מה עושים עם עזה?
מה עושים עם עזה?

לפי פרסומים של האו"ם, למעלה 2,200,000 מליון ערבים בעזה וביהודה ושומרון חיים ומתפרנסים מתמיכת ארגונים בינלאומיים באמצעות הסוכנות לפליטים של האו"ם (UNRWA). כ-1,500,000 מליון ערבים מתוכם נמצאים ברצועת עזה.

לתושבי רצועת עזה אין יכולת קיום כלכלי עצמאית ללא עזרת האו"ם. במשך 70 שנה מאז מלחמת העצמאות, ערביי הרצועה חיו על חשבון תרומות ונדבות ממדינות שונות בעולם בסכומי עתק של עשרות מיליארדי דולרים. 

מלבד רצח וטרור, ערביי עזה לא פיתחו ולא בנו שום דבר משמעותי ברצועה מאז תבוסתם במלחמת העצמאות. המורסה העזתית היא חממה רוחשת של פיגור ונחשלות. כל עוד האו"ם מפרנס את ערביי עזה, ומנהיגיהם נוטעים בהם את האמונה כי ישראל תיעלם מהאזור והם יכבשו את "פלסטין", עזה תישאר בסיס של טרור בלתי פוסק נגד ישראל.

דוברי חמאס ואש"ף מודיעים השכם והערב כי הם לא יתפרקו מנשקם ולא יוותרו על "זכותם" להשתמש בכח הנשק נגד מדינת ישראל. אני סבור כי צריך להאמין להם. הממשלה חייבת להפסיק לדקלם את ההערכות ההזויות והאוויליות כאילו החינוך לטרור ורצח יהודים נובע מבעיות כלכליות ותנאי חיים עלובים. למדינת ישראל או לאו"ם אין יכולת לחנך את הערבים להתחיל להיות יצרניים, מוכשרים ובעלי יוזמה. הפלשתינאים בעזה וביו"ש התרגלו לחיות על חשבון האו"ם והם ימשיכו לחיות כך. במקביל לכך, השנאה ליהודים והקנאה במדינת ישראל רק גדלה ומתגברת עם הזמן.    

לאור נסיון העבר, הסיכוי כי עזה תפורז והשלטון שם יתפקד כשלטון ללא טרור הוא קלוש ביותר. בתיאטרון האבסורד של ממשלת ישראל צמח הרעיון האומלל כאילו אפשר להפקיד את ענייני הביטחון בעזה בידי הפלשתינים בראשות אבו מאזן ולסמוך עליו שהוא ימנע מחמאס מלתקוף את ישראל. מי שמאמין בכך חי כנראה על הירח. הפלשתינים לא יוותרו על מחסני הנשק שלהם מרצונם הטוב.

בעימות האחרון עם חמאס בשנת 2014,  טילים מרצועת עזה הגיעו לנמל התעופה בן גוריון. אירוע חמור זה עבר ללא תגובה הולמת מצד הממשלה. במקום לגרום לחיסול מוחלט של הטרור העזתי הכריזה הממשלה על ניצחון והחזירה את צה"ל הביתה. 

עזה היתה תמיד קוץ ממאיר בדרומה של ישראל. ממשלת ישראל משקרת לתושבי ישראל כאילו ניתן להגיע ל"הבנות" עם החמאס. הממשלה והצבא שבויים באידיאולוגיה הרסנית של "הכלת" טרור ב"רמה נמוכה".

הממשלה וראשי הצבא אינם מעוניינים לנצח במלחמה, הם מעוניינים ב"ניטרול" האויב. הפחד מתגובת אירופה או ארה"ב משתק את ההיגיון הבריא והשכל הישר של הפוליטיקאים.  בניגוד לחברי הממשלה, העם יודע את האמת הקשה שרק חיסולה של הישות הערבית בעזה על כל רוצחיה מחמאס ואש"ף יביא שקט לאזור הדרום.

תקציב האו"ם לטיפול בערביי עזה ויו"ש הינו מעל 2 מיליארד דולר בשנה. האו"ם מפרנס ומתחזק את תושבי עזה שהתרגלו להיות פליטים נתחיים. יש לזכור כי הרוב המכריע של אבותיהם של ערביי עזה ויו"ש הינם מהגרים שהגיעו לארץ ישראל במשך 70-80 השנים שקדמו להקמת המדינה. אנחנו יודעים כיום מאיזו ארץ היגרה כמעט כל משפחה ערבית לארץ ישראל. הגירת הערבים נעשתה בעידוד המימשל העותומני ובעזרת שלטונות המנדט הבריטי ששאפו למנוע את גידול האוכלסיה היהודית בארץ ישראל.

כל המהגרים הערבים, ללא יוצא מהכלל, היו מהגרי עבודה שבאו בעקבות יצירת מקומות עבודה בארץ על ידי היהודים. הארץ הזו אינה, ולעולם לא היתה, ארצם של הערבים. הגיע הזמן לדרוש מהאו"ם, מהאירופאים ומהאמריקאים להחזיר את תושבי עזה ויו"ש לארצות מוצאם. בדרך זו אפשר להעניק גם לערבים את "זכות השיבה" לארצות מוצאם כדי להביא רגיעה לאיזור.

טובת הערבים וטובת האירופאים מחייבת כי כספי האו"ם ינוצלו כדי לפנות את ערביי עזה ויו"ש לארצות מוצאם או לקהילות האסלמיות באירופה.  מיליארדי הדולרים שבתקציב האו"ם צריכים  להמשיך לפרנס את הפליטים הנצחיים מעזה ויו"ש בארצות אחרות, לא בארץ ישראל.

כדי להגן על חיי תושבי הדרום הממשלה צריכה להשתחרר מהתפיסה התבוסתנית המבוססת על המיגונים למיניהם, מבני הבטון המכוערים, חדרי הבטון וכיפות הבטון. לתושבי ישראל, ולתושבי הדרום בפרט, יש זכות לחיות חיים נורמלים, רגילים, ללא פחד יומיומי מטילים או מנהרות טרור.

יש לפנות את עזה מתושביה, כולל את ה"בלתי מעורבים" וה"חפים מפשע" ולהעבירם לארצות ערביות ואירופאיות. יש לזכור כי תושבי עזה ויו"ש הם בניהם ונכדיהם של רוצחי יהודים שנכשלו בניסיונם להשמיד את הישוב היהודי במלחמת העצמאות. הם לא התחרטו ולא התנצלו על כך. הגיע הזמן שיפנו את מדינת היהודים מנוכחותם וישובו לארצות מוצאם.