פייק "עובדה"
פייק "עובדה"

טוב יעשו בכירי המוסד, שב"כ והמשטרה, בעבר ובהווה, אם ימנעו מעצמם את המבוכה שנגרמת להם מראיונות בתקשורת.

מרוב הראיונות הם יוצאים גרוע וגורמים נזק לארגונים שהם עמדו בראשם. מי שהיה רגיל לפעול במחשכים, מתקשה מאד להתמודד עם אור הזרקורים ומצלמות הטלוויזיה.

הנפגע האחרון היה תמיר פרדו שהתראיין בתכנית "התחקירים" של אילנה דיין,  ולפניו המפכ"ל רוני אלשיך, שגרם נזק חמור לאמינות המשטרה בסוגיית חקירות ראש הממשלה. אין לי ספק שהערכת האזרחים למוסד ולמשטרה נפגעו מההתבטאויות בתקשורת של בכירי אותם ארגונים.

כל מה שייזכר מהריאיון עם פרדו הוא הניסיון המתוחכם והמרושע להוציא מפיו הודאה כאילו ראש הממשלה הורה לראש השב"כ להאזין לו ולרמטכ"ל. לכמה שעות היה נדמה כאילו יש ממש בטענה. חיש מהר התברר שמדובר בסערה המבוססת על ילקוט כזבים, שכל מטרתה הייתה לפגוע בראש הממשלה.

אילנה דיין ניסתה באופן ציני, בהתבסס על מידע שקרי, לייצר עלילה מרושעת ואחר כך להיתמם. כמקובל בתקשורת הביביפובית, העיתון "ידיעות אחרונות" יצא למחרת בכותרות ענק נגד ראש הממשלה שהתבססו על הכזב; כמו גם הכותרת השקרית על התנפלות שרה נתניהו על מנכ"ל לשכת רה"מ. אין כמובן לצפות להתנצלות מצדם. תעמולת השקר עדיפה על האמת. לכן אין פלא שהציבור כבר איבד את האמון בנשף המסכות התקשורתי.

בעקבות התנהלות בית המשפט העליון נוצר בישראל בלבול בין נבחרים לבין פקידים, בכירים ככל שיהיו. מי שאמור לתת את הוראות הם הנבחרים, והפקידים אמורים לבצע את ההוראות. אם יש פקיד שההוראות לא נראות לו הוא יכול להתפטר ברגע, בלי לערב גורמים בלתי מוסמכים בהוראות שקיבל. ביטחון מדינת ישראל לא יכול להיות במתחם העימות והבלבול בין הדרגים המחליטים והמבצעים.

אבי גבאי ("השמאל שכח מה זה להיות יהודים"), איתן כבל ("הסכמי אוסלו - טעות") ונחמן שי ("שמאלנות - כתם") הנפיקו תעודת פטירה לשמאל הישראלי. אין אפילו טעם להוציא צו ירושה, כאשר מספר המנדטים של הרשימה המשותפת עולה על זה של המחנה הציוני.

בנסיבות אלה, כל שנותר לתקשורת השמאל הוא לנסות ולפגוע בראש הממשלה ובבני משפחתו. מצער מאוד שהניסיונות מתבססים על מצגים כוזבים ושקרים מפגיעים. מי שמשלה את עצמו שהציבור קונה את השקרים והכזבים, לא מכיר את אזרחי ישראל. הם כבר הפנימו מזמן את שיטות העבודה של תקשורת השמאל.

הניסיונות של התקשורת לפגוע בשלטון הימין, רק יתגברו וילכו ככל שלממשלת ישראל בהנהגת נתניהו יהיו הצלחות בתחומי מדיניות החוץ, הביטחון והפנים. לשקרים בתקשורת אין רגליים ואפילו לא קביים. מהפכים שלטוניים עושים בקלפי, ולא באמצעות קונצרט מזויף של כזבים.

באדיבות "ישראל היום"