול לשחרר את עצורי הטאליבן וחשודי אל- קאידה , שנשבו באפגניסטן והמוחזקים במחנה גוואנטאנמו בקובה ? הוא אפילו לא המליץ לשחרר כמה אזרחים אמריקאים ששיתפו פעולה עם הטאליבן ונשבו באותם אזורי לחימה.

האם לדעתכם ישחרר ג'ורג' בוש עצורים עיראקים , שנאשמים ברצח או פגיעה בחיילים אמריקאים בעיראק , כמחווה פוליטי של רצון טוב לשלטון העיראקי החדש?
מסופקני אם זה יקרה.

ג'ורג בוש לא מוכן לשחרר את יונתן פולארד ולעשות מחווה של רצון טוב לבת חסותו מדינת ישראל. נציגי הממשל האמריקאי שדוחקים בנו לשחרר מחבלים , מתנגדים בכל תוקף לשחרור יונתן פולארד , "הוא הרי ריגל ופגע בהם" .

נראה שנשיא ארה"ב שהכריז , בצדק , מלחמה נגד הטרור העולמי הוציא מתוך מעגל זה את הטרוריסטים שנלחמים והורגים אותנו.

אפילו בהסכם הנורא הקרוי "מפת דרכים" , אין דרישה או סעיף העוסק בשחרור מחבלים. ההיפך הוא הנכון בהסכם שזורות דרישות להפסקת הטרור , לאיסוף נשק בלתי חוקי ולפירוק ארגוני טרור .

אבל ראש ממשלת ישראל אריאל שרון הונחה על ידי מזכיר המדינה האמריקאי , קולין פאוול והיועצת לביטחון לאומי קונדוליזה רייס, בשמו של נשיא ארה"ב, לשחרר מחבלים "כמחווה של רצון טוב וכצעדי בוני אמון לפלסטינים" .

ראש ממשלת ישראל בשחררו מחבלים מכלאם , בעצם מאפשר למחבלים אלה לחזור ולפגוע באזרחי המדינה , אם באופן ישיר או בסיוע לרוצחים אחרים. איפה נשמעה איוולת גדולה מזו?

בכניעתו לדרישות הממשל האמריקאי ולמאווייו הפוליטיים של נשיא ארה"ב שנכנס למסע הבחירות שלו , הופך שרון לאחראי ישיר לסכנה של ביצוע או תכנון מעשי טבח על ידי "משוחררי המחווה".

הרי העובדה שפושעים אם אלה רוצחים , אנסים או מחבלים יושבים בכלא היא כי נתפסו ונענשו על מעשיהם ולמנוע מהם ביצוע פשעים דומים בעתיד.

נשאלת השאלה איפה הם "אבירי החוק והצדק" הישראלים ? איפה הם השופטים בדימוס, עורכי הדין , כתבים לענייני משפט , פרשני חוק ודומיהם? איפה הם היום? למה מילאו פיהם מים?

איך הם לא זעקו , או יצאו בצעדה לעבר בית המשפט העליון או כנסת ישראל כששוחרר אבו –סוכר רב מרצחים שנידון ל-50 שנות מאסר בפועל על רצח 14 יהודים בירושלים בשנת 1975 ?

איפה הם אלה שיצאו למאבק נגד כל עיוות חוק שלדעתם פגע באושיות הצדק במדינה? אלה שיצאו כנגד שחרור מוקדם של הרוצח אברושמי שרצח את אמיל גרינצוויג ז"ל ב1983 . הם תקפו אז בכל דרך אפשרית והצליחו להשאירו בכלא .

אני לא מביע כאן עמדה של בעד או נגד השחרור המוקדם , ולא משווה בין אבו-סוכר לאברושמי , אבל איפה ההיגיון? אברושמי לא שוחרר , ואבו-סוכר שוחרר ומיהר להתחבק עם רב המרצחים עראפת . ואיש מאבירי הצדק לא צייץ!

איש מאותם "אבירי צדק " לא יוצא כנגד העיוות הנורא של שחרור פושעים , מחבלים שנתפסו על ידי כוחות הביטחון לפעמים במחיר של דם אנשינו ,והובאו למשפט ונכלאו לשנות מאסר ארוכות . גרוע מזה חלק מאותם "אבירי צדק " משתתפים ב"מסע של שכנוע" למען שחרור מחבלים !

אל תטעו , ושלא יוליכו אתכם שולל , אין מושג של " דם על הידיים" תופס כאן .
מחבלים ששילחו רוצחים שיבצעו את מלאכת הרצח , מחבלים שנתנו מחסה לרוצחים, הסיעו אותם , הסתירו נשק ואמצעי חבלה, שגרמו למותם של אזרחי מדינת ישראל.

אחריות אלה דומה למבצעי הרצח עצמו. בתי המשפט הצבאיים שפטו אותם בצדק לשנות מאסר ארוכות, למרות שלעיתים הרהרו שופטים בקול רם למה אין עונש מוות על פשעיהם האיומים .

איך יתכן שבמדינת חוק כמו מדינת ישראל ישחררו מחבלים והציבור שותק ?

אין לנשיא ארה"ב , ג'ורג' בוש, זכות ללחוץ על ראש ממשלת ישראל לשחרר מחבלים טרוריסטים , שעלולים לחזור ולפגוע בנו.

אין לראש ממשלת ישראל אריאל שרון זכות להורות לשחרר מחבלים בין אם בצעו מעשי רצח במו ידם או סייעו לאחרים לבצע זממם . אין לו זכות לעשות זאת ולסכן אותנו באפשרות שמחבלים אלה ישובו לפגוע בנו.

שום מדינה בעולם לא הייתה מסכימה להקריב את בטחון אזרחיה כפי שישראל עושה למען מאווים פוליטיים של שליט זר.

אסור לנו לתת לחרפה הזו להישנות , יש לעשות הכל כדי למנוע שחרור המחבלים !

ואת פושעי אוסלו יש להעמיד לדין , ול"פושעי עקבה " יש להכין את כתב האישום!




אל"מ (מיל.) משה לשם הוא יו"ר עמותת "שנית גמלא לא תיפול".