התנועה המשיחית לביזוי החברה
התנועה המשיחית לביזוי החברה

אליעד שרגא מתבדל מיניב אלדד. לא מאמין לו. הוא שלח אותנו להקשיב לנאומו במוצ"ש ברוטשילד. הקשבתי והצטמררתי.

אמרתי לא פעם, שמי שמשתף פעולה עם נוכל ידוע כיניב אלדד, יקרה לו מקרה משל יותם - אש שיצאה מקוצי האטד תשרוף את כל העצים. כדאי להשוות בין נאומו של שרגא לנאצותיו הקבועות של יניב אלדד - הבדלים סגנוניים בלבד. 

אחרי ההפגנה הזאת, התנועה לאיכות השלטון שרפה את עצמה כמו הקרן החדשה לישראל בזמנו. הדברים שאמר שרגא בנאומו חמורים, בעיקר כשהם באים ממי שמתיימר להוביל תנועה הדואגת לאיכות השלטון. רואים בסרטון כיצד שרגא מתלהב מעצמו ומהמיית השנאה של הקהל. מרוב דיבורים נגד שחיתות התאהב בעמדת המטיף ונביא הזעם. השמאל מלא בנביאי זעם, וגם שרגא רצה. גם "הימין המוסרי" רצה להתנבא על חורבננו. אשרינו, אם לא נביאים, הרי בני נביאים. 

נביאי שקר. שרגא דיבר על "יד נעלמה שבגדה במולדת וכתבה את המכתב שמתיר לגרמנים למכור למצרים צוללות מתקדמות שיכולות לשאת נשק גרעיני". ואז קבע: "בגדו במולדת, ושלא יספרו לכם שטויות!" מה שרגא מבין בצוללות וביחסים בין מדינות, שאיננו יודעים? למען האמת כלום. 

אבל שרגא ידע לומר בנאומו, שהיד הנעלמה שחתמה על המכתב אינה מפקד חיל הים, ולא הרמטכ"ל ואף לא שר הביטחון והנשיא. לא נותרו הרבה בכירים ברשימה. "אז מי כתב את המכתב?" התלהם שרגא, והקהל המשולהב השיב: "ביבי, ביבי!" שרגא יכול היה להסות את המפגינים ולומר להם שהוא אינו יודע, כפי שאמר לאראל סג"ל בתוכניתו, אבל נראה היה שהוא נהנה מהכוח לשלוט בהמונים מוסתים שצרחו "בגידה, בגידה". רק הגיליוטינה היתה חסרה. 

שרגא דיבר על "אינדיקטורים לחומרת המצב שלנו כאומה". זה יפה שהוא הפך להרצל ובן־גוריון, אבל האינדיקציה העיקרית העולה מנאומו היא הנחרצות חסרת הכיסוי שלו ("מדינה שאיבדה את הצפון", "בדרך להתרסקות מוחלטת", "טירוף מוחלט"). כשהיא באה מאדם הרואה עצמו משיח, זה חמור פי שבעים ושבעה. הבדיחה היא שהוא האשים את הח"כים בליכוד ב"התלהבות כמעט משיחית". 

שום סימני שאלה אין לצדיק, כמו אלדד שמשון ויובב נפתלי שהצטרף אליהם. שחיתות? הנה שחיתות: לא לתהות, כיצד יכול רוני ריטמן - המאשים את רה"מ שתפר לו תיק הטרדה מינית - לעמוד בראש הגוף החוקר את רה"מ? והרי בג"ץ כתב נגד החלטת המפכ"ל להותירו בתפקיד. שחיתות היא להשתתף בהפגנה שבזה לחזקת החפות ומרשיעה בטרם משפט (לכן חוק ההמלצות!). שחיתות היא ללחוץ על היועמ"ש מנדלבליט לחרוץ דין, כי אינך מאמין לו. שחיתות היא לבזות את בחירתם של כמעט מיליון אנשים בתואנות טיפשיות של תיאוריית קונספירציה ילדותית חסרת ביסוס. 

ואז הגיע החלק הגזעני בנאום, כשדיבר על ח"כ דוד אמסלם: "רה"מ חיפש לעצמו ומצא בריון קשקשים רפה שכל וזב חוטם, שיוכל להמשיך לתקוף את המשטרה והפרקליטות וביהמ"ש העליון". קראו שוב. לא ייאמן. גם זה חלק מפרצופם של מפגיני רוטשילד. קבוצה חברתית שאינה מקבלת את חילופי המשמרות ההיסטוריים בהובלת הספינה הציונית, ולכן מטילה דופי בבחירת הציבור ומנסה להוליך אותו שולל, כאילו ישראל היא מדינת עולם שלישי, ואם לא ישובו לשלטון, שתישרף המדינה.

 ראו כיצד מגדיר אליעד שרגא את החברה הישראלית: "חברה גוססת שנושמת את נשימותיה האחרונות". שרגא ממחיש את הפרויקציה שפרויד דיבר עליה, השלכה מנפשו של האדם על המציאות. מה דעתכם, גם אתם חושבים שכך אנחנו נראים? 

יו"ר התנועה לאיכות השלטון אינו מקורי; אלה אמירות קבועות, ארוכות שנים, אצל חבורה ידועה ש"גנבו לה את המדינה". לטעמי, שחיתות היא גם להיתמם ברדיו ולומר "לא התכוונתי". כולנו יודעים לקרוא, אליעד שרגא, גם רפי השכל וזבי החוטם.

באדיבות "ישראל היום"