מסע נקם תקשורתי
מסע נקם תקשורתי

קשה להעריך את הלכי הרוח בציבור בעקבות המלצות המשטרה. בעיקר משום שרוב הערוצים נשלטים על ידי תקשורת חד־צדדית, שנותנת ביטוי בעיקר לעמדותיה שלה.

כל מי שראה שלשום את המאמצים הנואשים של המשטרה לשדר את ההמלצות ב־19:59, עוד לפני שהנחקרים קיבלו הודעות עליהן, הבין את רמת שיתוף הפעולה בין המשטרה לתקשורת. מאז החלו חקירות נתניהו, לכמות הליטופים שבכירי המשטרה מקבלים מהתקשורת אין אח ורע בשום מדינה דמוקרטית.

את עמדות הציבור נדע במדויק בבחירות. סביר מאוד שההמלצות לא ישפיעו על תוצאותיהן. כבר חצי יובל שנים שהשמאל לא מצליח לייצר חזון והנהגה שתוכל להוות אלטרנטיבה לאידיאולוגיית הימין ולהנהגה שפועלת למימושה. גם בני האליטה הוותיקה, שמצביעים ליש עתיד ולמחנה הציוני, יודעים שאין להפקיד את מדינת היהודים בידי חובבנים.

היה ברור כבר מראשית החקירות כי התקשורת, בשירות שוליים פוליטיים, רואה בהן מכשיר להפלת הממשלה. קואליציית שמאל־תקשורת, שמעולם לא סלחה לנתניהו על תפקידו המרכזי בהוכחת חוסר האחריות שבהסכמי אוסלו. פייק שלום פרץ בריקוד סוער עם פייק ניוז כדי לבצע הפיכה שלטונית. האזרחים שעקבו אחרי ההשמצות, ההדלפות והכותרות המתלהמות נגד נתניהו ומשפחתו, זיהו במדויק את המטרה הסופית.

למשמע ההמלצות, אזרחים רבים חשו שמדובר בנקמנות מכוונת. כשהמפכ"ל אומר בראיון, ביום שבו אמורים לסכם את החקירה, שכבר לפני שנה הוא ידע את תוצאותיה - המסר ברור. אמנם יש חוסר נחת מהעובדה שרה"מ קיבל מתנות, אך ההמלצות הקיצוניות חיזקו בעיני הציבור את הרושם שהמשטרה הופכת להיות שלוחה של מני נפתלי ואלדד יניב.

לכך יש להוסיף את העובדה שיאיר לפיד, שר אוצר לשעבר שרוצה להיות ראש ממשלה, משמש סוג של עד מדינה. עדים שהאינטרסים שלהם ידועים ומובהקים תמיד מעוררים ספק ביחס לאמינותם.

בנסיבות אלה האזרחים יחכו בסבלנות לגיבוש דעתם הסופית עד לגמר ההליכים המשפטיים. בינתיים יהיה עליהם לעמוד חשופים מול מסע הצביעות הבלתי נגמר של התקשורת, שבמקום להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה, החלה לנשוך את הערכים הדמוקרטיים הבסיסיים ביותר.

באדיבות "ישראל היום"