בית הספר של החיים

אבינועם הרש , ד' באייר תשע"ח

אבינועם הרש
אבינועם הרש
עצמי

אחד מהסיפורים הידועים שבא להדגיש את ההבדל בין מתמטיקה למתמטיקה של החיים מספר על אריה שרדף אחרי שני תלמידים: הראשון גאון בעל כישורי חיים מוגבלים ואילו השני היה תלמיד חלש אבל עם חכמת חיים בריאה.

כעבור עשר שניות מרגע המנוסה הבחין התלמיד הגאון שחברו התלמיד החלש מתאמץ במיוחד במנוסתו ולכן אמר לו בהתנשאות:

"בשביל מה אתה רץ? גם ככה לפי החישוב שלי בעוד חמש שניות ושמונה עשיריות האריה יטרוף אותנו?".

ענה לו התלמיד החלש:

"כן, אבל אם ארוץ מהר ממך, אותך האריה יטרוף ראשון וכך אולי אוכל להינצל".

כולנו יודעים שיש הבדל אקוטי בין חכמת בית הספר, זו הנשקפת מבעד לספרי הלימוד, לבין חכמת החיים זו הנרכשת בעקבות ניסיון חיים ומסוגלת להעניק לתלמידם כלים אמיתיים שיעזרו להם לממש את יכולותיהם בעולם האמיתי.

הסתכלתי הערב על מדליקי המשואות: כמה טונות של השראה וכוחות נפש על במה אחת. ולא יכולתי שלא לחשוב ולבקש ממשרד החינוך:

עזבו אתכם לחודש אחד מתוכנית הלימודים הסטנדרטית ותנו לתלמידים להיפגש לשיחות עומק עם כמה ממדליקי המשואות:

תנו לנועם גרשוני ולסיפור החיים הפסיכי שלו לחרוך את במות בית הספר וללמד את התלמידים שלנו איך צריך להסתכל על החיים:

תנו לו ללמד את התלמידים שלנו איך בן אדם מסוגל לנצח את עצמו ולהרים את השמיים

תנו לו נהג צמוד שיתחיל לעשות מסע בין בתי הספר ושילמד את התלמידים שלנו מאיזה כיוון מסתכלים לגורל בלבן של העיניים ואיך אפשר בכל זאת לא למצמץ.

תנו לו ללמד אותם מדוע הנפילות הגדולות ביותר הם לא יותר ממקפצות שמגלות שבעצם אין גבול למה שאתה מסוגל להשיג בחיים האלו

תנו לו לתת לתלמידים שלנו קצת מההשראה וחכמת החיים הכל כך נדירה ומיוחדת שלו, שלא נמצאת בספרים ובתוכנית הלימודים

תנו לו לתת לתלמידים שלנו כלים אמיתיים שישמשו אותם באמת לחיים. מבטיח לכם שתלמידי בית הספר והוריהם לא יפסיקו לברך אתכם על כך.