אני אוהב את בנימין נתניהו
אני אוהב את בנימין נתניהו

אני אוהב את בנימין נתניהו. אני אוהב את שרה נתניהו. אני אוהב את יאיר ואבנר ואת משפחת נתניהו המורחבת. אני אוהב אותם כי חונכתי על הכרת טובה ותודה והפנמתי.

אני אוהב אותם כי הם בני אדם ויהודים ישראלים טובים אלינו מאוד. אני אוהב אותם כי הם זכו, בהשגחה פרטית, להיות משפחה ממלכתית לאומית, כי אין ספק שהכל בהשגחה וכל מנהיג נבחר העם הוא מינוי של הקדוש ברוך הוא.

משפחת נתניהו היא מינוי של משפחה ממלכתית לאומית, מאת הקדוש ברוך הוא, כי לב מלכים ביד השם, והכל ממנו בהשגחה פרטית וכללית, לפרטי פרטים, ולעם ישראל בפרט, שכולנו בנים אנחנו להשם אלוקינו.

אני אוהב את בנימין נתניהו, כי כבר ב-1967, עם סיום לימודיו בתיכון בצ'לטנהם, פרוור של פילדלפיה שבפנסילבניה, שב לישראל לבדו, כדי להתגייס לצה"ל. את שירותו הצבאי עשה כלוחם וכמפקד בסיירת מטכ"ל. ביחידה עבר מסלול הכשרה כלוחם וכמפקד כיתה תחת פיקודו של עמירם לוין והשתתף בפעולות מיוחדות בעומק קווי האויב.

בין היתר השתתף במבצע תשורה, במבצע תופת ובמבצע בולמוס 4, במהלכו כמעט ונהרג, לאחר שהצבא המצרי פתח באש על כוח היחידה והקומנדו הימי, בעת שצלח את תעלת סואץ על גבי סירות גומי לעבר הגדה המערבית שבשליטת המצרים. בהמשך סיים קורס קציני חי"ר בהצטיינות ומונה למפקד צוות ביחידה. כמפקד צוות השתתף בין היתר במבצע ההשתלטות על מטוס "סבנה" (ב-8 במאי 1972), שעליו פיקד אהוד ברק, אז מפקד היחידה.

נתניהו נפצע בפעולה זו מפליטת כדור של חברו ליחידה. בפעם אחרת, בעת ביצוע פעולה עלומה בסוריה, הצוות שעליו פיקד נתקע בדרך והלוחמים סבלו מתשישות ומקור. מפקד פלוגתו, עוזי דיין, חש לעזרתם וחילץ אותם.

בקיץ 1972 השתחרר מצה"ל בדרגת סרן. הוא הוסיף לשרת במילואים בסיירת לפחות עד שנת 1981. עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים באוקטובר 1973, שב לישראל כדי להשתתף במלחמה ולחם בחזית הדרום, כקצין מילואים ביחידה ואף פיקד על מבצע מיוחד בחזית הצפון. עמד בראש מכון יונתן לחקר הטרור שערך מספר כנסים בינלאומיים בנושא הטרור.

אני אוהב את בנימין נתניהו כי הוא כיהן כציר ישראל בוושינגטון, תפקיד שמילא בשנים 1982–1984. לאחר סיום תפקידו של ארנס כשגריר, מילא נתניהו את מקומו, עד למינויו של מאיר רוזן. בשנים 1984–1988 כיהן נתניהו כשגריר ישראל באו"ם, והתבלט בהופעותיו המלוטשות מאז ועד היום, בתקשורת העולמית.

בתקופה זו נחשף עברו של מזכ"ל האו"ם לשעבר, קורט ולדהיים, כקצין בצבא גרמניה הנאצית על ידי הקונגרס היהודי העולמי. לאחר החשיפה הראשונה תבע נתניהו מהאו"ם, בהצלחה, לפתוח את הארכיון ולחשוף מסמכים הקשורים לעברם של ולדהיים ופושעי מלחמה נאצים אחרים.

בשנת 1988, הוענק לנתניהו תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בר-אילן. הוא בעל תואר BSc בארכיטקטורה ותואר MSc במינהל עסקים מאוניברסיטת MIT בארצות הברית; למד מדעי המדינה באוניברסיטת הרווארד ובאוניברסיטת MIT. בעל אינטליגנציה מהגבוהות בעולם, משכיל מאוד, נחשב למומחה עולמי למלחמה בטרור, ויחד עם כל זאת ציוני ופטריוט נלהב.

אני אוהב את בנימין נתניהו כי הוא ראש הממשלה הצעיר ביותר שנבחר בישראל (1996) והראשון שנולד בישראל לאחר הקמת המדינה. אני אוהב אותו, כי הוא מקבל עליו עול הנהגת הציבור, יחד עם משפחתו, שנים ארוכות ומתישות, שגובות מחיר גבוה מאוד, עד כדי הגבוה ביותר ממנו וממשפחתו. הוא ראש ממשלה בפעם הרביעית ואין דומה לו בהיסטוריה שלנו.

אני אוהב את בנימין נתניהו כי הוא ביקר בחריפות את הסכמי אוסלו (1993) והזהיר שההסכם יביא גל טרור על אזרחי מדינת ישראל. ערב ביצוע גירוש גוש קטיף, במהלך ישיבת ממשלה שבה הוחלט על פינוי שלושת היישובים הראשונים, הודיע על התפטרותו. הוא נימק את החלטתו להתפטר בחששו שבעזה צפוי לקום "בסיס טרור שיסכן את ביטחון ישראל".

בנאומים שנשא כראש האופוזיציה ובעקבות מלחמת לבנון השנייה הדגיש את הסכנה הנשקפת מאיראן המתחמשת בפצצת אטום והשווה אותה וגם את המופתי הפלסטיני הנאצי, לגרמניה הנאצית. בשנת 2008 אישרה הכנסת הצעת חוק פרטית של נתניהו שעסקה באיסור השקעה בתאגידים המקיימים קשר עם איראן. ב-31 באוקטובר 2011, אמר נתניהו כי "איראן גרעינית תהווה איום כבד על המזרח התיכון ועל העולם כולו, וכמובן היא מהווה גם איום ישיר וכבד עלינו".

במהלך כהונתו אירעו חבלות במתקנים ובאישים הקשורים לתוכנית הגרעין האיראנית ותוכנית טילי השיהאב 3, חלקן יוחסו ל"מוסד", שביחד עם ארגוני הביון של ארצות הברית ובריטניה, החל לפעול באופן חשאי כנגד תוכנית הגרעין האיראנית. ב-27 בספטמבר 2012 נאם נתניהו בפני העצרת הכללית של האו"ם, ובו הסביר שכשאיראן תגיע לאורניום מועשר ברמה של 90%, תהיה זו נקודת האל-חזור, ולכן זהו קו אדום שאין לאפשר לאיראן להגיע אליו. ב-3 במרץ 2015 נאם נתניהו בפני הקונגרס של ארצות הברית, והתריע מפני ההסכם המתגבש בין המעצמות ואיראן, להסדר תוכנית הגרעין האיראנית. בעצם נשיאת הנאום ובתוכן הנאום נכנס נתניהו לעימות גלוי עם נשיא ארצות הברית העוין ביותר בהיסטוריה, ברק אובמה. נתניהו ניצח את אובמה, הפך את נשיא רוסיה ונשיא ארצות הברית הנוכחיים לברי שיח פורה ומקדם, הביס את הרש"פ במערכה המדינית, והביא את ישראל למעמד כלכלי ומדיני הטוב מעולם.  

אני אוהב את בנימין נתניהו, כי בינואר 2010 החליט לאמץ את תוכניתו של השר לביטחון פנים למלחמה במסתננים מהגבול הדרומי, ולהקים מכשול לאורך הגבול עם מצרים בעלות של כמיליארד וחצי שקלים, על ההחלטה אמר נתניהו "קיבלתי את ההחלטה לסגור את גבולה הדרומי של ישראל למסתננים ולמחבלים... מדובר בהחלטה אסטרטגית כדי להבטיח את אופייה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל". בעקבות צעד זה פסקה ההסתננות כמעט לגמרי.

בנימין נתניהו ואשתו הם הורים ומחנכים יהודים ישראליים עם נשמה יהודית, הם מחנכים לאהבת התנ"ך, האדם, האדמה, האומה, הצבא, העם היהודי בארץ ובחוץ לארץ, לאהבת הארץ, והשאיפה שלהם כמו שלנו היא לשלום אמת לדורות. משפחת נתניהו הקדישה עצמה לכולנו, לעם ישראל, למדינת ישראל, שנים רבות מאוד. על כל זאת ועוד רבות, עלינו להכיר להם תודה ולעמוד איתנים יחד עימהם נגד אויביו, הם אויבינו. אין מנהיגים מושלמים, וגם בנימין נתניהו ואשתו ומשפחתו, אינם מושלמים. אנו בוחרים במשפחת נתניהו כי אנו אוהבים אותם למרות חסרונותיהם וטעויותיהם, המתגמדים אל מול הישגיהם ומסירותם. הם עושים כמיטב הבנתם ויכולתם למעננו יום וליל, בארץ ובעולם.

אל מול הרוע והשנאה העיוורת ורוצחי המסך והמקלדת, אנו מתייצבים כחומת מגן מאוחדת ונחושה, ובוחרים באמת ובצדק, כי האלוהים יבקש את נרדף. אנו בוחרים בנאמנות למשפחת נתניהו ולמחנה הלאומי כולו, כי משפחת נתניהו נאמנה לנו, בברית דם יזע ודמעות של משפחת נתניהו למעננו, בברית אנשים אחים אנחנו, א-ל אחד לכולנו.