להלחים חלומות
להלחים חלומות

פרשיות שלנו הן פרשיות של חלומות - חלומותיו של יוסף; חלומותיו של פרעה; חלומותיהם של שר המשקים ושר האופים. חלומות הן הביטוי לשאיפות הפנימיות של האדם.

דווקא בלילה, שהמערכות החיצוניות מושבתות, השאיפות והתקוות שלנו יוצאות החוצה. ישנם שני סוגים של חלומות. ישנו חלום שהוא בגדר 'פנטזיה', כלומר שאיפות ללא נגישות למציאות הריאלית.

על חלומות כאלה נאמר 'חלומות שוא ידברו'. אלו הם חלומות של 'דברים בטלים'. אולם יש חלום מסוג אחר. אותיות 'חלום' הן אותן אותיות של המילה 'להלחים'. חלומות מלחימים ומחברים שאיפות למעשים; הטיה אחרת של המילה אותיות של המילה 'להילחם'.

ברגע שאדם מוכן להילחם בשביל החלום, כלומר למצוא את הדרך לממש אותו מתוך שכל ותבונה במציאות העולמית -כאן החלומות מתגשמים. יוסף הצדיק לוקח את חלומותיו ומוציא אותם לפועל בתכנית כלכלית חובקת עולם. ולכן הופך להיות 'המשביר לכל ארץ מצרים'.

גם המקבים מצליחים לחלום על עצמאות ולממש זאת במערכה צבאית ופוליטית שמשנה את פני העולם. וגם כיום, 'בשוב ה' את שיבת ציון היינו כחולמים'. הציונות לקחה חלום גדול ומימשה אותו במציאות מסובכת, ריאלית ומורכבת - והוא מתגשם כל יום מול עינינו.

הרב חגי לונדין - להלחים חלומות