העדר שועט קדימה
העדר שועט קדימה

במסע לו אנו עדים לקידום שירות נשים כלוחמות ביחידות קרביות, מתקיימת במלוא הדרה תופעת העדר. ללא מחשבה, ללא הבנת עומק, ללא בחינת הכדאיות וללא הכרת העובדות שועט לו העדר קדימה תוך שהוא פוגע בנשים עצמן, פוגע באיכות אותן היחידות הלוחמות וממילא מסכן אותן, מחליש את הצבא ואת כושרו המבצעי ובסופו של דבר מסכן את כולנו.

הביטוי עדר מכוון לצערי לכל המעורבים בקידום האג'נדה הרעה והמזיקה הזו למרות שרבים מהמעורבים בעלי ההשפעה אינם מכירים עובדות מהותיות ו/או מתעלמים מהן. המתנגדים לאסון המתהווה מצווים ולפרוש בכל הזדמנות את העובדות בפני הציבור - עד אשר תפסק התופעה הזו שהיא בעוכרי כולנו.

עובדות:

הכול החל בבג"צ אליס מילר לפני כעשרים שנה. הבג"צ חייב את הצבא לאפשר לבנות לגשת למבחנים לקורס טיס ובאם תעבורנה אף להשתתף בקורס. מה מסתירים מהציבור, או ממה מתעלמים? באותו פסק דין קבע הצבא שהבנות תשתתפנה ובלבד שתעמודנה בכל הדרישות, בדיוק כמו הבנים, בלי שום הנחות.

ומה קורה היום בפועל? חלפו עשרים שנה ומאות רבות של בנות משולבות בתפקידי לחימה. אלא שהן אינן מסוגלות לעמוד בדרישות היחידות. מה עושים חכמי חלם (תוך שהם מפרים את הוראת הבג"צ) – מורידים את הדרישות! בעגה הצבאית מדובר על "הורדת סרגל המאמצים" תוך התאמתו ליכולות המוגבלות של הנשים באותן יחידות.

דוגמאות: במסלול ההכשרה הקרבי נדרשות הבנות לעבור קיר המוצב כמכשול. מצינו שהבנות זכו להקלות ולסיוע על מנת שתצלחנה לעבור את המכשול. הקיר הונמך, בת מסייעת לחברתה, אף "זכינו" לראות דרגש קטן מוצב ליד הקיר. ביחידות מעורבות שבעבר נדרשו לרוץ מרחק מסוים בזמן קצוב – הוארך משך הזמן, כדי שגם הבנות תוכלנה לעמוד בזמנים. בהיות המשא כבד - עברו ביחידות מסוימות בהן יש בנות לנשיאה של ארבע מחסניות- במקום שש כמקובל. ועוד הדוגמאות רבות מאד....

הורדת הדרישות הייתה לתהליך מתמשך וככל שיותר בנות משרתות כלוחמות, כך גובר האילוץ להתאים את סרגל המאמצים ליכולותיהן הנופלות מיכולת הגברים. נכון, ייתכן שתמצאנה יחידות סגולה שתוכלנה להשתלב - אלא שהתהליך הכרוך במיון, הפציעות הרבות בקרב הבנות, הנשירה הטבעית שהיא גדולה לאין ערוך מזו של הבנים - כל אלה הופכים את העניין כולו לפארסה.

ובכל זאת - העדר שועט קדימה.

כאילו אין פגיעה בבריאות הנשים, כאילו כושר הלחימה של אותן יחידות לא נפגע, כאילו הימצאותם יחד של גברים ונשים באינטימיות של יחידה לוחמת אינה פוגעת בלכידות ובאחוות הלוחמים המפורסמת שהייתה לשם דבר בתולדות צה"ל.

אבל - יש אג'נדה! שקרית אומנם, טועה ומטעה- אלא שהיא קיימת, חיה ובועטת. ולמולך הזה שהיה למעין עבודה זרה, משתחווים גדולים כקטנים- תוך שאחד מחרה מחזיק אחר רעהו וחוזר חלילה. הם בשלהם כמעיין המתגבר, וכל מי שמתריע בשער הוא "קיצוני", שונא נשים, מדיר נשים, חשוך, לא מתקדם ונאור ואפילו "גזען" שכן הוא חוטא בחטא ה"אפליה המגדרית" שבדורנו היה לחמור שבחטאים...

רבים נופלים בפח - הקצונה הבכירה, הרמטכ"ל, גורמי חינוך בצבא, פוליטיקאים רדודים שלא למדו את הנושא, תקשורת פוסט מודרנית, גורמי שמאל המעוניינים בהחלשת הצבא ומעמידים את "ערך השוויון המגדרי" (בדותה עצובה שכן זכר ונקבה נולדו שונים ולא שווים ולעולם יהיו כאלה) מעל צרכיו המבצעיים של צה"ל וגם במחיר פגיעה ביכולותיו.

מאחר שהתקשורת העוינת "מפמפמת" בלי הרף את "הצורך לבטל את ההפליה ולקדם את השוויון" גם הפוליטיקאים נכנעים, סרים למרותה, ומתייצבים כמעט כאיש אחד בעד השקר ונגד האמת. שר הביטחון תומך, שרים אחרים מתהדרים בנוצות השוויון המדומה אותו מטפח הצבא בגישתו זו, הנשיא תומך וגם הראשון בפירמידת השלטון - ראש הממשלה, מצביע על הכיוון "הרצוי"- ומביע תקווה לראות עוד ועוד טייסות ולוחמות.

זה בשעה שכל מי ששכלו במקומו ועיניו בראשו, כל מי שהשתתף בלחימה, כל מי שהזיע באימונים, כל מי שראה פצועים בקרב, כל מי שמודע למאמץ הפיזי העצום הנדרש לשם הסתערות על יעד, פריסת זחל עוד הפגזים עפים, מעבר מכשולים קשים וצליחת מסעות מפרכים - לעתים תוך סחיבת פצועים תחת אש- מבין את המובן מאליו- זה לא המקום לנשים!!

יהא האמור בבחינת תמרור אזהרה (נוסף...) לקובעי המדיניות - ראו הוזהרתם מפני האסון אותו אתם מביאים על ראשינו. וכן יהיו הדברים חיזוק למתריעים בשער אותם מנסה העדר לדרוס בעודם עומדים זקופי קומה ודברי אמת בפיהם.