עשר המכות
עשר המכות

עשר מכות ניתכו עלינו מן השמים. גשמי זעף ומבול סחף אותנו ואת מיטב בנותינו ובננו. אנו נסחפנו. נסחפנו ביהירות. נסחפנו בכפיות טובה. נסחפנו בכוחנות ואלימות בינינו.

אנו הורגים זה את זו בלשון הרע, בכבישים ובדרכים. נסחפנו בכפירה בבורא עולם ובתורתנו הקדושה. פגענו בקדושת המחנה בצבא ובמשטרה וברחובותינו ובארצנו. יד אכזרית פוגעת בבנותינו ובנינו. קול דמי אחינו ואחיותינו זועקים אלינו מן האדמה.  

העלמנו עין מהמציאות שבה אחינו ואחיותינו בדרום תל אביב טובעים במבול הפולשים מאפריקה ותעל שוועת בני ובנות עמנו השמימה.

גירשנו את בני ובנות עמנו והפכנו את בתיהם לעיי חורבות, עקרנו את קבריהם ואת שדותיהם הפורחים, ומסרנו את הטוב והיפה שהושג בדם יזע ודמעות, לידי רוצחים סדרתיים, משגרי טילים וחופרי מנהרות טרור, שונאי אדם ועם.

קולה של שלומית קריגמן. קולה של דפנה מאיר. קולו של טוביה ינאי וייסמן. קולה של רות פוגל. קולו של אהוד פוגל, קולו של יואב, קולו של אלעד, קולה של התינוקת הדס, קולו של יוסי סולומון, של אלעד ושל חיה, כל אלה ועוד רבים, לא שמענו.

זרים מושלים בנו בגלימות של שופטי עליון וברק פגע בנו שוב ושוב. הכזונה ייעשה את אחותנו ואחינו? הכצעקתה לא שמענו? יש לנו את הכוחות לבחור בחיים ולבחור בטוב. יש לנו אבא יקר שמשגיח ורוצה בטובתנו. אנחנו צריכים אותו מאוד מאוד. נתפלל ונתקן את דרכינו.

הכוח הרוחני השלילי וההרסני מבקש להחריב בתי ישראל בכל המובנים. בכל האמצעים. לפעמים הוא מצליח.

עלינו לדאוג לכך שהוא לא יצליח. כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לקחת אחריות על עצמם ולתרום עין טובה ולימוד זכות ולהתאחד יחד אל מול פני המלחמה החזקה ולנצח בה.

בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח וּמָחָה אֲדֹנָי אלוקים דִּמְעָה מֵעַל כָּל פָּנִים וְחֶרְפַּת עַמּוֹ יָסִיר מֵעַל כָּל הָאָרֶץ כִּי השם דִּבֵּר. נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה אל השם יתברך.

חסד צדקה ומשפט צדק ובחירות טובות לכולנו. והצנע לכת בלבושנו, בלשוננו ועם השם אלוקינו.

עלינו להוקיר תודה גדולה ועצומה לתנ"ך הקדוש של עם ישראל, ולחכמינו הקדושים זיכרונם לברכה, שלא הסתירו את פגמי גדולי וגדולות עמנו, חשפו אותם ולימדונו מוסר השכל.

עלינו להוקיר תודה גדולה למחקר המדעי ולמקצועות הטיפוליים, אשר מסייעים בידינו לאתר טוב יותר, את אזורי המשגה והסיכון בחיינו, ולטפל בהם היטב.

תודה לקדוש ברוך הוא, שזיכה אותנו לחשוף ולגלות את פושעינו ופשעינו, לטפל בהם ולמזער את נזקיהם ולהצביע עליהם.

מהי התרופה לנפש הטרופה מכאב האבדן: על כל פשעים תכסה אהבה. אהבת עם ישראל. איזו היא אהבה? אהבה בינינו שאינה תלויה בדבר.

אהבה שמכילה ומקבלת את הזולת. אך יותר מכל, מגינה על הזולת שזועק אלינו להושיעו.

אהבה שמקדמת ומעצימה את הזולת להגשים את אישיותו הרוחנית האמיתית כפי מהותו. להיות יהודי. להיות יהודיה. נתפלל ונשתדל שנזכה אנו, כבני אדם, לאהוב איש את רעהו כפי שאלוהים אוהב כל אחד ואחת מאיתנו.