לאיזה יאיר לפיד אתם מאמינים?
לאיזה יאיר לפיד אתם מאמינים?

זה היה שבוע מלא בהישגים מדיניים מרשימים. החל מחשיפת הישגי המוסד  על ידי ראש הממשלה נתניהו ועד נסיגתו של הנשיא טראמפ מהסכם הגרעין. אבל יש כאלה שלכל אורך הדרך היו סקפטים, ממש עד לרגעים האחרונים.

אלו דבריו של יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד בראיון לגלי צה"ל אתמול. אז האם החשיפה של נתניהו הייתה מיותרת?

כן. וזה לא נגמר שם. לפיד מחליט שהוא מתנגד לנתניהו בכל מחיר וממשיך ואומר בגל"צ כי הוא *מתנגד* לביטול חד צדדי של הסכם הגרעין:

אז זה לפיד של הבוקר. לפיד של הערב – כבר מדבר אחרת. הנה דברים שהוא מצייץ מספר שעות אחרי אותו הראיון:

"אני מברך את הנשיא טראמפ על עמידתו האיתנה לצד ישראל. אחרי החלטת הנשיא עלינו לגייס את כל כוחותיה המדיניים של ישראל כדי לוודא שהאירופאים, הסינים והרוסים יצטרפו למהלך וימנעו מאיראן לחזור לפיתוח נשק גרעיני".

כן, כנראה שחבר הכנסת לפיד עוד לא ממש החליט אם הוא בעד או נגד הפרישה מההסכם, גם אם היא חד צדדית.

ליטל שמש: לאיזה יאיר לפיד אתם מאמינים?

אז באמת חיפשנו בקרב חברי האופוזיציה מי עוד מברך את הנשיא טראמפ ואת ראש הממשלה על המהלך וההישג המדיני העצום הזה. חיפשנו וחיפשנו ומצאנו רק צדיק אחד בסדום:

"מהלך אמיץ של הנשיא טראמפ", אומר חבר הכנסת איתן כבל מהמחנה הציוני, "ולמרות המחלוקות העמוקות עם נתניהו אני מרשה לעצמי להסיר בפניו את הכובע כי טביעות אצבעותיו ניכרות היטב במהלך".

יש מי שמסיר את הכובע ויש מי שאוכל אותו… אז מה היה לנו כאן רק ב-24 השעות האחרונות: נתניהו הביא את טראמפ לסגת מהסכם הגרעין ולהחזיר את הסנקציות על איראן,

בסיסי טילים מופצצים בסוריה בלילה, כמובן בלי להיות משוייכים לישראל, והבוקר נתניהו מתקבל במוסקבה בכבוד מלחים כאורחו של הנשיא פוטין במצעד הניצחון כשברקע מתנגנת "התקווה"

גם מי שעסוק בשאר השנה בלפתח שנאה אובססיבית כמעט לנתניהו, צריך היה להשאיר את כל זה בצד ולהודות בהישגים המרשימים של האיש – כי הבשורה הדרמטית שיצאה אתמול מוושינגטון לשאר העולם, הניסיון לעצור את משטר האייטולות תומך הטרור, הוא הישג של ממש וכמעט את כולו אפשר לזקוף לאדם אחד, לראש הממשלה.