מורשת נאור - הרס הדמוקרטיה
מורשת נאור - הרס הדמוקרטיה

סיום תפקידה של נשיאת בית המשפט מרים נאור מלווה ברצף פסיקות מקוממות והזויות של בג"צ.

אולם, חשוב לשים לב שהנשיאה לא פעלה לבד. בסופו של יום שופטת מכריעה בעתירות שהוגשו אליה, ושותפיה של נאור "שהרימו לה להנחתה" יכולים להעיד יותר מכל איזו אג'נדה מובילה את בית המשפט העליון.

מבט ברשימת הארגונים העותרים בסוגיות השונות, מלמד מי הובילו והשתמשו בבית המשפט להחלטות אלו, וכך ניתן להבחין בחוט מקשר שצריך להדאיג כל מי שמדינת ישראל חשובה לו.

כך לדוגמא העותרים שהובילו להחלטה המרוקנת מתוכן את חוק איסור הונאה בכשרות יוצגו על ידי שתי עורכות הדין של המרכז הרפורמי לדין ומדינה - אורלי ארז לחובסקי, וריקי שפירא-רוזנברג. אותו מרכז הרפורמי יחד עם התנועה ליהדות מתקדמת בישראל יצגו גם את העותרים להיתר אימוץ לזוגות להטבי"ם ויחד עם חדו"ש, ישראל חופשית וחברת הכנסת תמר זנדברג הם עתרו בדרישה להתיר תחבורה ציבורית בשבת.

וכמו ביחס לזהות היהודית כך חבריהם פעלו בנושא הלאומי. את העתירה שמנעה ממשלת ישראל לפעול כנגד המסתננים הגישו האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם. כמובן שאותה אגודה היא העותרת בפסיקת בג"ץ כי לשר הפנים אין סמכות לשלול תושבות של תושבי י-ם המזרחית בעילה של הפרת אמונים. ומי מוביל את המאבק בחוק ההסדרה אתם שואלים? שותפיהם משמאל- מרכז עדאלה, מרכז ירושלים לזכויות אדם וארגון אלמיזאן לזכויות אדם.

המורשת שמשאירה נאור היא הרס הדמוקרטיה. רצף הפסיקות של בג"ץ הן רובן ככולן תוצאה של העתירות הוגשו על ידי ארגוני שמאל קיצוני ונאמני הקרן החדשה לישראל עם מטרה ברורה - לטשטש את זהותה היהודית של המדינה ואף לחזק את אויביה, כך בענייני בטחון, דת ומדינה וכך בענייני לאום.

מה שלא הצליח השמאל לעשות בקלפי בבחירות דמוקרטיות הוא עושה עם כסף זר ובשיתוף פעולה מלא של בית המשפט העליון שמכריע בעתירות השונות כנגד רצונם של רוב אזרחי ישראל.

הפתרון למצב הזה צריך להיות בשני מישורים- בבלימת והסדרת מעמדו של בית המשפט העליון וחיזוק מעמדה של הכנסת המחוקקת המייצגת את רצונו של העם. וחשוב מכך לעבור מבלימה ליוזמה. לפעול בצורה אקטיבית בקידום תוכניות ובחקיקה משמעותית לחיזוק מדינת ישראל וזהותה היהודית כדוגמת בנייה מאסיבית בהתנחלויות וקידום חוק הרבנות הראשית שיקנה סמכות ממלכתית אחת בענייני דת והלכה וימנע קרסום מתמשך על ידי גורמי שוליים בהסכמות הלאומיות.

מהלכים אלו יחזירו את השלטון משליטת ארגוני השמאל ובגצ הפועלים להפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה לידי נציגי עם ישראל בכנסת שרובו רוצה מדינה יהודית חזקה. בידינו הדבר.