מי שיש לו מנה רוצה מאתיים
מי שיש לו מנה רוצה מאתיים

לפני שנה וחצי מיד לאחר חול המועד פסח תשע"ו פרסמתי כאן מאמר תחת הכותרת "1000 תודות".

במאמר הבעתי תודותיי למשטרה על 1,000 עולים שעלו להר הבית בחג הפסח תשע"ו, דבר שלא היה אפשרי בלי שינוי ביחס המשטרה לעולים להר.

שנה וחצי חלפו והמצב בהר הבית ממשיך להשתפר. בחג הסוכות, מיום טוב ראשון ועד לשמיני עצרת, עלו להר הבית 2,265 יהודים. גידול של למעלה מ100% ביחס לאותו פסח מלפני שנה וחצי. זה נתון מדהים המעיד בצורה הטובה ביותר על המגמה של חזרת עם ישראל להר הבית.

אבל הגידול אינו רק כמותי אלא מתבטא בנתונים רבים:

* קיצור דרמתי של התורים. המשטרה הגדילה את גודל הקבוצות עד ל-87 איש (לפני שנה וחצי גודל קבוצה עמד על 35-40) ואפשרה לעד שלוש קבוצות במקביל להיות באותו זמן בהר, מאבטח הוקצה לטובת הכנסת יהודים בלי צורך להמתין בתור התיירים הארוך (ובלי צורך להדחף או לריב עם התיירים...)

* עמדת הבידוק שונתה לבלי הכר, צוות השוטרים שודרג. כיום ממתנים ליהודים צוות שוטרים מסור ומסביר פנים המסייע רבות בפתרון כל בעיה. בנוסף גם הוקמה סככה, שהפכה בחג הסוכות לסוכה, לטובת העולים.

* בסככה/סוכה פועלת ישיבת הר הבית המקדמת את פני העולים בכיבוד קל ושתיה קרה.

* בפסח תשע"ו נעצרו או הוצאו מההר עשרות יהודים באשמה של תפילה או השתחוויה, בחג הסוכות הזה ארבעה בלבד.

דברים אלו מצטרפים לעוד שינויים רבים שאירעו בהר. דברים שהשתיקה יפה להם.

חשוב לציין, אנחנו רק בתחילת הדרך, יש לנו עוד דרך ארוכה עד ליום בו היכל יעמוד על מכונו ונזכה לאכול מן הזבחים ומן הפסחים. עדיין גם לא הגענו ליום בו יהודים יוכלו להכנס להר הבית בצורה חופשית ולשאת תפילה לריבון העולמים. אבל אין ספק, בשנתיים האחרונות עשינו כברת דרך משמעותית. הר הבית היום שקט ורגוע, נקי מגורמי פח"ע ושאר מרעין בישין. הר הבית מאיר פנים ליהודים כפי שלא היה ב-50 השנה האחרונות.

זה המקום לומר תודה לכל העוסקים במלאכה לשר לביטחון פנים, למפקד מחוז ירושלים, למפקד מרחב דוד, למפקד יחידת המקומות הקדושים, לכל השוטרים והקצינים המסייעים לחזרת עם ישראל להר הבית וכמובן לכל הפעילים המסורים שמקדישים את חייהם לאוקמי שכינתא מעפרא.

ההצלחה גם גוררת התנגדות

עם הגידול הדרמטי במספר העולים להר, בשנת תשע"ז עלו למעלה מ 22,000 יהודים להר. מתעוררת גם ההתנגדות לעליה יהודים להר. עיקר הטענה של המתנגדים, שאף העמידו דוכנים בעיר העתיקה בימי חול המועד סוכות, מתמקדת הטענה שיהודים העולים להר מחללים את קדושתו. לטענה הזאת יש בהחלט להתייחס בכובד ראש ולהקפיד ביתר שאת על דיני מורא מקדש ועל כניסה בטהרה להר הבית.

אין מחלוקת, בעם ישראל, שלגויים אסורה כניסה להר הבית מעבר לסורג. מפליא בעיני שישנם ארגונים יהודיים, המשקיעים ממון רב בהרחקת יהודים מהר הבית, אבל לא עושים דבר נגד חילול הר הבית המתרחש באופן יום יומי על ידי אלפי ערבים. ההתעלמות של הארגונים הללו, מהזרים המקרקרים בהיכלו, מעידים שלא חילול ה' וגם לא קדושת הר הבית מול עיניהם.